Inlägg av Swe_Downhill

Inlägg som Swe_Downhill har skrivit i forumet

Skrivet av Atilaa:

Den gamla Grin loggan, den ser ju riktigt ondskefullt cool ut. Minns inte mycket om vilka spel de gjorde men loggan var grym.
https://cdn.mobygames.com/logos/100490-grin-ab.png

Bionic Commando, Wanted weapons of fate, Ghost Recon Advanced Warfighter 1/2 till PC för att nämna några 😊

Edit: Jag har hört att guldtänderna representerar antalet skeppade spel och att loggan uppdaterades allt eftersom fler släpptes. Hittar dock ingen källa som bekräftar det, men en cool fun fact, oavsett 🎉🏆😀

Plattformsspel är nog de som gett mig mest glädje genom åren, men hjärtat slår lite extra för riktigt bra Stealth Spel (Splinter Cell Chaos Theory och Hitman Blood Money, jag tittar på er). 😍🤗

Coop är Hazelights grej tycker jag.. Har precis spelat igenom A way out för typ åttonde gången, och det är helt fantastiskt. It takes two likaså.

Ser fram emot nästa spel och hoppas att det blir ännu ett coop-äventyr 😀

Skrivet av Devan:

Det jag saknar mest med dåtidens internet är att folk inte va så skygga förr, då hittade man folk att spela med enkelt men nu är folk livrädda för att bli vän med någon annan.

Slutna röstchattar har inte hjälpt heller. Dvs att spelare snackar via Discord eller i partyn utanför spelet.

Skrivet av Razuco:

Ryktas om att dom ska visa splinter cell remake

Hoppas, hoppas, hoppas! ♥️

Ett stort problem med hur det är nu, jämfört med då, tycker jag är att allt har blivit så himla fragmenterat, dvs uppdelat.

Det finns helt enkelt för många tjänster som gör samma sak. När jag var yngre chattade alla i min bekantskapskrets via MSN, spela gjorde vi antingen på samma konsol (Xbox 1 t.ex.) eller hos varandra. I ungdomsåren började många kompisar spela mer på PC, använda Ventrilo osv och sen började man successivt delas upp i olika grupper som inte längre kunde kommunicera med varandra. Jag lirade Xbox 360, någon annan PS3, någon PC. MSN började dö ut och sen började nya system dyka upp så som Skype, Facebook, Instagram, WhatsApp, Twitter osv vilket gjorde att grupperna delades upp ännu mer.

Nu har jag kvar Facebook/Messenger för att de flesta är kvar där, men det finns mängder av vänner man tappat kontakt med bara för att de valt att använda andra sociala medier tex.

Det är en tråkig utveckling som jag hoppas hittar tillbaka någon gång. Samtidigt vill jag inte vara en grinig gubbe och säga att allt var bättre förr, men för mig är det uppenbart att den tekniska utvecklingen har skapat en oönskad distans till personer som stått en nära.

Drack mest Coca Cola (och Vanilla Coke ♥️) som liten. Sen när jag skiftade till sockerfritt fortsatte jag med Coca Cola Light ett litet tag, men när de började justera receptet samt introducerade Coca Cola Zero så gick jag över helt till Pepsi Max istället. Smaken av sötningsmedel har blivit alldeles för tydlig i Coca Colas sockerfria drycker så de smakar riktigt illa IMHO.

Coop, solo, mp, i den ordningen.

Multiplayer var roligt förr men nu tycker jag det blir alldeles för enformigt. Dessutom tycker jag att det tappade sin charm lite grann när grupper av spelare började snacka i privata chattrum istället för via ingame-chatten. BF 64v64 hade naturligtvis blivit grötigt om alla pratar samtidigt, men i mindre konstellationer är det trevligt om alla kan prata och samarbeta 😊

När spelutvecklare och spelutgivare försöker flexa sina muskler genom att säga att deras nya spel är x-gånger större än föregångaren, eller att det tar flera dygn, effektiv speltid, att nå 100% blir jag bara mer och mer avskräckt och ointresserad av deras spel.

Det har blivit någon slags norm att spel ska vara stora (nej förresten, till och med enorma), öppna, ha mängder med side quests, random events, end game content, branching paths, uppgraderingsträd osv.. Allt detta sammantaget gör att spelen blir helt vansinnigt komplexa och resulterar allt för ofta i spel som känns livlösa, repetetiva, buggiga och opolerade.

Don't get me wrong. Jag älskar open world spel som t.ex. GTA, RDR, Horizon och många fler, men alla spel behöver inte vara open world. Låt andra genrer med lite mer scriptade/kontrollerade upplevelser få samexistera. Just nu känns det som att de löper risken att dö ut.

Skrivet av Edd1e:

Finns ett alternativ för kompatibilitet. Tidgney (YT) använde en R5 till PS5 i ett par veckor. Länkar hans recension av Moza R5/Brook Ras1ution 2. Kostar en hel del (1800:-) men, rejält mycket billigare än ett Sony©®™-paket från Fanatec.

Hade ingen aning. Tack. 😊

Skrivet av pazu:

VR är helt ointressant. Det finns ingen anledning att titta i 3D.

Antar att du inte är bilintresserad.. GT7 i VR med ratt o pedaler är bland det häftigaste jag har upplevt i spelvärlden. Fick rysningar i positiv bemärkelse när jag startade första racet och det räckte att köra 20 meter för att känna att det kommer vara otroligt svårt, om inte omöjligt, art lira direkt på TVn efter det. Fartkänslan och inlevelsen i VR går inte att beskriva med ord.

Sidenote: I bilspel känner jag ingen yrsel över huvud taget, men däremot gungar det till en del när jag provar andra VR-spel. Kanske för att karaktären är helt still i förarsätet (man kan vrida sig och titta i sidospeglar, mot bakrutan osv)

Utifrån vad jag har läst är Mozas grejer PC-only, och det är en dealbreaker, åtminstone för min egen del.

Kör med Fanatecs CSL Elite nu men är rätt sugen på Direct Drive (DD). Vill dock ha möjligheten att köra PC, PS och Xbox och då verkar det i princip bara vara Fanatec att välja på i dagsläget. Viktigt dock att basen stödjer Playstation och att ratten är för Xbox (inom Fanatecs ekosystem) för att riggen ska kunna användas till alla 3.

Bra tips i tråden redan, men kan även lägga till att det ibland kan vara smart att erbjuda fri frakt. Särskilt på spel som är värda lite mer. Min erfarenhet är att folk tenderar att buda lite mer på produkten istället, och att det ibland till och med kan löna sig för säljaren eftersom budgivningen sticker iväg lite. 😊

Bli inte avskräckt om det inte budas regelbundet på dina annonser från publiceringsdatum till avslut. Det är vanligt att budgivare puttar in något bud i början, något enstaka in emellan men att den största förändringen sker när det bara är ett fåtal minuter/sekunder kvar. Det är normalt.

Skicka större grejer med spårning så att du kan säkerställa att grejerna hämtats upp av köparen samt att köparen kan få tillgång till kollinumret och följa leveransen medan de väntar. Tradera har bra funktioner för att boka frakt via t.ex. Schenker.

Personligen brukar jag alltid skicka ett meddelande till köparen och gratulera till vunnen auktion, samt be dem höra av sig om det är några frågor kring betalning t.ex. Sen är jag noga med att uppdatera dem löpande med information om när jag tagit emot pengarna eller fått en bekräftelse att betalningen är genomförd (och hålls i Traderas händer i en övergångsperiod), när jag planerar att lämna in paketet till ombudet samt när det är inlämnat (inkl kollinummer), det brukar alltid resultera i bra omdömme.

Lycka till!

Skrivet av Gaara:

Varför skulle man bry sig om någon ser vilka spel man har och spelar?

Nu använder jag inte Steam jätteofta, och har inte full koll på vilken utsträckning möjligheten att dölja spel gäller. Men ett par exempel är att dölja "spel" som egentligen är öppna betor, demos eller liknande, det kan också vara för att dölja versioner av spel man inte använder längre (så som när remakes släppts så man kan dölja originalet), men även möjligheten att dölja spel i achievements-listan där man har 0 upplåsta och på så sätt hålla listan lite mer clean.

Behöver alltså inte bara ha med snuskiga spel att göra, men de blir roliga och ganska självklara exempel att lyfta fram i en forum/nyhetstråd 😊

En polare giftade Genital Jousting, nu kan jag snart äntligen dölja det 😂. Vilket jädra spel alltså.

Gylt

Kan inte sätta fingret på varför, men jag bara älskar det.
Enkelt stealth-spel med en fantastisk grafisk stil.

Skrivet av YmerXE:

Sättet dom har slagit ihop spelen, släppt material etc gör att jag har ingen aning om vad det är som jag egentligen äger när det kommer till spelet/spelen

Skrivet av Najkan:

Det är väldigt förvirrande

Skrivet av Freakon:

Håller med. Så pass förvirrande att jag inte orkar ge mig på det.

Typ som Destiny som har gjort det oerhört märkliga att radera all gammal story vilket är mycket förvirrande för nya spelare. Man kastas rakt in i smeten med massor av system, karaktärer och skit. Det röriga gör att det som faktiskt är bra bleknar.

Det kan jag ha förståelse för men det är egentligen för de som köpt enstaka (men inte alla) spel i serien som det blir mest förvirrande för.

Kort förklarat så:
Testade de att släppa Hitman 1 i episoder (man kunde köpa dem en åt gången eller i ett paket där man fick vänta på respektive släpp). Sen släppte de Hitman 2 och 3 som hela spel.

När sammanslagningen skedde innebar det från den tidpunkten och framåt att de som inte har något spel sedan tidigare kan köpa "Hitman World of Assassination" för att få alla 3. De som t.ex. endast köpt 1an eller 2an kan istället köpa uppgraderingspaket.

Sen finns det en del kosmetiska tillägg osv men det behöver man inte bry sig om om man inte är intresserad.

Min personliga åsikt är att det är tre helt fantastiska spel med oerhört mycket content. Ett av deras senaste tillskott, Freelancer mode, är dessutom som ett nytt spel i sig självt som är väl värt att testa. Man utgår ifrån ett safehouse och utför olika kontrakt på banorna från Hitman 1-3, och utmaningen är att försöka klara dem i serie utan att misslyckas för att eliminera olika syndikat. Misslyckas man så börjar man om på ruta 1. Safehouset utökas sedan successivt med nya områden och resurser att ta med sig in på banorna (t.ex. skruvmejsel, bilbatteri, brevkniv osv osv) allt eftersom man går upp i level.

Skrivet av Slimebeast:

"Idag går det riktigt bra för Io", är det verkligen så?

Jag kan inte svara för det ekonomiska och det är kanske det man tänker på i första hand när man läser en sån mening. Men efter jättekraschen som är Hitman Absolution har de köpt ut IPt från Square Enix, slagit ihop de tre senaste spelen i serien till "World of assassination" och fullkomligt pumpat ut nytt content, uppdateringar osv. Så deras rykte skulle jag vilja säga har återhämtat sig enormt och på så sätt går det bra för dem.

Nu hoppas jag bara att de inte gör bort sig med James Bond licensen t.ex. utan att de får fortsätta leverera spel i världsklass!

Hitman Blood Money har en särskild plats i mitt hjärta, men jag måste säga att deras senaste beslut att slå ihop Hitman, Hitman 2 och Hitman 3 till Hitman World of Assassination är ett mycket uppskattat genidrag.

Ser fram emot kommande titlar från studion.

För min del är det multiplayer-spel (undantaget couch och coop). På något sätt blir det alldeles för tydligt att det är ett tidsfördriv och upplevelsen blir ofta alldeles för repetitiv. Lägger hellre tiden på kampanjer i spel där man kan njuta av resan fram till eftertexterna.