Den tolfte december tillkännagavs #SSX: Deadly Descents till Xbox 360 och Playstation 3 med släpp att vänta någon gång nästa vinter. Nu har information från senaste OXM - Official Xbox Magazine (via Stickskills) dykt upp där det utlovas grymma karaktärer, trick, miljöer, hastigheter, musik, kontroller och gameplay.

Det benämns som ett "Burnout på snö" och att det kommer vara lättare att ta till sig än #Shaun White Snowboarding och 360-titeln #Stoked. De verkar även fundera på ett autolog-system som i #Need for Speed: Hot Pursuit på grund av de sociala framgångar de ansåg att den titeln lyckades med. Det kommer kortfattat handla om att ta sig ner från bergen så häftigt som möjligt utan att dö på kuppen. Om du inte överlever förlorar det lite sin poäng, så att säga.

En form av överlevnadsutmaningar kommer ingå, där du exempelvis ska klara dig undan en lavin eller ta dig igenom Himalayas "dödszoner" med oerhört låg syrehalt utan att svimma.