Inlägg av Whe112

Inlägg som Whe112 har skrivit i forumet

Jag tycker ni på FZ ganska ofta använt er av märklig rubriksättning senaste tiden. Det påminner mer om blogg-liknande text än rent nyhetsmaterial, vilket enligt mig borde eftersträva neutralitet och fokusera på information. Jag gillar inte den här sortens rubriker eftersom de, medvetet eller ej, påverkar mitt intryck av nyheten.

Hade därför gärna sett att ni tonat ned den här "personliga" rubriksättningen.

Ett av de absolut bästa spelen som gjorts. Långt före sin tid när det släpptes, och håller otroligt bra än idag!

Skrivet av utemoewbel:

För mycket tur i detta för att kallas för e-sport.

Skitsnack. Alla som följer Heartstones e-sport-scen vet att det absolut inte är en slump vem som vinner mest konsistent, eller tar de tyngsta segrarna. Den som förstår spelet och förbereder sig mest vinner en klar majoritet av fallen.

Självklart finns det RNG i Hearthstone, det förnekar jag inte. Det finns i ALLA spel där det utövas e-sport seriöst. Att påstå att det är en slump vem som vinner t ex världsmästerskapen är dock helt galet fel.

Cuphead är som att spela en tecknad film från 30-talet – se 11 minuter gameplay

Sanslöst läcker design!

Ahhh the good ol days of Wall climb. Även jag spenderade ohälsosamt mycket tid på exploration i WoW, med (bland annat) Exploration the Movie som inspiration.

På den tiden existerade väldigt få osynliga väggar i WoW, vilket möjliggjorde en "climb" upp till den här zoonen via det vattendrag/vattenfall filmaren visar mot slutet. Så ja, jag besökte faktiskt denna, tomma zoon redan under vanilla. Vilka minnen detta frambringar!

En annan höjdpunkt var att nå The Green Smogs, vilket tog mig mååånga timmars klättrade utanför Ashenvale/Felwood. Ni som var med, och sysslade med exploration under den här tiden, vet hur otroligt frustrerande och svårt det var att nå detta område från "baksidan" av Hyjal. Målet med att nå The Green Smogs var den ack så mytomspunna zoonen Emerald Dream. Enligt vissa källor kunde man genom särskild macro-användning, samtidigt som din karaktär stod i den gröna röken, teleporteras till ED.

Ahhh, jag ska sluta nu. Gosse vilken rolig/oskyldig tid detta var dock!

Som nämnt ovan är det inte Grim Patron, utan Frothing Berserker som avgör den här matchen. Det är även detta kort som oftast nämns som det mest obalanserade i decket.

En nerf ner till 3 HP istället för 4 skulle kunna göra skillnad, men det är även värt att nämna hur svårt Patron Warrior är att spela korrekt. Väldigt många spelare (mig själv ink) vet helt enkelt inte hur decket skall spelas för att nå de vinnande kombinationerna.

Greetings, traveler!

Fantastiskt event; så otroligt roligt!

@Xepheros

Bra poäng, absolut! Jag håller med till viss del, och hoppas verkligen att TGT för med sig förändringar mot ett långsammare klimat. Njuter själv av Tempo Mage just nu som tidigare nämnt!

Lock and Load är ett exempel på ett otroligt starkt och häftigt kort som definitivt kan förändra hunter från grunden, mot en betydligt långsammare form. Jag kommer definitivt testa det! Blir det starkare än face/mid-range hunter? Svårt att säga. "Problemet" med hunter är dess hero power, vars design bjuder in till den typen av aggressiva decks som varit populära sedan... tja, Starving Buzzard försvann?

Men! Som allris inför nya kortsläpp är det egentligen bättre att avvakta innan en stor del av de kommande korten visats upp. Det finns så mycket synergies osv som vi inte vet ännu.

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Kleptoman:

De flesta kort som de releasat verkar vara värdelösa

Du tror fel. Grejen med nya kort är att de kan se värre ut på papper än de är i praktiken. Eller rättare sagt, det händer oftare att ett kort anses vara dåligt på papper och sen är asgrymt i praktiken än tvärtom.

Exempel på kort från naxx, gvg och brm som folk trott skulle vara superdåliga, inklusive proffsen: nerubian egg, grim patron, imp gang boss (många sa att kortet var skräp och att det inte skulle räcka för att göra zoo relevant igen), flamewaker (många underskattade det), Webspinner, reincarnate, unstable portal (delade åsikter, kontroversiellt kort), muster for battle (!!!) + quartermaster, implosion, annoy-a-tron, kezan mystic, enhance-o-mechano (folk sa att den aldrig skulle vara användbar, och den är inte det i nulägets meta, men den har visat sig ha potential för zoo förr), glaivezooka,

folk trodde inte dr boom skulle vara speciellt bra heller, resurrect var lite underskattad på förhand, hungry dragon likaså, folk trodde Emperor Thaurissan skulle vara världens mest overpowered kort och göra handlock odödligt, och så vidare. Folk trodde även att Sneed's skulle vara med i alla deck ever och att den var overpowered. Folk överskattade Kel'Thuzad också.

Poängen är att extremt många kort som inte verkar lika bra på papper än vad de faktiskt är i praktiken. Det kommer 132 nya kort den här expansionen och vi har inte sett ens 1/5 totalt. Vi kan med andra ord INTE veta hur varken synergies kommer visa sig fungera i praktiken, och vi vet inte heller hur metan kommer se ut. Hur metan ser ut avgör vad som fungerar, och i och med vi inte kan förutspå det så kan vi inte förutspå någonting egentligen.

Det som verkar sannolikt dock är att metan kommer sakta ner och bli mer mid-range och control på grund av att majoriteten av de nya korten är designade för att användas tillsammans med hero power, vilket gör att de inte fungerar lika bra i aggro deck.

Håller med dig om det mesta här. Jag tror dock inte att metan kommer att bli långsammare, om vi inte får se ett par löjligt starka late-game kort.

Problemet är att i stort sett alla decks i Hearthstone, ju längre in i spelets livslängd vi kommer, blir allt mer raffinerade. Decks som exempelvis Ramp Druid, Mech Shaman, Mid/aggro Hunter (egentligen alla klassers bästa decks) vinner sina matcher till 90-95% om de får board control i early/mid game. Det är med andra ord oftast inom 3-4 rundor i stort sett avgjort vem som kommer att vinna en match (inte alltid som sagt, men under en klar majoritet av fallen).

När fler och fler expansioner släpps, och Blizzard utvecklar nya kort, så kommer alltså ett riktigt "bra" kort i fråga om value, med låg mana cost, jämfört med ett i fråga om value lika bra kort, fast med högre mana cost, oftast vara det sämre valet. Det är t ex därför Piloted Shredder i princip är en auto include i mid range-decks och control-decks, samtidigt som Piloted Sky Golem och/eller Sneed's Old Shredder inte är det. Det beror delvis även på vilken konkurrens som existerar på dessa respektive mana-nivåer, men jag vill hävda att det framför allt beror på tempo i matcherna och att det blir allt svårare att ta tillbaka ett förlorat sådant.

Jag hoppas dock att spelet blir lite långsammare, då jag föredrar de mer analyserande matcherna framför aggro.

Skrivet av purjo:
Skrivet av Kleptoman:

De flesta kort som de releasat verkar vara värdelösa

Tror många av de nya korten hänger på kort som inte utannonserats än, mage har fått bra kort dock, nya secreten kan bli riktigt fet och de ser hittills mest troliga ut när det kommer till ett inspire deck.

Håller med! Jag har spelat Freeze Mage till legend och Tempo Mage till Rank 5-ich, och ett kort som Effigy har stooor potential om man använder det smart (om du t ex lyckas aktivera den från Piloted Shredder är det direkt perverst bra value).

Jag är otroligt taggad på lite nytt blod i spelet!

Jag är extremt taggad på det här liret; kanske t om mitt mest efterlängtade just nu. En dröm vore att få en release serverad nu under slutet sv 2015.

*fingers crossed*

Skrivet av Polpe:
Skrivet av Polpe:

https://www.youtube.com/embed/mqnAbRpyqfI

För folk som inte sett den...

ska jag behöva citera mej själv så att folk ser det eller...?

Vad vill du ha sagt med detta? Avråda mig att bli intresserad för ett spel som inte visats upp ännu? Solka ned mitt intryck från min genomspelning av Far Cry 3 (vilket jag tyckte var ett riktigt bra spel)?

Jag tror att Ubisoft kan göra något riktigt bra med Far Cry 4, om de tar de bästa aspekterna från senaste spelet och sedan bygger på dessa/förbättrar treans brister. Lägg på det lite upphottad grafik och jag tror att vi kan få ett riktigt underhållande spel! Ser verkligen fram emot att få se mer av spelet på E3!

Herregud, min kropp skriker efter mer Deus Ex i samma anda som Human Revolution. Att krydda upp det hela med en nypa UE4 skulle inte göra det sämre!

Har sagt det förr, men det tål att sägas igen: Machine Games och Bethesda har verkligen träffat helt rätt i sin marknadsföring av The New Order. Varje ny trailer som släpps gör mig än mer sugen på att sätta tänderna i det färdiga liret!

Kan spelet närma sig samma kvalité som Escape from Butcher Bay har vi sannerligen en riktigt fullträff att se fram emot!

"Dubbelt" återstår att se, men det är sannerligen spännande nyheter för alla X1-ägare!

Ser verkligen bra i ut mina ögon! Tror att grabbarna på Machine Games har något riktigt minnesvärt på G med detta spel!

Bra spel eller ej, här snackar vi blytung trailer rakt igenom!

Ser verkligen supersmaskigt ut! Det är i stunder som dessa jag extremt sugen att införskaffa en PS4!

Skrivet av gurkoz:

Hur gick det med kravet på Windows 8 på detta spelet? Jag är självklart intresserad så fort det handlar om robotar i någon form men inte nog att byta upp (ner?) mitt OS. Läste något om att det skulle kräva DirectX 11.2 och det finns bara i Windows 8.1. Förhoppningsvis har jag fel och flera kan avnjuta detta spel. Men det har varit så tyst om detta så jag har onda aningar.

”Titanfall is releasing simultaneously for XB1, 360, and PC. It does not require Windows 8 on PC.”

- Abbie Heppe (Community Manager på Respawn).
http://www.rockpapershotgun.com/2013/10/30/titanfall-pc-relea...

Go nuts!