Vilka "baksmälla cocktails" har ni på lager där hemma?

Medlem

Ni kanske inte är så gammla?
Hur som helst ska ni bara vara glada isf. Men jag tro det kommer med åren. Vill inte minnas att jag hade nån grov baksmäla i mina unga år.

En annan sak jag märkt är HUR man dricker. Blandar man häftigt så som Wisky, Martini, Rom, Öl, vodka o vin så får man årets baksmälla. Men dricker jag bara sprit så får jag knappt någon. Öl så visst, men inte så farligt. Kan ju ha med hur många gånger man går o tömer blåsan på kvällen.

Medlem

För mig så är det att komma ihåg att dricka vatten under kvällen samt att ta en Resorb innan man går och lägger sig. Det funkar riktigt bra, det bästa är nästan att min in är lika sjukt bakfyllehungrig dagen efter, så på det sättet kan man spara in några riksdaler.


signatur

4173 7437 3674 5870

Medlem

Rizzt; 20 år, 21 efter sommaren. fast visserligen, började inte festa förens andra halvan av gymnasiet ("uppväxt i en mc-klubb" så jag har sen barnsben sett hur folk beter sig och blir efter lite alkohol hehe)

sen är jag ingen hängiven öl-drickare, håller mig till Smirnoff Ice och liknande.
och visst har jag (tyvärr) blandad saker och ting, tjejer brukar ofta tryck i en alkohol blandat med "grädde", t.ex. Baileys, Dooley osv.

p.s den gången jag spytt var från 7-10 tequila race på en kväll (självklart, med mina minnesluckor, så minns jag bara den första shoten...) (samt två-tre smirnoff ice)

(((vart några månader sen jag festade senast... och senaste halvåret bara varit Smirnoff Ice, Falcon och andra välkända saker... nu kom jag knappt på vad Baileys och Dooley hette... jisses, kunde man inte tro förra sommaren att man skulle glömma bort vad drycker skulle heta och stavas haha)))


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Jag hade nog inte en enda baksmälla innan jag fyllt 23 med undantag för den gången jag var medvetslös.
Jag drack typ lika mycket då som nu, det är iaf ingen större skillnad på alkoholmängden. Men jag antar att kroppen är sämre på att årethämta sig.

I lumpen var det lungt, kunde festa tills 4 på morgnonen och sedag gå upp vid 6. visserligen kände man sig lite småfull och trött, men aldrig bakis.

om någon uppfann ett piller eller nått mot bakfylla skulle den nissen bli mångmojlonär rätt fort. annars är bakfyllan rätt bra, den gör att man itne festar för ofta utan håller sig till helgerna och nånon enstaka vardag ibland.

Inaktiv
Skrivet av RoGGe:

Hehe hade en rätt bra resa i onsdags själv. Vaknade klockan 9 fullt påklädd i sängen med en tröja som täcke. Mådde väl inte helt 100 men å andra sidan får jag sällan ordentlig baksmälla. Drog i mig tre liter oboy och en pizza lite senare när systemet lugnat ned sig.
Men för att förhindra den lilla baksmälla jag får brukar jag försöka dricka mycket vatten innan jag går och lägger mig samt få i mig nåt flottigt att äta, för vaknar man upp med baksmälla är det stört omöjligt att äta nåt och då mår man bara ännu sämre.
Dessutom försöker jag hålla mig vaken så länge som möjligt. Att gå och lägga sig helt plakat är inte någon bra idé. Ju mer man har hunnit nyktra till innan man går och lägger sig desto bättre. Av någon anledning tycks man nyktra till fortare i vaket tillstånd än sovandes. Exempelvis i torsdags när jag vaknade var jag fortfarande märkbart alkoholpåverkad, men hade jag vart vaken dom där 6 timmarna istället hade jag förmodligen inte känt av någonting.

Det är väldigt sjukt det här med baksmälla, jag har väldigt lätt för att få bakfylla, dom första gångerna jag va full så va det HEMSKT, en kvälls festande gjorde en dags hemsk bakfylla.

Hur som helst, jag brukar alltid dricka varanann vatten osv.. Förrförra gången jag gjorde det så drack jag inte så mycket, jag va ganska full när jag la mig och jag vaknade upp med en smärrehuvudvärk och magen kändes knepig, och man va allmänt lollo och seg i huvudet.

Sist dock, då drack jag väldigt mycket, över en lång tid, men inget vatten, och ja la mig i nästan nyktert tillstånd, när jag vaknade 4 timmar senare av att det pep i öronen så flög jag ändå in i garderoben när jag gick upp ur sängen.
Den dagen va jag inte alls bakis, bara lollo i huvvet som sagt.

Det är nog att ju mindre full man är när man sover, desto bättre.

Fast senare när man börjar bli "vanlig" igen så är det underbart med en pizza och en cola!

Inaktiv

halv pizza, vatten lite då å då, och sitta å skita i lugn å ro = win

edit: de tre stegen bör inte utföras samtidigt
edit2: mjo, det är typiskt folk som inte druckit så mkt i sina dar att inte vara bakfulla.. förr kunde jag dra i mig vad som helst å dricka ett glas vatten när jag kom hem, men nuförtiden kan jag inte titta på en öl utan att känna nåt dagen efter


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Själv är jag våldsam/militant nykterist. Vatten är gott!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Själv är jag våldsam/militant nykterist. Vatten är gott!

Men man blir inte full av vatten.

Innan 23 var jag aldrig bakis. Efter det har det bara blivit värre. En rejäl bakisbajs är renenade också. Imponerar inte heller på tjejen.

Medlem

Man måste få släpa loss ibland så enkelt är det. Och då helt utan hämningar. hehe, att dansa på bordet hör till. haha

Men som tidigare nån skrev. Det är tur vi/ man får baksmälla. Då får man leva surt vad man gjorde dagen innan. Och själv får jag ofta riktiga "vad gjorde jag för dumt igår"-känslor och vill krypa ner under en sten oförsvinna.

Inaktiv
Skrivet av Rizzt:

Man måste få släpa loss ibland så enkelt är det. Och då helt utan hämningar. hehe, att dansa på bordet hör till. haha

Men som tidigare nån skrev. Det är tur vi/ man får baksmälla. Då får man leva surt vad man gjorde dagen innan. Och själv får jag ofta riktiga "vad gjorde jag för dumt igår"-känslor och vill krypa ner under en sten oförsvinna.

haha, dom där "vad gjorde jag för dumt igår-känslorna" känner jag igen. men som tur är finns det film som kan dokumentera det hela på bild så man får ett hum iaf.

Inaktiv
Skrivet av Polish.:

Det är väldigt sjukt det här med baksmälla, jag har väldigt lätt för att få bakfylla, dom första gångerna jag va full så va det HEMSKT, en kvälls festande gjorde en dags hemsk bakfylla.

Jag kan tänka mig att det varierar rätt kraftigt från person till person också. Farsan exempelvis, han kan ligga bakis i två dygn efter att ha druckit det jag kallar "en vanlig veva på krogen". Jag hade också en arbetskamrat som hade fruktansvärt lätt för att få baksmälla. När vi jobbade kväll brukade vi på onsdagen avsluta dagen men några bira i bastun. Han kom dock jämnt bakis till jobbet dagen efter. Så tillslut gav han upp och skippade starkölen och tog med sig ett 6-pack folköl istället. Det hjälpte föga, han var lika risig dagen efter ändå 8)

Skrivet av Karmalicious:

Men man blir inte full av vatten.

Nä kanske inte. Men man bli skapligt groggy i skallen av för mycket vatten. Det har jag erfarenheter av efter några rundor "vattenpoker"

12
Skriv svar