Battlefield Heroes

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av prox1mately:

Jag håller med dig LeeWander, men än så länge är det bara en person som anmärkt att det liknar TF2
så säg inte 'ni'.

JA för att dom har kopierat Team fortress 2 totalt.

Tycker att det är dåligt av Digital Illusions CE att inte hitta på något eget spel.

De har inte alls kopierat TF2. Det kan lätt komma som en reflex när man ser grafiken att man tänker att "oj, nu ska DICE rida på TF2:s succé och gör ett likadant lir!", vilket inte stämmer alls.

Spelar man spelet ser man att de lånat från sina egna Battlefield-spel (jag tror FZ:s förhandstitt nämner detta), och det finns inga märkbara likheter med TF2 i vare sig gameplay eller grafik.

Huruvida spelet är kul och om det håller i längden kan man dock diskutera lite mer.

Medlem

Tråkigt. I min mening. Men Battlefield Bad Company är riktigt jävla roligt! Bästa Battlefield

Inaktiv

Är riktigt sugen på att få spela det!

Medlem

Team Fortress 2 kopia


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Team Fortress 2 kopia

Word!

kit
Medlem
Skrivet av Krockobil:

konstigt att de inte ens finns medic igentligen

Soldier fungerar lite som Medic, även om få i skrivande stund lägger större energi på att bry sig om att heala någon anann än sig själv.

Medlem

Så man kan köpa roliga tillbehör och ändra utseendet på sin gubbe... men man kan fortfarande inte spela som kvinna?

Uselt.

Medlem

Nerdummat tf2 med "möjligheten" att slänga bort pengar på skitsaker. Haha, hurra!!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Bara för att det är "tecknat" och humoristiskt så betyder det inte att det är en TF2 kopia. ISF är doom en kopia på Wolfenstein och COD4 en kopia på BF2


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Inaktiv
Skrivet av rolle90:

tycker det verkar riktigt tråkigt, designat för barn eller något.

Fel. Spelet är inte designat för barn. Däremot krävs det viss självdistans för att uppskatta "tecknat" som tonåring/vuxen.

Visst, det här spelet kanske inte gör att man växer som människa, men det är skönt att kunna slappspela nångång också.

Medlem

Det är en ren kopia på det riktiga orginalet.Quake 2 weapons factory som kom för många år sen,både tf2 och bfh är kopior på Q2 wf men dom flesta här var väl inte med då så det vet dom inte om.


signatur

Antec Sonata 3 Asus Commando Asus Physx Q6600@3600mhz@Vattenkylning 4Gb dominator 8500 SAPPHIRE HD4850 Dlink DGL4300 Ikari Laser

Medlem

Battlefield-kopia, NEXT!

BF1942 var grymt
BF:V hade de skönaste helikoptrarna jag har lirat med i PC-spel
BF2, det började gå neråt men visst "SQUAD play" får en eloge.

BF2142, excuse me?

Detta? Jaha så nu hoppar de på den trenden. Nej, jag skulle klaga på brist av inovation men med Mirror's Edge ute i butikerna så vore det en lögn.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

12
Skriv svar