Vi har redan talat om att "Påståendet att singleplayer-spel kommer försvinna är helt absurt" och den nya rapporten från Superdata, som visar den världsomspännande digitala försäljningen i oktober, nicka instämmande. Solospelen verkar tvärtom må alldeles prima.

Även om man slår fast att PUBG och andra multiplayer-spel stjäl en del av strålkastarljus (och siffror) finns det alltjämt rum för titlar med singleplayer-fokus. I oktober drog soloäventyren South Park: The Fractured but Whole, Middle-earth: Shadow of War och Assassin's Creed Origins tillsammans in 160 miljonder dollar – och det gäller bara digital försäljning. Brasklappen är att de här titlarna inte kommer kunna dra in så mycket pengar i långa loppet som multiplayertitlar.

Ryktet om singleplayer-döden uppstod när EA:s Patrick Söderlund sade att "storydrivna, linjära actionäventyr" inte är vad spelarna främst ville ha. Uttalandet följdes av en rad artiklar från tyckare om att (hear ye, hear ye) slutet var nära för solospelen.

I en FZ-omröstning svarade 83 procent att de föredrar singleplayer, 7 procent sade multiplayer och 10 procent vill ha båda i samma spel. Ska vi säga så?