Bildnytt från Diablo III

Medlem
Skrivet av Loading:

Det är också mååånga år efter Diablos fall, och det kanske bara är ljust ett tag? occh sedan blir det mörkare, We dont know! Tycker att man skall vara glad att spelet kommer (även om inte jag är det) Så vänta tills det släpps innan ni whinar sönder spelet

Det är MYCKET bättre att whina nu, och det ger mycket mer resultat, än att whina när de redan har tryckt och skickat ut 5 miljoner skivor.

De kommer troligen inte ändra grafiken när spelet har gått guld, men nu när det är ett tag kvar så kan en sån ändring vara möjlig (dock så sa de ju att de inte tänkte ändra det dock, suck.).

Medlem

Man har sett en bana och folk klagar på att HELA spelet har dålig stämning

Medlem
Skrivet av Silvarn:

Man har sett en bana och folk klagar på att HELA spelet har dålig stämning

Man har bara sett en film och inte testat att spela och folk vet att dom gillar HELA spelet?

Medlem
Skrivet av Mönki:
Skrivet av Silvarn:

Man har sett en bana och folk klagar på att HELA spelet har dålig stämning

Man har bara sett en film och inte testat att spela och folk vet att dom gillar HELA spelet?

Jag tycker fortfarande att den positiva inställningen är roligare

Medlem
Skrivet av Mahone:

Shit alltså, spana in ett av världen mörkaste spel

http://www.cheats.ru/uploaded/d/diablo2-01145.jpg

Seriöst, vi har sett bilder från förmodligen första akten, och vem säger att de inte kan bli mörkare och mörkare för varje ny akt man kommer till?

hahaha mkt bra gjort:) dom som spelar d2 kan ju inte klara av act2:O


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Personligen spelar jag nog hellre ett välbalanserat spel som utspelar sig i "imagnition land" med en intressant handling/story och med ett modernt och roligt stridsystem.:up:
Än ett spel som utspelar sig utanför helvetets portar med uppdraget döda djävulen, med fiender som faller pladask alternativt odödliga och ett stridsystem som är plagierat rakt av från D1.:down:

Det viktiga är inte papret på karamellen, utan hur den smakar.
Det är lite svårt att se på en screenshoot, men jag har svårt att tro att Blizzard misslyckas med det.

Dessutom borde djävulen vara rätt så elak och fylld av hämdbegär vid det här laget, med tanke på att han åkt på stryk minst två gånger.:P

Inaktiv
Skrivet av FAMILJEGUFF:
Skrivet av Mönki:
Skrivet av Silvarn:

Man har sett en bana och folk klagar på att HELA spelet har dålig stämning

Man har bara sett en film och inte testat att spela och folk vet att dom gillar HELA spelet?

Jag tycker fortfarande att den positiva inställningen är roligare

Exakt,, Vissa är födda optimister vissa grinar över skitsaker på forums.

Tycker det ser smutt ut iaf : >

Medlem

Hmmmm, hoppas de ger ut ett release-datum snart.
Me liek 2 bash monsters with me polare!

Inaktiv

lär årets flopp ser ut som ett jävla barnspel besvikelse

Medlem

Jupp, fast denna diablo ser ännu mer evul än sina föregångare.

Det är blizzard vi pratar om. Alla borde förstått vid det här laget att dom inte kan misslyckas med spel.

nämn ett spel som dom gjort som är dåligt...Dom är genier, det är bara att insé!


signatur

Det här är en signatur

Skrivet av Vaizard3:

Jupp, fast denna diablo ser ännu mer evul än sina föregångare.

Det är blizzard vi pratar om. Alla borde förstått vid det här laget att dom inte kan misslyckas med spel.

nämn ett spel som dom gjort som är dåligt...Dom är genier, det är bara att insé!

Inte dåligt direkt men de spelar med för säkra kort enligt mig. Titta bara på WC3 t.ex absolut inget dåligt spel men efter WC2 så tycker man de kunde höjt insatserna lite och gjort det lite mörkare. Men istället så har det gått från mörkt till "cartoonish".

Tänk om man i ett Warcraft spel kunde spela som en "markägare"(human), eller en mindre krigsherre (orcer) där du mönstrar soldater och bygger upp din egen "fraktion" och sedan antingen allierar dig med andra fraktioner för att besegra Horde respektive Alliansen.
Eller varför inte konspirerar och sår uppror för att bli ledare för Horde/Alliansen.

Det hade varit ett sätt att ta en spelserie till ett nytt stadie. Gärna med vuxnare och mörkare grafik inte tecknat a´la WoW!!!!


signatur
Medlem

Man kan berömma blizzard för många saker, men nyskapande är de då inte.

Inaktiv

Alla idioter som gnäller hur diablo 3 ser ut. Skapa ett eget spel så får vi se hur det blir. Låt blizzard göra det dom är bäst på. Skapa världens bästa spel... Dom har aldrig svikit oss förr. Varför skulle dom göra det nu?

Var tacksamma att de ens bryr sig. Men inte en enda jävla svensk är det i dagens samhälle, alla är så jävla ........................

Inaktiv
Skrivet av Vaizard3:

Jupp, fast denna diablo ser ännu mer evul än sina föregångare.

Det är blizzard vi pratar om. Alla borde förstått vid det här laget att dom inte kan misslyckas med spel.

nämn ett spel som dom gjort som är dåligt...Dom är genier, det är bara att insé!

Sluta älska ditt blizzard och wow detta ser ju betydligt mer utsmetat och färgglatt ut. Hejsan hoppan nu kommer jag bli bombad av folk som säger hur bra wow är och hur mycket dom spelat på sin level 70 bara för att bli ännu en i mängden när nästan expansion kommer. Självklart är wow ett bra spel, men den otroligt stora blizzard fanboy moben som kommer springade där borta kommer dänga skiten ut mig.

Självklart ser det bra ut just nu men dom kan göra det så förbannat mycket ondare och dom borde verkligen satsa på mer skarpa texturer. Inte någon förbannad blanding av wc3, wow och bumbibjörnarna.

Men självklart dom kommer köra på som det är nu jag kommer ändå köpa spelet men dom vill ju försäkra sig att wow spelarna gör samma sak. Därimot är jag jävligt säker på att blizzard tar kommentarerna på alvar.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Skrivet av rtew:

Alla idioter som gnäller hur diablo 3 ser ut. Skapa ett eget spel så får vi se hur det blir. Låt blizzard göra det dom är bäst på. Skapa världens bästa spel... Dom har aldrig svikit oss förr. Varför skulle dom göra det nu?

Var tacksamma att de ens bryr sig. Men inte en enda jävla svensk är det i dagens samhälle, alla är så jävla ........................

Ojsan lugna ner sig några kilon. Ska jag hämta prozac?....Nej vi fixar det utan, räkna ner från 10 långsamt....:P


signatur
Medlem

Förra året klagade man på att det fanns för mycket bloom, nu är det tvärtom. Att folk dömer efter vad som verkar vara bara ett visst område är ju ändå lite skrattretande

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av Vaizard3:

Jupp, fast denna diablo ser ännu mer evul än sina föregångare.

Det är blizzard vi pratar om. Alla borde förstått vid det här laget att dom inte kan misslyckas med spel.

nämn ett spel som dom gjort som är dåligt...Dom är genier, det är bara att insé!

Sluta älska ditt blizzard och wow detta ser ju betydligt mer utsmetat och färgglatt ut. Hejsan hoppan nu kommer jag bli bombad av folk som säger hur bra wow är och hur mycket dom spelat på sin level 70 bara för att bli ännu en i mängden när nästan expansion kommer. Självklart är wow ett bra spel, men den otroligt stora blizzard fanboy moben som kommer springade där borta kommer dänga skiten ut mig.

Självklart ser det bra ut just nu men dom kan göra det så förbannat mycket ondare och dom borde verkligen satsa på mer skarpa texturer. Inte någon förbannad blanding av wc3, wow och bumbibjörnarna.

Men självklart dom kommer köra på som det är nu jag kommer ändå köpa spelet men dom vill ju försäkra sig att wow spelarna gör samma sak. Därimot är jag jävligt säker på att blizzard tar kommentarerna på alvar.

Jag hoppas du aldrig spelade Diablo 2 och tyckte det var bra då. Rena fjolleriet jämfört med ettan. Överskattat spel. Det här verkar bättre.

Inaktiv
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av Vaizard3:

Jupp, fast denna diablo ser ännu mer evul än sina föregångare.

Det är blizzard vi pratar om. Alla borde förstått vid det här laget att dom inte kan misslyckas med spel.

nämn ett spel som dom gjort som är dåligt...Dom är genier, det är bara att insé!

Sluta älska ditt blizzard och wow detta ser ju betydligt mer utsmetat och färgglatt ut. Hejsan hoppan nu kommer jag bli bombad av folk som säger hur bra wow är och hur mycket dom spelat på sin level 70 bara för att bli ännu en i mängden när nästan expansion kommer. Självklart är wow ett bra spel, men den otroligt stora blizzard fanboy moben som kommer springade där borta kommer dänga skiten ut mig.

Självklart ser det bra ut just nu men dom kan göra det så förbannat mycket ondare och dom borde verkligen satsa på mer skarpa texturer. Inte någon förbannad blanding av wc3, wow och bumbibjörnarna.

Men självklart dom kommer köra på som det är nu jag kommer ändå köpa spelet men dom vill ju försäkra sig att wow spelarna gör samma sak. Därimot är jag jävligt säker på att blizzard tar kommentarerna på alvar.

Jag hoppas du aldrig spelade Diablo 2 och tyckte det var bra då. Rena fjolleriet jämfört med ettan. Överskattat spel. Det här verkar bättre.

Har spelat både första och andra diablo annars skulle jag inte påpeka grafiken eller?


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv

Blizzard gör spel för att tjäna pengar och inget annat

Inaktiv

Diablo 3 Lead Designer Jay Wilson continues updating his view on the Art Direction and the online petition

"Diablo is a game you play for, hopefully, hundreds of hours, and one of the rewards is a variety of different-looking environments." People looking back on old Diablo, he said, may have a selective memory. "People remember the Act I dungeons... but they kind of conveniently forget the green fields of Act I, and all of Act II... and it's palaces, its bright deserts."

Medlem
Skrivet av Archangel Tyrael:

Diablo 3 Lead Designer Jay Wilson continues updating his view on the Art Direction and the online petition

"Diablo is a game you play for, hopefully, hundreds of hours, and one of the rewards is a variety of different-looking environments." People looking back on old Diablo, he said, may have a selective memory. "People remember the Act I dungeons... but they kind of conveniently forget the green fields of Act I, and all of Act II... and it's palaces, its bright deserts."

Han verkar dock tro att det är avsaknad av mörker alla klagar på, vilket det inte är. Det är ju snarare den utsmetade odelaljerade grafiken som är problemet.

I Diablo2 så ser det ut som att Blizzard, med de medel de hade då, försökte få Diablo2s texturer att se verklighetstrogna ut (med en viss grad av lite överdrivet starka färger).

Det jag sett av Diablo3 tyder på att Blizzard nu, med de medel de har idag, istället anstränger sig för att få det att se mindre verklighetstroget ut/mer artistskt tecknat, genom att smeta ut grafiken med olika filter.

Om Blizzards idé hade varit att få Diablo3 att se så verklighetstroget ut så skulle inte de bilder vi sett hittills vara resultatet.

Medlem

Smeta ut grafiken är att ta i, de har gett spelet en mer artistisk look och jag tycker faktiskt att jämfört med föregångarna så är texturerna riktigt bra. Där finns faktiskt en variation i dem nu och det är faktiskt mer detaljerat än förr. :O:D

Sen så utveklar ju de spelet för att så många som möjligt ska kunna spela, även dem med gamla laptops och gamla datorer.

Så det kanske är en av anledningarna till deras grafiska stil, den artistiska look ser kanske nästan lika bra ut på alla grafiska nivåer, och då blir ju alla glada, eller?

Medlem

Som sagt och visat, Lut Gholein är inte direkt mörkt :P. Folk måste alltid ha något att klaga på, det är problemet med internet, allt handlar om missnöje :S.

Medlem

Faktum är att Brian Morrisroe (lead Art Directo för D3)faktiskt sa upp sig efter klagomålen dom fick. Får se om blizzard lär sig något av det, det är trots allt de större diablo fanserna som har klagat OCH det är dom som vet hur ett Diablo ska vara.

Medlem

Sjukt intressant att så många bölar som små bebisar här när:
1.Ingen har spelat spelet (ändå ser hela spelet ut som teletubbies o wow etc etc etc, var har ni fått den infon ifrån?
2. Folk verkar ha glömt bort D1 & D2. D2 var lika skrämmande och mörkt som en 60W lampa. D1 va hade väl en lite mer tragisk känsla men ni blåser upp det. Så mörkt va inte det spelet heller.
3. Spelet är långt ifrån färdigt ändå döms det redan ut och folk gråter floder över vad som ses.

Förresten bilden i grottan där, den är väl mörk inga teletubbies där heller vad jag kan se? Märkligt...

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Faktum är att Brian Morrisroe (lead Art Directo för D3)faktiskt sa upp sig efter klagomålen dom fick. Får se om blizzard lär sig något av det, det är trots allt de större diablo fanserna som har klagat OCH det är dom som vet hur ett Diablo ska vara.

Har du pålitliga källor på det?

Enligt vad Blizzard och Brian har sagt så lämnade han företaget för att syssla med egna projekt. Blizzard har dessutom sagt att personalbytet inte kommer ha någon effket på spelets grafiska design, utan att de kommer fortsätta i exakt samma stil.

Citat:

"Regarding Brian, he recently resigned to form a startup technology company (outside the game industry), which is why we've posted about the open position," a Blizzard representative told Shacknews in an email correspondence.

Citat:

"This change won't impact the game... we're really pleased with the look and feel that Brian helped create for Diablo III, and the new person we bring on board will work with the other artists on the team to maintain the art style moving forward."

EDIT:

Förlåt, måste bara dubbelcitera inlägget igen:

Citat:

Får se om blizzard lär sig något av det, det är trots allt de större diablo fanserna som har klagat OCH det är dom som vet hur ett Diablo ska vara.

Ovanstående är antagligen ett av de dummaste påståenden jag någonsin hört. Nej, förresten, det dummaste.

Att fansen skulle veta hur ett Diablo "ska vara" är ungefär som att säga att en lätt berusad fet sportdåre vet vad han pratar om när han kritiserar en sportutövare på TV.

Om fansen vet hur det ska vara, hur kommer det sig att Blizzard är ett enormt välrenommerat och vinstbringande bolag, medan fansen mest består av gråtande neckbeards vars talanger mest består i grammatiskt tvivelaktiga "petitions" på nätet samt konsten att leka med kontrastverktyget i Photoshop?

Medlem

jaha, inte den uppfattningen jag har fått av blizzard fans iaf:) detta är första gången jag verkligen ser hela communitys gnälla.

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

jaha, inte den uppfattningen jag har fått av blizzard fans iaf:) detta är första gången jag verkligen ser hela communitys gnälla.

Man ska ta alla internetbaserade reaktioner med två eller tre saltgruvor.

De "fans" som tar sig tid och besvär att posta arga trådar på forum representerar knappast hela spelarbasen. 95% av de som köper ett spel kommer aldrig under spelets livslängd att posta på ett forum eller på annat sätt framföra sina åsikter.

Att därför göra som "fansen" här och hävda att man på något sätt representerar "communityn" är både hybris och skrattretande överdrivet. De enda de representerar är sig själva och sina uppblåsta egon.

Medlem

Den här bilden säger det så jävla bra att jag har lust att printa ut den och skicka den med snail-mail till blizzard för att vara extra tydlig:

http://img180.imageshack.us/my.php?image=makeluvnotwarcraftzs...

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Den här bilden säger det så jävla bra att jag har lust att printa ut den och skicka den med snail-mail till blizzard för att vara extra tydlig:

http://img180.imageshack.us/my.php?image=makeluvnotwarcraftzs...

Vad exakt säger den? Att någon shut-in med en piratad kopia av Photoshop precis har lärt sig hur man justerar kontrast och nivåer på en bild?

Jo, det lär övertyga dom. "Jösses Bob, vi är helt fel ute! Alla våra duktiga designers och grafiker som jobbat hårt i åratal med Diablo 3 kommer gråta nu när någon unge på internet har överträffat dom alla!"

Snälla nån. Bara orden "Wow gayness" bör säga dig att "konstnären" bakom det här verket knappast är äldre än 15.

Skriv svar