Bionic Commando Rearmed - lanseringsfilm

Medlem
Skrivet av fakka:
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av gryzor:

LÅTEN?! Det var ju precis den som gjorde hela trailen totalt jävla värdelös. Lät _precis_ som Rebirth303 och Reason -- fast totaaalt utan stil och finess, kalle 5 år som lekt med en axiom och som dessutom kör ut det via ett X-FI kort.. Så _JÄVLA_ lamt gjord.

För att summera... den låter "billig". Håller med.

Tur att spelet ser kul ut iaf.

Fråga.. har ni två, Mr. Hans Zimmer och Mr. John Williams hört orginal musiken ?

Mr Zimmer och Williams...

Hursomhelst, det finns fler musiktyckare. Moi!

Originalmusiken (notera den korrekta stavningen. Förlåt, jag kunde inte låta bli): http://www.youtube.com/watch?v=iVPSSSS6Wg8

Remixen är vad remixlåtar brukar vara: en slakt av originallåten i ett bedrövligt crescendo av alltför övertydlig dunka dunka som överröstar det mesta och en fallenhet för att hämta det sämsta ur electro.

Och ja, det finns bra electromusik. Och ja, jag är fortfarande sur för att PC-versionen inte har stöd för onlinespelande i MP.

edit: Efter att ha lyssnat igenom merparten av remixversionerna är det bara att konstatera att herr Viklund verkar ha gift sig med trummaskinen. Jesus Christ vad mycket onödigt dunka dunka.
Exempel:
http://www.youtube.com/watch?v=gD-ACcYzEmM&feature=related.

Grannarna kommer ju undra varför torktumlaren är igång jämt när man lirar det här spelet.

edit: Länken verkar ge något kul radbryt.

Medlem

det var ett j*vla dunkande.. fick mute:a för att behålla viljan att leva

Medlem
Skrivet av WildThing:

Oh! Det här kommer bli en sån satans nostalgitripp! ^_^ Klarade ut ettan på NES (DE NI!) och det är ett av mina favvolir.

Jepp, samma här

Men musiken var ju inget att hurra över direkt. Håller med gryzor om att det låter som en unge har lekt med en 303 synth och lagt till allt jävla dunka dunk. Hela känslan från orginallåtarna (som är underbara) är som bortblåst. Hoppas verkligen inte att låtarna i spelet har blivit förstörda på detta vis. Eller åtminstone att inte många har blivit det.

Men bortsett från musiken i trailern, så ser det helt fantastiskt bra ut

EDIT: Urk, lyssnat på låtarna nu på youtube, och det är ju alla helt förstörda! Fan också

Inaktiv

Grym trailer. Nu har jag aldrig spelat original spelet men jag tyckte iallafall att musiken till var passande. Kan väl hålla med om att det är lite väl mycket dunka dunka om man jämför med den original musiken som några har länkat till här på forumet.
Men spelet är nytt och därmed tycker jag att ny musik ska komma, kul att de behållt tonerna ifrån det gamla tycker jag.


signatur

dare to be bold

Medlem

Släpps det idag till PS3 ??

Inaktiv
Inaktiv

Tyngsta musiken i en trailer, ever!

Gen
Medlem

PC? Ja tack. Plattformsspel med snygg grafik. Svimmar av glädje

Medlem

haha fan va cool, ska nog köpa det i helgen

Medlem

Problemet med just detta spel om kritik är att hälften har inte spelat originalet :/

Medlem

Responsen bevisar återigen att Rearmed är mer efterlängtat än AAA-titeln BC. Lustigt trots allt, då BCR inte är huvudtiteln eller ens huvudinkomstkällan


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Jag tycker iaf att musiken verkar ganska bra ^_^ Shure, det är ju inte orginalet, men hade dem haft exakt samma musik hade ni klagat ändå ;>


signatur

Videomupp

Inaktiv

Härligt med lite break-beat och den alltid önskade 303 slingan Klockrent!!

Jag tycker det är helt fel att klaga på musiken, den är precis så som ursprungstillverkarna hade velat ha den om tekniken tillät det på nintendo 8-bit.

Roland 303, synth och break-beat techno va ju höjdpunkten av 80-talet. Hade ljudchippet på nintendo 8-bit klarat av tex 303 ljuden hade det garanterat funnits med i spelet.

Därav är denna "reload" , retro, tolkning precis så rätt som det bara kan bli.

Nej det låter inte som originalet, det plippar å ploppar inte så mycket, det låter som spelet skulle ha låtit om ljudchippen på den tiden hade klarat av det. punkt.

Medlem

Grymt bra trailer!
Någon som vet om man kan ladda ner låtarna någonstans?:)

Medlem
Skrivet av Michael Vallinder:

Härligt med lite break-beat och den alltid önskade 303 slingan Klockrent!!

Jag tycker det är helt fel att klaga på musiken, den är precis så som ursprungstillverkarna hade velat ha den om tekniken tillät det på nintendo 8-bit.

Roland 303, synth och break-beat techno va ju höjdpunkten av 80-talet. Hade ljudchippet på nintendo 8-bit klarat av tex 303 ljuden hade det garanterat funnits med i spelet.

Därav är denna "reload" , retro, tolkning precis så rätt som det bara kan bli.

Nej det låter inte som originalet, det plippar å ploppar inte så mycket, det låter som spelet skulle ha låtit om ljudchippen på den tiden hade klarat av det. punkt.

Hade de velat överrösta musiken redan på 8-bitar med dunka dunka hade de kunnat genomföra det redan då. Trummor fanns som instrument även på den tiden.

Medlem

C64 musiken är ju ändå den bästa 8)

[http://www.youtube.com/watch?v=NBPGgEZAGNQ]

Medlem
Skrivet av Michael Vallinder:

Jag tycker det är helt fel att klaga på musiken, den är precis så som ursprungstillverkarna hade velat ha den om tekniken tillät det på nintendo 8-bit.

Håller inte med. En del låtar använder inte några trummor alls. Bara grymma melodier. Att man går från inget dunk till massivt jävla dunk totalförstör musiken för mig.

Fokuset har gått från grymma melodier till *DUNK!* så det är inte samma musik längre, alls.

Detta är nog min favorit från orginalet. Finns inget dunk alls, bara atmosfärisk melodi medan man klättrar upp i solnedgången. Här är Rearmedversionen och trummorna totalförstör hela låten för mig.

Tycker Rearmed borde ge spelaren valmöjligheten att lyssna på orginalmusiken istället för detta dunk.

Medlem

Riktigt tufft. Ska köpa tror jag. Till Xbox.

Medlem
Skrivet av Schimpans:

....
edit: Efter att ha lyssnat igenom merparten av remixversionerna är det bara att konstatera att herr Viklund verkar ha gift sig med trummaskinen. Jesus Christ vad mycket onödigt dunka dunka.
Exempel:
http://www.youtube.com/watch?v=gD-ACcYzEmM&feature=related.

Grannarna kommer ju undra varför torktumlaren är igång jämt när man lirar det här spelet.

Men bra med sidechain på baslinjen... Eller inte.

Trummorna som du noterade, låter _exakt_ som default-kittet i MicroTonic (som är gjort av en svensk) -- nu är det en riktigt vass vsti för trummor, men varje låt... samma sak... default kit... gäääsp..


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Steam! Steam! Steam! Steam! Steam! Steam! Steam! Steam! Steam! Steam! Steam! Steam! Steam! Steam! Steam! Steam! Steam! Steam! Steam! Steam!

Medlem

Fatta grymt spelet är när det enda som det klagas på (av många) är musiken.

Medlem

Nu finns spelet uppe på www.gamersgate.com, jag köpte precis och det fungerade utmärkt. Snabbt och bra!

Medlem

Köpte spelet igår och har nött några timmar, tycker det är mycket roligt om än lite svårt, senast jag spelade Bionic Commando var som 7 åring då det var helt nytt, nostalgi trippar som bara den och det är minst lika roligt nu som då om inte lite bättre

Medlem
Skrivet av logical:

Nu finns spelet uppe på www.gamersgate.com, jag köpte precis och det fungerade utmärkt. Snabbt och bra!

Hur fungerar det, måste man vara medlem på GamersGate för att få över huvudet taget spela spelet, eller får man hem hela fullversionen helt för sig själv?

Medlem

Fan när släpper GRIN spelet till Steam igentligen? DO WANT

Medlem

Vad fan har dem gjort med musiken ? Fullständigt horribelt angrepp på originalmusiken. *Sick*

Medlem

Trailerns musik är grym!

Detta kommer bli det första spelet jag köper på nästan 2 år.

Medlem

När de nu till och med raggat upp legenden Mizuki Ichirou för att göra en fräsig introsång, varför används inte den något i reklamen?

Och ja, det var en jävla mixning på musiken... att gömma melodierna är ingen bra idé.

Medlem

Det ska ju släppas på Steam idag. Förmodligen i natt, alltså USA-tid.
Aja, imorn blir det game iaf.

Inaktiv

Det var ett jävla gnäll på kompressorn på trummorna...

123
Skriv svar