Inlägg av fisktjuven

Inlägg som fisktjuven har skrivit i forumet

Skrivet av lomlom:

som Armada fast på riktigt!

Va!? Har sverige pansargrenadjärer fortfarande? Lite nazi-vibbar på det

Cod kommer aldrig mer att bli detsamma. Sista bra kampanjen var World at War, sen blev andra världskriget töntigt och legosoldater med robotarmar tog över.

Smiska mig på stjärten och kalla mig pappa, äntligen! Nu saknas bara Red Orchestra i Unreal Engine 4 så är vi hemma.

Skrivet av Xepheros:

Grymt! Bara vänta på nån traditionell nisse som börjar klaga om att en bannemaj ska spela som Geralt i ett Witcher spel, precis som varje annan gång någon - mod eller fullpris spel - sätter en kvinna som ej heter Lara Croft i huvudrollen

Vad är du för ett White Knight-mongo som tror att folk skulle protestera mot en mod som låter en spela som kvinna?

Har inte hört en enda person någonsin klagat på en mod som åstadkommer vad denna gör.

Skrivet av Dumlen:
Skrivet av fisktjuven:
Skrivet av Doomed Devil90:
Skrivet av fisktjuven:
Skrivet av th3_RuN:
Skrivet av MrPeters:

Är så orolig att de ska fucka upp TW:WHs release som de har gjort med de senaste TW spelen

Dwt var väll inget fel på total war Atilla? Tyckte då inte jag i alla fall

Du verkar ha missat DLC- festen som gjorde att Total War Atilla:s egentliga pris blev över tusenlappen. Det var en uppfuckad release.

Fast det kan man säga om alla spel då som änvänder dlc typ Battlefront kostar 1000 kr med season pass.

Sims 3 med alla sina expansioner samt plus paket kostar runt 6000 kr

Det har du rätt i, men man måste skilja på dem beroende på innehållet i DLC:t.
Ett season pass för Battlefront innebär nya kartor och miljöer, nya vapen etc som iaf delvis görs efter release.

Ställ det i kontrast till Atilla där vi betalar en hundralapp för att få spela som vikingar med skägg. I ETT SPEL OM HUNNER OCH GOTER. Illa som jag tycker om EA och det Dice gör nuförtiden, tar SEGA priset med mil när det gäller fula metoder. Ovanstående exempel från Atilla är x10 i det kommande Warhammer, och fanboysen kommer likförbannat betala.

Paradox med Crusader Kings 2 är nog egentligen mer för mkt dlc än sega.

https://www.humblebundle.com/store/p/crusaderkings2_dlccollec... <.. 109 euro, och då ingår inte spelet heller. Dessa är bara kosmetiska dlc där du även måste köpa expansionerna separat

Tru dat, hoppas de låter Hearts of Iron IV vara med den smörjan.

Skrivet av Doomed Devil90:
Skrivet av fisktjuven:
Skrivet av th3_RuN:
Skrivet av MrPeters:

Är så orolig att de ska fucka upp TW:WHs release som de har gjort med de senaste TW spelen

Dwt var väll inget fel på total war Atilla? Tyckte då inte jag i alla fall

Du verkar ha missat DLC- festen som gjorde att Total War Atilla:s egentliga pris blev över tusenlappen. Det var en uppfuckad release.

Fast det kan man säga om alla spel då som änvänder dlc typ Battlefront kostar 1000 kr med season pass.

Sims 3 med alla sina expansioner samt plus paket kostar runt 6000 kr

Det har du rätt i, men man måste skilja på dem beroende på innehållet i DLC:t.
Ett season pass för Battlefront innebär nya kartor och miljöer, nya vapen etc som iaf delvis görs efter release.

Ställ det i kontrast till Atilla där vi betalar en hundralapp för att få spela som vikingar med skägg. I ETT SPEL OM HUNNER OCH GOTER. Illa som jag tycker om EA och det Dice gör nuförtiden, tar SEGA priset med mil när det gäller fula metoder. Ovanstående exempel från Atilla är x10 i det kommande Warhammer, och fanboysen kommer likförbannat betala.

Skrivet av th3_RuN:
Skrivet av MrPeters:

Är så orolig att de ska fucka upp TW:WHs release som de har gjort med de senaste TW spelen

Dwt var väll inget fel på total war Atilla? Tyckte då inte jag i alla fall

Du verkar ha missat DLC- festen som gjorde att Total War Atilla:s egentliga pris blev över tusenlappen. Det var en uppfuckad release.

Skrivet av lordsinner:
Skrivet av fisktjuven:

Buggigt som helvete, tråkigt att man inte kan göra sin egen operator och istället får be mot Mecca att ingen annan tar ens favorit. Speldesignarna har gjort en hel del konstiga och frustrerande val.

Vill man ha spännande semitaktik är search and destroy i COD 4 betydligt mer givande, och 400 spänn billigare.

Driver du? Har spelat Siege och är level 54 visst finns det buggar o problem men de släpper första patchen nu om 14 min...

Kul att höra att någon var nöjd med sitt köp, men personligen har jag redan tröttnat på spelet. Känns lite som AC Unity, spelet kan vara ett total vrak vid release men så länge man strör lite patchar över pöbeln är de nöjda. Buggar kan man leva med om ett spel är roligt, men tycker själv inte att det är särskilt kul. Givetvis en smakfråga, men ändå.

Kan tillägga att det mest frustrerande med spelet är hur dåligt i synk spelarna är trots låg ping. När man ser replays är det fan sorgligt att se hur spelare verkar befinna sig i två helt olika tidszoner. Ska de göra ett CSGO av det här har de en hel del övertid framför sig.

Buggigt som helvete, tråkigt att man inte kan göra sin egen operator och istället får be mot Mecca att ingen annan tar ens favorit. Speldesignarna har gjort en hel del konstiga och frustrerande val.

Vill man ha spännande semitaktik är search and destroy i COD 4 betydligt mer givande, och 400 spänn billigare.

Skrivet av yoyisy:
Skrivet av fisktjuven:

Älskar att alla utvecklar i Unity trots att det är både dyrare och sämre än Unreal Engine 4. Säger en hel del om vilket fantastiskt jobb de har gjort med att marknadsföra sin skitmotor.

Senast jag tittade tar Unity 1500$ för en "major release" och Unreal tar 5% på dina vinster per kvartal. Så varierar väl ganska mycket vad som är billigast.

En stor faktor kan vara att även om det är lite mindre effektivt så kanske utvecklarna känner sig mer hemma med C# istället för C++.

För övrigt så verkar det vara ganska mycket på konsensus på bloggar och forum att Unity är det bästa för 2D spel, även om det här möjligvis (även om det inte ser ut som man rör sig på mer än ett "djup") kan räknas som 2.5D. Detta kan göra att man kan lägga mindre tid på saker runt om som inte är direkt gameplay-relaterade och faktiskt få ett bättre spel av det.

Det är subjektivt, men personligen har jag spelat ett enda spel som har varit bra som drivs av Unity, Kerbal Space Program. Resten av alla spelkoncept och färdiga spel man sett är det så dåligt optimerat att allt ser ut som skit.

Tycker bara det är skam att utvecklare lägger tid på spelmotorer som presterar och ser sämre ut :-/

Älskar att alla utvecklar i Unity trots att det är både dyrare och sämre än Unreal Engine 4. Säger en hel del om vilket fantastiskt jobb de har gjort med att marknadsföra sin skitmotor.

Skrivet av zaphox:
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av fisktjuven:
Skrivet av Kleptomaniac:

Trodde moddare helt enkelt var eldsjälar som vill visa att de älskar spelet och vill ge någonting till communityn i form av nya upplevelser i spelet. Men nu är de tydligen affärsmän..?

Har du själv jobbat på en mod nån gång?
Eldsjälar eller inte upptar det en väldigt stor del av ens vardag, vad är "affärsmässigt" med att tjäna en så liten summa på sin hobby? Du verkar tro att moddare skulle bli rika på det här.

Nope, har ingen som helst kunskap angående kodning.
Angående betalningen tror jag helt enkelt att färre kommer att använda sig av moddar ifall de kommer kosta. Måste verkligen allt folk gör resultera i att det blir pengar i plånboken? Ett arbete av passion är IMO bättre än ett arbete för profit. Fast det är bara min åsikt.

Man måste inte ta betalt för sin mod. Men folk kommer ju kunna skapa större och bättre moddar om de får en inkomst från det. Tycker det är självklart att folk ska kunna få betalt för sina moddar.

Dock så behövs någon form av kvalitetssäkring från steam/spelutvecklaren. Så att det inte blir för mycket skit som folk försöker ta betalt för. Kanske göra så att enbart godkända modskapare kan lägga upp sina moddar för betalning.

Instämmer helt och hållet. Kanske måste man ha gjort en gratismod med tillräckligt högt betyg för att få sälja?
Problemet med betyg är konkurrens. Tro det eller ej, men moddar i Arma 3- communityn och det är VÄLDIGT mycket skitsnack och bajskastning. Kan vara så för spel som Skyrim och Fallout 4 också..

Skrivet av Kleptomaniac:

Trodde moddare helt enkelt var eldsjälar som vill visa att de älskar spelet och vill ge någonting till communityn i form av nya upplevelser i spelet. Men nu är de tydligen affärsmän..?

Har du själv jobbat på en mod nån gång?
Eldsjälar eller inte upptar det en väldigt stor del av ens vardag, vad är "affärsmässigt" med att tjäna en så liten summa på sin hobby? Du verkar tro att moddare skulle bli rika på det här.

Så trött på alla idioter som håller på att bråka om att behöva betala.

Som moddare.. om det faktiskt gick att tjäna lite kaffepengar på sitt blod och svett hade det vart en sjukt stor motivation till att göra mer saker av hög kvalitet, men det begriper väl inte 13-åringarna som inte har 5 spänn att undvara.

I övrigt, varför är kvalitet något man inte kan regulera? Om Valve gör tillräcklig förtjänst kan de väl behandla det likadant som Tf2 eller CS?

Och med detta system skulle moddare kunna utveckla ett varumärke där man litar på vissa mod-authors. Lägg därtill ett betygsystem som redan finns, så har du TRE säkerhetsbälten för dina dyrbara 10 kronor.

Man löper större risk att köpa en dålig macka på pressbyrån.

Skrivet av alle090:
Skrivet av fisktjuven:
Skrivet av Sisyr:

Rätta mig om jag har fel, men prissättningen handlar väl om mer om att ge stålar till utvecklingen än själva skeppen, då alla skepp ska gå att få tag i in-game?

Mycket tyder i och för sig på att Chris Roberts redan har kosing så det räcker för 10 Star Citizen, och att han helt enkelt är för inkompetent för att hantera de pengar folk redan skickat.

Man bör ej missta sig, köper man det här skeppet går det troligtvis till en vattensäng åt Chris snarare än utvecklingstid.

Mja, Jag är en av dem som lägger ner en fin kosing på spelet. Och vad jag ser, läser och får en uppfattning av är att man har inte överdrivet med pengar för att klara sig efter release. De har ändå 4 Studios samt några som har blivit nyligen nedlagda, samt en ej bekräftad arbetskraft på ca 280 personer, då både inhouse in konsult jobb o dylikt.

Sedan har vi alla licenser och tjänster (även då Star Citizen räddad många av de tjänsterna som de anväder, te.x Google Data, CryEngine osv) , och då ska pengarna räcka till efter spelets release också för att hålla upp CIG tills de kan överleva på Star Citizens Inkomst som i sig inte är 100% bekräftad.

Men ja, de har haft gott om pengar, som en obekräftad tröst för mig och andra har en person person ifrån Quantic Dream uttalats sig om att CIG har en budget som räcker till sommar 2017. Vilket inte är så lång tid alls räknat med hur det ligger till.

Samt att som du säger, Chris är inte en producer och har nog inte vana alls med ekonomi så tabbar har skett och kommer ske.

Personligen så tror jag inte de ligger inte till men de ska inte slappna av än då hela derast inkomst bygger på att de bevisar att de kommer framåt med spelet.

Det behöver verkligen inte misslyckas, men som du sa är Chris Roberts ingen producer vilket gör att hans namn inte borde betyda något när det gäller spelets kvalitét. Det känns som att folk är väldigt nostalgiska över hans gamla spel utan att insé att 1: De befinner sig i två helt olika perioder i spelvärden och 2: Han inte spelar samma roll i spelutvecklingen då spel görs helt annorlunda idag.

Som moddare själv, och efter att ha sett många mod-lag åstadkomma otroliga saker på betydligt kortare tid än 2,5 år, har jag svårt att se hur pengarna används effektivt då vad de visat har varit undermåligt och alltid med betoning på "work in progress".

Hur som helst vet jag inte särskilt mycket om administrativa kostnader, så jag kanske är ute och cyklar.Men om en studio får $2,134,374 att jobba med, borde de kanske kunna imponera med nåt mer än en klase rymdskepp som dessutom frilansare utanför studion har gjort.

Skrivet av Sisyr:

Rätta mig om jag har fel, men prissättningen handlar väl om mer om att ge stålar till utvecklingen än själva skeppen, då alla skepp ska gå att få tag i in-game?

Mycket tyder i och för sig på att Chris Roberts redan har kosing så det räcker för 10 Star Citizen, och att han helt enkelt är för inkompetent för att hantera de pengar folk redan skickat.

Man bör ej missta sig, köper man det här skeppet går det troligtvis till en vattensäng åt Chris snarare än utvecklingstid.

Att ha fler röstskådespelare än Skyrim är ju inte precis nån bedrift, cool mod tho.

Tänker njuta av att ha sparat 700 spänn på en hög med skit utan splitscreen.

Folk som var blåsta nog att lägga så stora pengar på ett ofärdigt spel förtjänar inget spel alls. Och kommer om något få dynga tillbaka.

Skrivet av Ender:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av mrpijey:

Jäkla nötter... också ett bevis på att amerikat behöver se över sina vapenlagar... tur dock att polisen där inte är lika mesiga och handlingsförlamade som här.

Jaså du, USA behöver alltså se över sina vapenlagar när det handlar om ett fall där några som bryter mot dem. Kolla på vårt underbara Sverige istället där de enda som är beväpnade är de redan kriminella och resten får stå försvarslösa. Men det är lugnt, vi har ju poliser som gör allt i sin makt för att ta fast ungdomar med trimmade mopeder.

Lite omoget resonemang kanske?

Nja, det ligger en hel del i det han säger. Inte för att man ska uppmuntra försäljning av automatvapen på ICA, men det är ju ett faktum att enbart kriminella har tillgång till vapen när man kombinerar stränga vapenlagar med inkompetent polis som inte stoppar vapensmuggling.