#Id Software har inte släppt ett eget, hemutvecklat spel sedan #Doom 3 år 2004. Istället har de sin vana trogen låtit #andra företag skapa underhållning på deras klassiska varumärken. När Shacknews intervjudade Jasom Kim, senior producer, lät det dock som om företaget var redo att ta sig an utvecklingen själva.

– Vår studio har vuxit mycket, inte bara i storlek utan i design- och art-avseende och till och med på teknologisidan. John (Carmack) har erkänt att han inte kan göra allt själv. Det krävs massor av smarta människor för att skapa spel numera. Han inte inte bara låsa in sig på sitt rum, knåpa ihop en spelmotor och säga "gör ett spel med den här".

Många är också av åsikten att Doom 3 som bäst var ett lyckat teknikdemo och att ingen av senare årens titlar, såsom #Quake 4 och #Wolfenstein, kommit upp i samma nivåer som deras första spel. En längre intervju ska publiceras senare i veckan så vi hoppas att hitta mer matnyttigt där.