#The Elder Scrolls V: Skyrim är av rollspelsfantaster kanske en av årets absolut mest efterlängtade titlar. I senaste Official Playstation Magazine har mer information röjts (via PC Gamer) med allt vad dialog, drakar, hästar och vakter kan innebära. För det första - hästar är nu bekräftade. Mer intressant är kanske ändå att mer än 60 000 rader inspelad dialog kommer kunna upplevas. Denna gång av bra mycket fler röstskådespelare än sist.

Vakter är denna gång inte del av någon gigantisk myrkoloni och vet inte längre intuitivt att du begått något brott. I exempelvis #The Elder Scrolls IV: Oblivion visste alla vakter - omedelbart - så fort du upptäckts utförandes något brott i världen. Nu delas det in i regioner, för att det rimligtvis inte kan vara så att alla vakter faktiskt vet allting.

Det finns oändligt med drakar i spelet, och de kommer anfalla dig slumpmässigt. Värt att notera är att om du skadar en drake tillräckligt förlorar den sin flygförmåga, och logik 101 säger att det är lättare att hugga med yxa på någon som är på marken än någon som flyger. Bekräftade gillen i spelet är tjuvarnas, magikernas, krigarnas och "the Dark Brotherhood", och denna gång kommer deras storys inte vara helt avskilda från huvudstoryn, utan de kommer på olika ej nämnda sätt löpa samman.

Spännande.

Ett släpp är att vänta 11 november till Windows, Xbox 360 och Playstation 3.