Inlägg av -=anders=-

Inlägg som -=anders=- har skrivit i forumet

Skrivet av garderoben:
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av garderoben:

PR2 är dött och utvecklarna gick olika vägar då ledningen inte lyckades hålla ihop gänget.
Samma kommer nog tyvärr hända mer SQUAD då teamet gjorde "mytteri" mot deras riktiga team manager, Han som ensam kodat på squad i ett år. blev bestulen på sitt project.

Så nu står SQUAD utan sina ända två kodare.
Sen har Squad ingenting att göra med BSS som faktist gjorde och släppte Project Reality.

Oj oj oj, så fel du hade där. Var snäll och uttala dig inte om ngt du inte har en aning om. Ingen blev bestulen på någon kod och han var verkligen inte ensam om att koda. Denna person tog nya tag i ensam befattning utan att tänka sig för och han fick ingen med sig. Vi var många att starta projektet, men han tog på sig ledarrollen, men han behövde utveckla den rollen (som inte är lätt) och vi har nu 3 ledare ist, men alla jobbar åt samma mål och alla känns lika viktiga i sina roller. Just nu känns det toppen.

Vi har 4 kodare just nu och fler kommer in. Om du ville veta. De är fantastiskt duktiga och jag jobbar mkt med dem för att kunna finna ideer kring ljudskapande etc.

BSS är bara en grupp av mod teams. Inget team i sig.

Squad har väldigt mkt att göra med Project Reality. Läs min post där uppe.

Jag förstår, efter att läst hans post på squad forumet lät set som ni berövade han på hans project.

Absolut, enligt honom ja. Man ska inte prata skit om människor och jag hade inget otalt med honom, men man kan säga att somliga behöver mogna lite om man vill leda ett kommersiellt projekt. Så är nog fallet i många situationer där ute.

Skrivet av garderoben:

PR2 är dött och utvecklarna gick olika vägar då ledningen inte lyckades hålla ihop gänget.
Samma kommer nog tyvärr hända mer SQUAD då teamet gjorde "mytteri" mot deras riktiga team manager, Han som ensam kodat på squad i ett år. blev bestulen på sitt project.

Så nu står SQUAD utan sina ända två kodare.
Sen har Squad ingenting att göra med BSS som faktist gjorde och släppte Project Reality.

Oj oj oj, så fel du hade där. Var snäll och uttala dig inte om ngt du inte har en aning om. Ingen blev bestulen på någon kod och han var verkligen inte ensam om att koda. Denna person tog nya tag i ensam befattning utan att tänka sig för och han fick ingen med sig. Vi var många att starta projektet, men han tog på sig ledarrollen, men han behövde utveckla den rollen (som inte är lätt) och vi har nu 3 ledare ist, men alla jobbar åt samma mål och alla känns lika viktiga i sina roller. Just nu känns det toppen.

Vi har 4 kodare just nu och fler kommer in. Om du ville veta. De är fantastiskt duktiga och jag jobbar mkt med dem för att kunna finna ideer kring ljudskapande etc.

BSS är bara en grupp av mod teams. Inget team i sig.

Squad har väldigt mkt att göra med Project Reality. Läs min post där uppe.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av -=anders=-:

Haha, det var på tiden ni uppmärksammade vårt spel!
Jag är en av utvecklarna... Har ni frågor, så shoot!

Haha, kul!

1. Har du någon mer info kring PR2? Intrycket är att det är helt dött. Hur kommer det sig att båda säger ha "kärnfolket" från PR?
2. Hur långt har ni kommit i utvecklingen - har ni någon tidsplan?
3. Gif exclusive stuff!

1. PR2 var jag själv med i, men märkte ganska fort att vi satt och trampade alldeles för länge. Man spottade ut mkt material, men det var stor brist på konkret ledarskap vilket gjorde att folk började tvivla.
Jag hamnade mitt i fasen när Squad (som tidigare utvecklades i UDK/UE3 motorn) började skapas i UE4 och redan då såg vi en grym potential för vad vi alltid velat med Project Reality.
In other words = PR2 är skrotat och vi ville inte använda det namnet, även för att vi nu siktat in oss på att göra spelet kommersiellt via Steam.
Btw, nej PR2 hade knappt 2 av 30 som jobbade med Project Reality modden. I Squad teamet är vi nog minst 10 man som jobbade med BF2:PR. Vi har vår berömda animatör (Chuc), som nu även tagit ledarställning, Bruno som gjorde visuella effekter, Irontaxi, AFSoccer som gjorde massa kartor med flera, med flera och jag då som förstör folks trumhinnor.

2. Enligt mig har vi kommit långt. Det öser in ansökningar om att antingen hjälpa till i projektet, så på kort tid har det uppmärksammats rejält.
Jag/vi började i mars 2014 och vi har kodat det mesta "from scratch" och redan efter 2 månader hade vi skapat ett onlineläge.
Vi är just nu ca. 20 pers och kommer om 2-3 månader släppa en stängd alpha version.
I min värld har vi ett spel färdigt för publik i slutet av detta året.
Vi kommer satsa stenhårt på infanteri-gameplay först och efter det systematiskt slänga in fordon. Som jag ser det, så kommer det bli en kontinuerlig utveckling av spelet även efter första publika släppet. Där fler spellägen kommer till och faktioner slåss med el motvarandra.
Nej, detta kommer inte bli ett nytt insurgency. Ni får tänka er Project Reality som det var, men allt det ni saknade plus annat kommer läggas till. BF2 (Refractor 2 motorn) hade många begränsningar som hindrade även många realistiska element som vi aldrig lyckades genomföra. Dock oxå pga att det var en modd, men att mycket var "hårdkodat". Så är inte fallet i Squad.

3. Haha, missuppfattade nog denna "uppmaning". Ja, det kommer! Sit tight!

Skrivet av Raklödder:
Skrivet av -=anders=-:

Haha, det var på tiden ni uppmärksammade vårt spel!
Jag är en av utvecklarna... Har ni frågor, så shoot!

Anders Soundmod v0.5 for the win! Never forget! Never forgive!

Oj! Det var väldigt längesen. Var ute igår och spelade in nya hyls -> ytor ljud. Ni kommer inte bli besvikna på ljudupplevelsen. Håller på med en fin balans mellan ljuden, då skottljud och explosioner har väldigt höga volymer i Squad så man får passa öronen.

Haha, det var på tiden ni uppmärksammade vårt spel!
Jag är en av utvecklarna... Har ni frågor, så shoot!

Fuck heller att jag tror på detta. Maxa spelet med de rekommenderade inställningarna! Hah!

Skrivet av Jozo:

Trevligt för de som fortfarande spelar dom. Det är bara så synd att EA/Dice inte tillåter moddar i de nya spelen. Det hade varit riktigt intressant att få se Projekt Reality och Forgotten Hope med all förstörelse som Frostbyte ger oss.

Säg inte det, men det blir inte på Frostbyte. Den är ju för "svår" för oss i PR teamet påstår Dice....
Men det blir bättre än ni kan ana iaf. Stay tuned for more...

Skrivet av carlstolt:

Dom kan ju inte mena allvar!! Hur ska jag då kunna spela Project Reality??

Vi har redan löst det. Kommer ha en egen server, men alla kommer få starta nya konton. Jag jobbar i PR teamet, har varit i PR2 teamet och är nu i ett annat team vars projekt ännu inte är avslöjat. Men BF2: PR kommer forts leva iaf.

Funkar bra ingame, dock lägre FPS än BF3, men det jag stör mig mest på... Dice, fixa laddningstiderna för helvete!!! Ska inte behöva ta 10 sekunder för BF3 och >5min för BF4!

Jag kommer vara inblandad i ljuden o effekter även i PR2. O vi är ännu fler snart i PR2 teamet än i PR:BF2. Förhoppningsvis kommer det snabba upp utvecklingen rejält.
Men jag har fortf. jobb att göra i BF2:PR 1.0. Fortfarande massa buggar och prestanda problem som måste fixas för att vi alla ska gå vidare med PR2.

Är redan nu dödstrött på fartyget som som minskat för mkt i HP på "wake island" och kör in mot land i samma stil.
Det ser så sjuukt rörigt ut så jag hoppas "hardcore" kommer ta bort precis ALLA ikoner och smuts på skärmen förutom det man vill se. Dvs. sitt vapen och fienderna man ska skjuta sönder.

Haha, vilka buggar.. Det funkar bra just nu iaf... Lite buggar måste man räkna med. Se på BF3.

Provade med beta nyheten, men de sket i det. Pallar inte igen... Kanske tipsar igen på fredag. Men Andra spel "som inte är moddar" är väl viktigare.

Nu kör vi grabbar!!! Se nu till och installera era jäkla BF2 och patcha till 1.50!

Preload av 1.0 och släpp på fredag.

Mer info:

http://www.realitymod.com/forum/f380-project-reality-news/121...

Ladda ner: http://www.realitymod.com/downloads#bf2

Trailer:

Haha, det är bara att gilla läget.. Ut i solen ist och passa på, så kan du sitta och kriga hela hösten till du tröttnat ordentligt. "Sommarlov", ja det var tider det.. En annan måste både ha ett vanligt jobb, samt lägga timmar efter timmar på PR och är glad för 3 veckors semester i början på nästa vecka.

Och ja, bombmusiken kommer vara med. Det var en bugg i betan med ljudet, då låten loopade, fast man inte tryckte på "tutan".

Tack grabbs! Yes, fullt ansvarig för vad som är tekniskt möjligt gällande ljud o visuellt trams.

Men jag håller med att videon inte direkt avbildar PR rent tempo mässigt, men den var gjord av en vanlig community medlem. Så den är alltså inte officiell. Bara tyckte den var snyggt redigerad.

Jag vet själv inte direkt vilken datum vi kommer släppa 1.0, men enligt vad jag vet så går allt precis enligt planerna och vi ligger INTE efter. Det är fin puts till höger och vänster eftersom det är så sjuuuuukt mkt saker som inte någon annan BF2 modd har. Och allt måste stämma till viss grad även om kritik sedan haglar över oss. Men det är sådant vi får ta.

Och launchern är nog det bästa vi kan komma med som modd team idag. Det är bara att köra igång utan att tanka ner massa skräp.

Och uppdateringarna kommer vara samma som i beta. Snabbt avklare och snabbt uppladdade så att ni nästa gång ni vill spela bara klickar på "play" och laddar ner senaste uppdateringen och spelet startas automatiskt.

Jag skulle tippa på att vi kan blir klara att skeppa ut 1.0 innan aug är slut. Tom. i mitten av aug. Men jag lovar inget. Det hänger på allt annat runt i kring oxå. Men vi får se vad som sker.

Project Reality 1.0 snack

Visste inte vart man lägger in denna modd, men den bygger iaf på BF2 motorn.

Tänkte mest för de som glömt och förträngt Project Reality, så började det väldigt snart dra ihop sig till den efterlängtade 1.0 versionen.

Jag är med i dev-teamet som ljudansvarig och för visuella effekter.

Det pågick förra veckan en public beta av 1.0 som blev väldigt uppskattat av realism nördar. Men nu är den tyvärr stängd.

Men tänkte ändå det kunde vara kul och se hur många som tänker ta upp fighten igen i ett lite långsammare spel än BF3 genren, fast motorn är 8 år gammal.
http://www.realitymod.com/
Här är ett litet klipp från betan:

Skrivet av Banjo:

Vad handlar spelet om? Att smyga? Känns som om de har snott idén från Metal Gear isåfall...

(Haha!! Fattar ni?! SNOTT!!! För spelet heter Thief= Tjuv. Och tjuvar snor grejer....åh, genialt...)

E du allvarlig? El föddes du precis?

Förövrigt ser det jävligt nice ut! Sjukt mysig och mörk stämning i grafiken iaf. Hoppas gameplay:et blir som i föregångarna. Minns jag fick rysningar av de spelen. Var något med ljudet tror jag oxå. Speciellt när man gick ner under jorden. Riktigt spökligt.

Faktiskt håller jag med PETA här, men man måste skilja på spel o irl. Det är inte ok att döda människor, men det är oftast människans fel att det blir som det blir så jag tycker det är ett urlöjligt argument. Valar är ju ett ganska känsligt ämne. Men man ska väl vara 80-talist el äldre för att förstå.

Nu är detta ett spel och det är säkert hur häftigt som helst, men det finns ju småsinnade individer som kanske tar till sig detta på ett sätt att det känns ok irl oxå. Det är då det skiter sig.
Efter att ha sett mkt grymheter på t.ex. hundar den senaste tiden på facebook filmer, så blir jag mer o mer hatiskt mot "rasen" människan.
Men spel har jag alltid gillat hur våldsamma de än är. För att jag kan se underhållning i spel, men inte i verkligheten av dessa grymheter.

Men allt som allt så tycker jag inte alls PETA gjort något korkat el önödigt här. Eftersom spelföretag egentligen skiter i spelarna och att allt i slutändan bara handlar om cash.

Ja har man lite detaljkänsla så ser man väldigt snabbt att det skulle vara bra snyggt för ett spel. Tänkte mkt på träden. Men visst, hade säkert gått med dagens teknik, men jag vill inte lira med 2 fps.