Inlägg av Bardy73

Inlägg som Bardy73 har skrivit i forumet

Skrivet av Fiigaro:

Jo men är det Roblox jobb att vara poliser åt andra sociala medier?

Nån måste ju göra det när lagstiftningen inte hunnit ikapp än. Det är ju uppenbarligen en kille som inte borde vara på internet, det skulle verkligen behövas någon form av myndighet som kan ordna det. Det visar sig ju gång på gång att det inte håller att låta folk uppföra sig som dom vill, tyvärr.

Skrivet av Vercadi:

Nej Epic förlorade fighten och kriget. Dom fick inte igenom något överhuvudtaget.

Joo dom fick igenom att appar får länka betalning utanför Apple, dvs Apple får inte sina 30% på de köpen som inte går genom Apple.

Skrivet av Ankh:

Might and Magic 2-6
Dungeon Master 1-2
Forgotten Realms serien
Dragonlance serien
Star Command
Captive 1-2
Legend Of Faergheil
etc etc... (ni ser kanske ett mönster )

Ypperliga val, jag hade missat Might and Magic serien, jag skulle gärna se 7-9 där också. Legend of Faergheil hade jag nästan glömt bort helt och hållet.

Skrivet av anon_176162:

Hade gärna sett remakes på Phantasy stat 1-4.
Göra dom uppdaterade men behålla gamla känslan. Inte gå för långt från orginalet som jag tyckte dom gjorde med FF7.

Hade varit underbart!

Skrivet av Seggallion:

Buck Rogers

Underbart spel.

Sen så skulle jag väldigt gärna se Dungeon Master samt Loom med modern grafik och ljud. Samtliga Quest for Glory skulle vara underbart!

Jag tycker att det här klippet framför väldigt bra hur det är i de flesta spelen trots allt.

https://www.youtube.com/watch?v=-vI5tdORhC0

Skrivet av Komured:

Jag fick min första C64 1984 när jag var 5 år gammal. Vad jag kan minnas så har spel i större eller mindre utsträckning lidit av större och mindre buggar redan då. Lätt att minnas de stora trasiga releaserna idag för det är för det första många fler som spelar, och för det andra mycket lättare att sprida information om det mm. Första Xcom 1993 hade flera buggar som gjorde att man var tvungen att starta om, klassiskt exempel är forskningsbugg där man forskade på saker i fel ordning som omöjliggjorde att låsa upp nästa steg osv. Daikatana, i princip ospelbart för många vid release. Jag fick med en diskett med Patch på från Butiken Softwareexpress när jag köpte Total Anihilation, spelet gick inte att installera direkt från skivan utan en extra fil om man hade fel typ av CD läsare. Ultima 7-8-9 Mfl

Första Xcom (eller Ufo för oss européer) hade ytterligare en otrevlig bugg, Om du hade lyckats ha kvar en gubbe genom hela spelet och han hade ökat och ökat i ability så om du nådde upp till 255 i värde på den färdigheten / staten och den höjdes igen så fick du inte värdet 256, utan det "höjdes" till -1... Så din superhjälte blev hjälplös och värdelös.

Efter allt man läst om buggar på internet så tänkte jag att det skulle vara ospelbart, men jag har bara stött på mindre buggar, såsom att man ibland är naken i en reflektion trots att man har kläder på sig och att saker och ting flyger omkring i luften, men väldigt lite. Då jag inte känner att det är gamebreaking så är jag övertygad om att dom patchar upp det allt eftersom.

Själv så spelar jag på dator med tangentbord och mus, mitt störta problem är ju att köra fordon med tangentbord och mus, det är nästan omöjligt och det skulle dom gärna få fixa.

Skrivet av hannes.theorell:

Det brukar vara lite populärt att jämföra Epics förehavanden med att välja mellan ICA eller Willys när du ska köpa mjölk (eller någon annan produkt). Så vi kör en butiksliknelse här också!

Epic vill inget annat än att sälja saker på ICA. De skickar sina saker till ICA centrallager och ICA ser till att produkterna hittar ut till butikerna och ICAs kunder. Det går skitbra och bägge parter är både nöjda och rika. Epic har en populär produkt och ICA tjänar lite pengar på att kunderna går till ICA för att köpa Epics produkter. Än så länge är det ju inte särskilt konstigt, det är ju så det vanligtvis fungerar, eller hur?

Men Epic känner en dag att det är djupt orättvist! Varför ska ICA ta lite marginal när de säljer Epic-produkter i ICA-butiken? Tänk så rika de hade varit om ICA inte hade tagit en avgift! Men istället för att förhandla med ICA har Epic helt andra idéer. En morgon hörs en massa oljud i ICA-butikerna och när ICAs personal springer dit ser de att Epic har slagit upp sina egna kassor i ICA-butiken!

ICA blir förstås förvånade och självklart väldigt arga på Epic. Här utnyttjar Epic ICAs egen distribution, deras butikssystem, deras kunder och deras renommé utan att gå genom ICAs kassa. ICA spärrar av Epics kassor och säger åt Epic på skarpen. Men Epic skrattar, klipper upp avspärrningarna och menar att de också borde ha rätt att ha egna kassor inne på ICA. Det är ju bara ICA-kassor där och det är ju inte ett konkurrensmässigt förfarande! ICA svarar då med att inte sälja Epics produkter inne på ICA - de kan ta sitt pick och pack till andra butiker.

Det här var ju inte roligt för Epic. Så Epic går till domstol för att få ICA att avyttra kassa-verksamheten i butiken till andra aktörer, för det är fel att ICA har monopol inne på ICA! På andra sidan vägen står COOP Forums föreståndare och tittar på virrvarret.

Men det är då Coop-föreståndaren upptäcker att en baltisk skåpbil med Epic-logotyp svänger in på parkeringen. På ett släp har bilen fullt med virke för att bygga nya kassor.

Fast den jämförelsen stämmer ju inte helt och hållet, mer korrekt skulle vara om du köpte ett Apple kylskåp, och sen så kan du endast handla mat på Apple affärer, ditt kylskåp vägrar att låta dig ställa in något som är köpt på något annat ställe. Du får inte ens hälla upp en kanna med vatten från kranen och sen ställa in i kylskåpet. Enda vattnet som kylskåpet låter dig ställa in är vatten som är köpt i Apple affären.

Du får sälja ditt eget vatten i Apple affären, men då tar Apple 30% av det pris du tar, samtidigt som dom gör reklam för sitt vatten som är 10% billigare än ditt vatten. Vilket tar oss bort från liknelser och över till det andra problemet, vilket är när Apple utvecklar egna tjänster som är samma som redan existerande tjänster och ända kräver pengar av de liknande tjänsterna som fanns där först. Apple music vs Spotify tex.

CD Projects Red, och låta dom ta över Mass Effect världen det skulle nog vara min dröm. Eller möjligen en remake av Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura även det av CDPR.

Skrivet av FejkFejksson:

Fast innan expansionerna så fanns det väl 20 dlc. Typ någon armor och nåt svärd etc.

Det stämmer, det finns en hel hög dlc till Witcher 3, men alla är helt och hållet 100% gratis, endast expansionerna har någonsin kostat pengar.

För min skull så får dom gärna skjuta på spelet tills dess att det är färdigt, MEN om dom tar pengar och utlovar ett datum så är det inte ok att försena hur mycket som helst, några veckor, en månad är helt ok. Men börjar det bli ett år eller mer så har dom ju uppenbarligen inte haft en rimlig plan från början och bör i såna fall erbjuda att återbetala pengarna.

Skrivet av conthox:

Vad är skillnaden mellan "konsolport" och "konsolanpassning"? Sedan är det långt ifrån alla spel som kan moddas - om nu det ens skall vara upp till moddarna att fixa över huvud taget.

Portning är när dom gör så att själva spelet går att köra på olika platformar, anpassning är att anpassa det för spelkontroll eller tangentbord och mus. En dålig portning kan ha spelet låst till 30fps och low grafik settings eftersom konsolen inte klarar mer än så. En dålig anpassning är ett spel som helt enkelt inte går att köra utan spelkontroll, att använda tangentbord och mus är helt enkelt oanvändbart. Tur nog så finns det inte så hemskt många dåliga portningar längre idag, men dåliga anpassningar finns det fortfarande enormt många av. Där hela spelet och UI'et är uppbyggt runt handkontroll och det var aldrig tanke på att du ska få använda tangentbord och kunna mappa om knappar eller ha fler förmågor än 3-4 då det inte finns nog med knappar på kontrollen för det.

Om det inte hade varit för Activision är en del av Blizzard nu och påverkar alla beslut för att tjäna mer pengar så hade det varit intressant att se vad som skulle hända, nu tycker jag bara att det är synd när CD Projects tappar honom.

Skrivet av Preacher81:

Har lirat alla delarna till PC sedan första kom ut 1993, Så jag vill gärna se mera av detta

word!

Jag kommer ihåg hur mycket hat kärlek jag hade till de första spelen, när aliens kunde skjuta en raket rakt på skeppet som reflex på första gubben som gick av skeppet och du vipade rakt av. Många saves blev det. Jag måste säga att jag tycker att de nya spelen, både fristående och med expansioner är värdiga titeln xcom, väldigt bra spel enligt min åsikt!

Jag känner mig lite besviken att ingen fortfarande har ens nämnt Dubbelmoral

Men jag får nog säga att Pinball Dreams är väl det jag känner mest för ändå.

Skrivet av Dunder:

Så de ska fängsla Valve och Blizzard..?

Alright!

Näe men i bästa fall så kan dom kanske fängsla högsta hönset och styrelsen, lyckas dom med det så kommer det ändras omgående bums.

Skrivet av adde111:

Då borde vi väl göra alkohol olagligt också med din logik? Gör alla spel med lootboxes 18+ och gör det svårare för barn att använda pengar på nätet, så ezpz. När det gäller vuxna så borde de kunna tänka för sig själva.

OM alkohol hade dykt upp som en nyhet idag så hade det absolut förbjudits, däremot så är det ju rätt så svårt att förbjuda något som har funnits i alla tider. Men alkohol regleras kraftigt världen över, du måste vara en viss ålder för att få dricka alkohol, men jag håller med skulle man göra alla spel med lootboxes 18+ samt dryga böter för spelbolagen om dom tillät någon under 18 att spela så skulle det bli en mindre problem, men det är fortfarande ett problem.

I Sverige så har vi regler som reglerar spel och dobbel, lotterier måste dela ut minst x% av intäkterna i vinst för att få tillstånd att bedriva lotteri, när det är spel om virtuella föremål så blir det svårare, speciellt när dom går att byta med andra spelare. Gör alla skins och alla vinster i lootboxes personliga och non transferble samt ordentliga straff för företag som bryter mot det eller låter personer under 18 spela deras spel så borde det bli ett väldigt litet problem.

Jag tycker helt klart att Rift förtjänar en månadskostnad, och det jag tycker absolut bäst om är flexibiliteten, du kan spela det du känner för stunden, alla 4 klasser har 3 olika roller dom kan fylla i en grupp eller raid. Det finns inget annat MMO som är lika flexibelt.

Skrivet av DAoG:
Skrivet av North:

Bra. Slå bara hål på PC-lönsamhetsmyten.

Du kan inte jämföra en indietitel som Amnesia med AAA-titlarna här ute i världen. De krigar på helt olika vilkor.

Egentligen inte, det gäller samma sak för indiespel som för trippel A spelen, gör du ett tillräckligt bra spel så kommer folk att köpa det, så enkelt är det.

Gör bolaget ett tillräckligt bra spel så behövs inget kopieringsskydd, de bolag som skyller på piratkopieringen när deras spel säljer dåligt är oftast dom som har släppt sämst spel eller jobbigaste kopieringsskydden (ubisoft) som ställer till med problem för dom som faktiskt köpt spelet.

Det var en bra recension men jag tycker att den saknar en sak, en av det jag tyckte är mest utstickande jämfört med andra mmo's. Investigate Missions, missions där du inte får allt serverat på ett fat, där du inte har stora markeringar på en karta var du ska gå. Du måste använda papper och penna för att skriva upp ledtrådar och du måste även använda den inbyggda browsern för att hitta information. Du behöver inte göra dom men dom är oftast väldigt bra gjorda och intressanta, samtidigt som det är bra belöningar för dom.