Inlägg av MrLonghair

Inlägg som MrLonghair har skrivit i forumet

I Japan är spelet prissatt kring 200 för PS3, 360 och den nuvarande generationens konsoler, med en liten extra summa för att få en fysisk version av spelet. Vi blir blåsta här borta.

Med replay-kvalite som ett MGS-lir är fyra timmar för 400 bagare inte illa jämfört med för många AAA-lir från senare år, men det känns inte bra. Det känns som att Infamous tar prioritet om inte Dark Souls 2 PC bekräftas till Mars.

Jajamensan! Skicka PM när du är redo, den här strömadaptern är Amerikansk 110v och kräver step-down eller en ny fräsh 5V 1A (150kr på ClasO kanske?)

Sålt! (DVI-HDMI konverter för PS3 & PS4 HDMI videocapture)

Detta är ett av få alternativ som finns för oss europeer som önskar cappa och streama PS3 och PS4 (tills att dess omni-HDCP patchas ut), skaffades tidigt i år som en reserv när jag tröttnade på suddiga komponent-captures vid streamande. Kräver strömadapter 5V 1A och HDMI till DVI(hane) kablage.

Fungerar helt enkelt plug & play, har använts tillsammans med Hauppauge HDPVR2 mycket framgångsrikt, denna reserv-enhet har testats för att bekräfta att den fungerar (med PS3 och ett par HDCP-skyddade smartphones MHL video-output). Ingen latens eller förändring i färg, passthrough från HDPVR2 är det som förändrar färg och lägger till lite latens. 1080p60 kapabelt.

Hade tänkt mig 200 kronor med gratis frakt inom landet så att priset blir jämförbart med att importera en HDMI splitter som har samma effekt, detta är en dammsamlare och jag vill sprida glädjen att gå från komponent till HDMI. Nypris är $50+ via HDMI and MORE (Amazon USA).

Om detta är mega-ajabaja trots allt, vg. radera annons och låtsas som att det regnar. Om FZ eller andra som arbetar inom fältet behöver HDCP-suddande illa kvickt före PS4an kommer, kontakta mig så ger jag er alla länkar och information ni behöver.

Mer detaljerade djupa rykten får det låta som att Sony är med i utveckling och/eller finansiering, och vidare utveckling av teorin kring det där får det inte verka omöjligt att The Last Guardian har blivit ett PS4 spel.

Den nya ännu ej tillträdda VDn arrangerar om hårt inom företaget, med satsning på det som funkar och ger vinst - uh, duh? SE + Sony rykten känns bara mer sannolika till följd, allt som kan sänka summan på hela produktionen välkomnar dom.

Det sägs att detta kostade (inklusive marknadsföring?) över 100 miljoner dollar. Hade sålt bättre Amerikanarna fått smaka på vad resten av världen vant sig vid - att inte kunna hyra spel.

Om den åtminstone klarar av att ge ut 480p över RGB Scart blir det ett givet köp om det når realistiska nivåer jämfört med vad andra Wii paket kostar.

Dvs det blir inget köp av den för mig, det blir istället en import av två WiiU paket från NordAmerika för totalpriset av en Svensk enhet.

Inte alls bitter.

I APPROVE.

Jag förväntade mig inget annat än det här eftersom Nvidia gjorde en Nvidia med RSX och Cell blev en Sega Saturn att jobba med.

Men att så många världen över väntade sig full plug&play BC?

Era PS3or kommer into att explodera, enda som är i risk att paja är orginalmodellerna via YLOD. Försäkra er med nyköp och HD-transfer över ethernet.

(Vänta bara tills ni ser hur projekt Durango hanterar BC)

Hade detta varit efter BF3s modell där allting går att nå utan investeringar hade jag försvarat dessa mikrotramsaktioner, faktiskt.

(Osäker om DS3 går efter den stilen, hört dittan och dattan om exklusiva vapen..? Inte spelat annat än Dust514 över ett par veckors tid)

Hon är inte den blankaste häst-rustningen på DLC-marknaden..

Har inga utvecklar-kontakter som kunnat skvallra om något efter PS3/360 eran men mina analyser:

Online-krav:
Stor sannolikhet att det är sant, till störst del på grund av Microsoft och hur 360 förvandlats från spelmaskin till allting-centra för vardagsrummet som pushas till allihopa benhårt, främst i Amerika. I bästa fall fungerar det som Steam, bekräfta spel-licens en gång och du är klar tills nästa gång om ens det händer överhuvudtaget, i värsta fall kommer vi att hata livet varenda gång det blir en tillräckligt lång näthicka för att sparka ut oss.

Anti-begagnat:
Funkar inte i Europa men kommer definitivt att hända i Amerika där utvecklare och utgivare kräkts över det sedan den här konsolgenerationen började, rent av sagt att ett begagnatköp är värre än en piratkopia, sen kan gamers där borta hyra ett spel i en helg till några månader och lämna tillbaka det för pyttesumma, medans vi här har gott fått köpa för fullpris för exakt samma upplevelse. Activision och EA är de främsta pusharna för detta pga deras årliga releaser, och Microsoft kommer inte att skrämmas av GameStop som tjänar statskassor på rå-vinster av begagnatförsäljningar.

I bästa vettigaste fall är ett spel låst till ett användar-ID i ett år (se Activision + EA), i värsta fall får vi ny-konsolssugna nervsammanbrott och köper varsin WiiU i väntan på Monoliths nya lir.

Kom igen 20 Februari Sony, gör vad jag tror ni kommer och skippa krav på always-online, begagnat-låsningar och låt regionslåsningar vara upp till idiotutgivare som Atlus

Glömde bort att lägga till en teknologisk grej värd att känna. PC gaming, vi vet hur det är? Plug & play, DirectX sköter grejer, Windows tar kommando.

Nyligen dök siffror upp från Linux-hållet hur Valves Source-motor presterar där.

Dagarna sedan fick jag lite siffror från utvecklare på hur mycket sk. "overhead" dom trilskas med för PC, och det är tio till hundra gånger mer overhead i ett Windows-spel än om dom skulle ha en strikt plattform med CPU X, graffe Y, RAM Z osv.

PC VS Orbis/Durango är en jämförelse som inte fungerar. JAg har sett folk få "LEAVE BRITNEY ALONE" utrbrott över WiiU specsen när dom i själva verket inte betytt ett unk - tredjepartsportarna var ren avföring kan alla på planeten hålla med om dock.

TL;DR:
Chilla och se fram emot tiden som kommer. Det blir bra.

Det enda en vettig gamer kräver från PS4an är regionsfrihet och gratis online-användande.

Tycker jag.

Eller hur, Monoliths nästa titel till WiiU?

Jag var skeptisk tills att Sleeping Dogs dök upp på Steam rean.

Nu undrar jag bara hur mycket arbete Square-Enix gjorde för att göra klart spelet på den korta tid som krävdes, och vad fanken Activision tänkte på när dom sålde spelet. Makalöst bra spel, även om det saknar omspelningsvärdet (replay-value, hur försvenskas det bäst?) som GTA4 har.

GameReactor kör dessutom internationellt. Tror att det påverkar en liten pyttebit.

Glad att FragZone fortfarande är kvar, och lite stolt.

Quake 1 släpptes 1996 och jag fortfarande har ett hjärta varmt nog för att kunna dra igång det och njuta av varenda sekund.

(e: Velat se såna där förändringar sedan min återkomst efter att ha sett andra siter utvecklas, hoppas det går vägen bigtime!)

Den riktiga nyheten är att Tales of Xillia kommer till oss nästa år. Vilket känns lite sådär, det är tre fyra år gammalt, precis som Graces (2009?)

Förvänta er inte perfekt story eller karaktärsdesign eller voice-acting ur Tales of Graces F. Förvänta er ett stabilt Tales spel som underhåller och räcker LÄNGE, med endgame och newgame+ innehåll, och ett combat-system som är bland det mest underhållande i hela seriens historia.

Star Ocean 4 slår det fortfarande i endgame och newgame+ innehåll, till mängd och kvalite. Och Square-Enix får vi hoppas fattar vettet och gör Versus värt att spela newgame+/fortsätta efter varvning.

Har ni bara peze och PS3 är detta 5/5 om ni suktar efter JRPGn, köp!

1) Vivendi har en del problem, långt från Nintendo eller Sony eller EAs men ändå
2) Activision har två spelserier med värde från investerares ögon, och deras business mot IW skadade delägarna
3) Blizzard släpper inte många spel och tio mille WoW-konton gör inte mycket i slutändan
4) ActiBlizz ger pytte-inkomst jämfört med resten av vad Vivendi äger, för vad dom kostat
5) Microsoft hade köpt ActiBlizz dom om inte deras egna investerare gjort uppror vid bara tanken

För många kockar? Det handlar om too many cocks här.

Mörsa zombies med David Bowie? I'M IN!

Black Mesa är för Half-Life 2, vad HL Rally var för Half-Life 1.

Dvs inte Carlsberg.