Fysiska Geforce-drivrutiner

Skrivet av Zyndrome:

Har jag ett kort i 8-serien? Check. Mer än 256mb? Check.

*tankar som utav håvete*

samma här lol8)


signatur
Medlem

fick 63+ FPS i UT3!


signatur
Medlem

BTW kommer detta sänka FPSen i alla spel? om jag kanske vill använda den i tex UT3 kommer den sänka i ET:QW då? eller kan man stänga av o på den... // PMa mig helst

Medlem
Skrivet av jojolea:

Ja har en laptop me ett geforce 8400M G (Geforce 8 serien?)
Men när ja försöker installera så så står det att inga kompitabla kort kan hittas:(

Tillverkaren sköter uppdateringen av drivrutiner för grafikkort för laptops. Kolla deras sida.

Medlem

Mina 2 8800 ska få, nu blire Physövningar !!
Badabom?
Hette inte Sopranoshaket Badabing ?


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem
Skrivet av LeeWander:

BTW kommer detta sänka FPSen i alla spel? om jag kanske vill använda den i tex UT3 kommer den sänka i ET:QW då? eller kan man stänga av o på den... // PMa mig helst

Troligtvis något, beräkningarna görs ju inte gratis.
Hur mycket beror troligtvis på vilken HW du har och hur mycket marginaler du "har kvar".
Ligger du risigt till redan idag så blir det nog smärtsamt, annars bara helt underbart.
Som en bal på slottet...typ


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem
Skrivet av jojolea:

Ja har en laptop me ett geforce 8400M G (Geforce 8 serien?)
Men när ja försöker installera så så står det att inga kompitabla kort kan hittas:(

Det står att korten ska ha minst 256 MB minne och grafikkretsar i laptops brukar väl sällan ha något eget minne alls.

Medlem
Skrivet av bigsweede:
Skrivet av LeeWander:

BTW kommer detta sänka FPSen i alla spel? om jag kanske vill använda den i tex UT3 kommer den sänka i ET:QW då? eller kan man stänga av o på den... // PMa mig helst

Troligtvis något, beräkningarna görs ju inte gratis.
Hur mycket beror troligtvis på vilken HW du har och hur mycket marginaler du "har kvar".
Ligger du risigt till redan idag så blir det nog smärtsamt, annars bara helt underbart.
Som en bal på slottet...typ

Nej i spel som inte stödjer physX kommer ditt grafikkort prestera precis som vanligt, troligvis bättre om man kollar fps gain med dessa drivisarna allmänt. Mitt 9800 GX 2 mår mycket bättre med dessa drivisarna, gj nvidia!!

Medlem
Skrivet av MKultra:

fick 63+ FPS i UT3!

Vad fick du innan?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av bigsweede:
Skrivet av LeeWander:

BTW kommer detta sänka FPSen i alla spel? om jag kanske vill använda den i tex UT3 kommer den sänka i ET:QW då? eller kan man stänga av o på den... // PMa mig helst

Troligtvis något, beräkningarna görs ju inte gratis.
Hur mycket beror troligtvis på vilken HW du har och hur mycket marginaler du "har kvar".
Ligger du risigt till redan idag så blir det nog smärtsamt, annars bara helt underbart.
Som en bal på slottet...typ

problem o problem.. ligger på 120 FPS ET:QW men vill ha det där också.. inte massa fysik trams när man lirar matcher... men på spel som UT3 som jag bara lirar public skulle jag kunna tänka mig det...

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av MKultra:

fick 63+ FPS i UT3!

Vad fick du innan?

286!

ok... jag larvar mig, är full.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av MKultra:

fick 63+ FPS i UT3!

Vad fick du innan?

286!

ok... jag larvar mig, är full.

Orättvist, jag vill också vara full!;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Dom spelen man kunde spela var skit dåliga, ska se om UR3 banorna funkar i demot

Medlem
Skrivet av bigsweede:

Badabom?
Hette inte Sopranoshaket Badabing ?

Japp, stämmer bra. Men jag tänker mer på The Fifth Element "big badaboom".

Medlem

sweet tankar ner nu

Medlem

Najs, ska provas

Inaktiv

missade jag något? det här sög fullständigt och all "ny teknik" såg fem år gammal ut

orkade däremot inte testa UT3 men resten var rent skräp

Medlem
Skrivet av Mooe:

Testade ett par demos innan, det var kul. Warmonger såg bra ut. Gillade inte Kulu demot dock. Fluid demot var väldigt bra.

Vet inte om det är orsaken, men Kulu kräver GTX 280 eller 260 för att aktivera PhysX, så har du inte ett sånt kort lär det inte se lika bra ut. Jag har det dock inte så jag har inte ens testat det

Inaktiv

Nvidia kort äger... Har använt de i åratal!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Kanske läge o sälja sitt 8800 nu då.

Medlem

Det var ju lite kul och häftigt med fluid-demot, att se de där 50000 partiklarna rulla omkring. Men Warmonger var det inget särskilt kul gameplay på tyvärr. Inget annat man kan lira som utnyttjar det här?

Inaktiv

Beta drivrutiner?
På vanliga sajten finns endast 175.

dyb
Medlem

Har hotfixen för 8800 blir 9800 kommit ut än btw ?

Medlem

Grymt tufft. Inte lite hagel som regnar ner i UT3 asså. Fluiddemot var riktigt ballt.

Inaktiv

Nästan så man blir sugen på att pilla ihop en ny burk!

Medlem

avmakerade allt utom drivrutinerna, fungerar de för 9600GT? konstigt dock att de inte är med op Nvidias Download center för drivrutiner.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Badaboom media convertern verkar ju riktigt najs.


signatur

dare to be bold

Gen
Medlem

Intressant. CUDA har ju redan funnits ute ett tag. Dock halv-inofficiellt.

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:
Skrivet av bigsweede:

Badabom?
Hette inte Sopranoshaket Badabing ?

Japp, stämmer bra. Men jag tänker mer på The Fifth Element "big badaboom".

Multipass !!


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Någon mer som fått grymma problem med Warcraft 3 efter dessa drivrutiner? (Har 9800GX2)

Edit:
Fixat, fick stänga av Multi-GPU.


signatur

I'm a snake, follow me!

123
Skriv svar