Age of Conan - en andra titt

Medlem

Jag hittade en länk till den här recensionen på de officiella forumen. Moderatorn hade tagit bort delen där recensenten tar upp att moderatorerna är hårda.

Jag påpekade det och gissa vad som hände:
"Dear Spectral,

You have received a warning at Age of Conan Europe Forums.
Warnings serve as a reminder to you of the forum's rules, which you are expected to understand and follow.

All the best,
Age of Conan Europe Forums"

Man blir ju bara trött.

Medlem

"Vems är då felet? Varför lämnar spelare Age of Conan?"

WoW - För bra. Känndes som folk relaxade när AoC kom och försvann, så var det. Tog en månad - Nu är folk tillbaka. Folk har PRESSAT raids under sommaren ( även om många ahr haft uppehåll är det ändå mycket folk online hela tiden )

WaR? GL säger jag bara.

Medlem

Notera att det som folk tjatar om, RvR , är totalt värdelöst och inte alls som i Daoc.

Medlem

Age of Conan är inte ett dåligt spel, men jag håller med recencenten när han skriver "lögn och förbannad lögn" En av de små sakerna jag såg fram emot mest var bar fighting, men den fnins inte. jag har 2 level 80's men ingen endgame att tala om. De få instanser som finns är tråkiga och droppar samma loot som vilka mobs som helst. PvP finns inte överhuvudtaget då den är buggad och väldigt olockande för många.

Funcom har inte levererat vad dom lovat. den så kallade PvP patchen skulle ha kommit i slutt på juni, sedan sa dom juli sedan augusti.. någon som ser en trend?

med WAR som släpps ninom en dryg månad tror jag att AoC dör om dom inte fått igång sin PvP och klass balans.


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem
Skrivet av xhosa:

Notera att det som folk tjatar om, RvR , är totalt värdelöst och inte alls som i Daoc.

nej jag instämmer det såkallade RvR'et som utlovades existerar inte.

Jag har släpt AoC helt nu och ser fram emot WAR. Mythic har tagit DAOC's system och förbättrat det. Det lär bli hur kul som helst


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Äh, spelet är helt klart det bästa MMO'et där ute fram tills level 60-65

Synd att det inte hittade ända fram dock.. och WAR suger ju också stenhårt... tillbacks till WoW i guess

Inaktiv

Är inte första bilden från Conan (Ps3,360) ?

Medlem

Tycker Mythic har tagits DAoC's system och spottat över det och gjort någon skum kopia som är väldigt mycket sämre.

Angående AoC, hade en känsla av att det skulle bli så här - när man behöver försvara spelet 2 dagar innan release med "It's a beta" så är chanserna inte direkt stora.

Nej, WotLK ser ut att bli årets stora hopp för MMO's, Blizzard håller iallafall vad dom lovar.

Medlem

Blizzard = Kvalitet

Medlem

Statestik eller IKKE så stämmer det ju att det alltid är dåligt med folk runt en och i guildet! Jag spelar inte heller med Xfire och ingen i mitt guild gör det...

Jag tycker fortfarande att spelet är hyffsat skoj och jag är inte intresserad av det där PvP sörjan... därför övergav jag WOW för att jag tycker att RAID etc suger... men det är ju mitt val.

Jag själv har haft lågt spelande i säkert 2 månader nu och jag tror faktiskt att flera har legat ganska lågt... t o m min WOW spelande vänner har lagt spelet lite på is... så det känns som att det är ungefär lika överallt.

Låt oss hoppas att nu när regn och rusk samt mörker infaller i allafall i våran del av världen att vi gräver upp dom skitiga kallingar vi har i inventoryt och öser på i glad spel anda...

Samt att dom skärper sig på FunCom... annars är det nog som det sägs... spelet komemr att sjunka!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av xhosa:

Blizzard = Kvalitet

Agree, även om WoW absolut inte är det bästa MMO-spelet. Jag skulle nog säga att Eve-online är det bästa mmo-spelet hittills, har aldrig varit med om ett roligare mmo :D. WoW håller liksom inte måttet även om det är ett väldigt beroendeframkallande spel, för det är just det det är, inget annat än beroendeframkallande för att man vill ha bäst gear etc.

Inte testat Age of Conan, men några polare som köpte vid release och sa att det kommer "äga wow" har redan slutat spela ...

Medlem
Skrivet av xhosa:

Blizzard = Kvalitet

Håller med... men efter 3-4 år så suger deras spel lika hårt som alla andra..


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag har spelat sen release och tycker det är skit skoj Men xfire statestik kan man inte lita på för jag och mina 4 polare har inte det så tänk vad många som inte har det

Exakt, de flesta har inte xfire, och samma här njuter av spelet för fullo ^^ längtar till pvp patchen och att min guild blir mer aktiv XD

Inaktiv

La ner mycket tid på att hjälpa FC under betan (general). Utvecklarna jobbade otroligt hårt och dialogen mellan oss testare och dem var mycket god. Problemet för AoC har varit att releasedatumet har styrts av finansiärer och deras krav på ROI. FC börsnoterades och man presenterade releasedatum mycket tidigt. Efter det gick det inte att backa för många gånger. Spelet hypades otroligt och jag är helt övertygad om att det skulle vara fantastiskt om det hade fått den utvecklingstid som som behövdes för att avlusa och implementera alla features som utlovats. Jobbar själv som systemutvecklare och jag lider verkligen med utvecklarna som behövt släppa ifrån sig en så ofärdig produkt. De stackarna fick tex veta att releasedatumet skjutits fram extremt sent pga aktiepåverkan. Det är bara tragiskt att beslut fattas av helt fel personer.

Har slutat spela sen en tid tillbaka då det känns som jag fortfarande är i betan. Som ett REH-fan gråter jag lite inombords :\

Medlem

jämnför world of warcraft några månader efter release och sedan precis innan the burning crusader så ser man att dom har ändrat så mycket att det nästan är ett annat spel.

Skulle tro att samma sak kommer att hända med aoc

Medlem

AoC har väldigt många konstiga designmissar som man verkligen inte kan förstå hur dom tänkt sig. Stridssystemet är samma sak som alltid, bara det att man gör 2-3 knapptryckningar för varje attack. Stats verkar göra minimal om någon skillnad alls. Zonerna är tråkigt avgränsade med laddningstider som för mig känns väldigt gammeldags (har spelat mmo sedan EQ 1). Spelet saknar innehåll och många skills och abilities är väldigt konstiga och har ingen som helst effekt eller så är dom rena kopier mellan klasserna. Flertalet feats är helt meningslösa och/eller funkar inte som dom ska. Samt tooltips för abilities är otroligt dåliga, det står t.ex. bara "deals massive damage" vilken kan betyda allt från 2 till 500 skada. Och man vet aldrig riktigt om ens vapen har någon inverkan eller om det är combon som gör all skada. Hade gärna sätt tooltips i stil med "Deals wepon damage +150" eller liknande så man faktiskt vet vad det är som gör skadan.

Visst man kan inge jämnföra AoC med WoWs nuvarande stadie, då det haft ett par år på sig att fixa till sig. Men även om man tar AoC vs WoW's release stadie så förlorar AoC på i princip alla plan. Tyvärr.

Spelet kunde dessutom lika gärna haft 40 levlar istället för 80, då det ofta kan gå 4-5 levlar utan att man får något som helst nytt, inte ens en uppgradering till en kombo. Och när man dessutom måste gå upp 10 levlar för att komma åt en ny rang feats känns det helt meningslöst att levla ibland.

Men tänker iaf spela upp min barbar till lvl 80 (även om man måste stå och grinda vissa levlar pga att det inte finns tillräckligt med quests).

Tyvärr är ju AoC ytterligare helt enkelt ett MMO som släppts alldeles för tidigt för sitt eget bästa.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Härligt att det första som hände när någon postade denna review på Funcoms forum var att en moderator började editera ut väl valda delar.

http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=85041

Medlem

Um. WoW var ju helt förstört vid release, om inte fler iaf lika många buggar som Conan..

Medlem
Skrivet av brtkrb:

Härligt att det första som hände när någon postade denna review på Funcoms forum var att en moderator började editera ut väl valda delar.

http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=85041

Den där Tahitoa är en idiot! Jag har varit och är med i många forum, admins för ett och moderator för ett par andra och sämre moderator än henne har jag aldrig sett.

Medlem

3 månader är väl ingen tid, låt spelet mogna nåt år till så ser man om det håller måttet eller inte. Vem vill sitta och uggla framför datorn på sommaren för det första?

Medlem
Skrivet av Puffin:

Tycker Mythic har tagits DAoC's system och spottat över det och gjort någon skum kopia som är väldigt mycket sämre.

Angående AoC, hade en känsla av att det skulle bli så här - när man behöver försvara spelet 2 dagar innan release med "It's a beta" så är chanserna inte direkt stora.

Nej, WotLK ser ut att bli årets stora hopp för MMO's, Blizzard håller iallafall vad dom lovar.

Tyvärr stämmer det ju inte riktigt att Blizzard håller vad dom lovar. Tex vart är world pvpn och det "fortgående" kriget mellan Horde och Alliance? Har aldrig funnits under de 3 år jag spelat iallafall och det skulle ha funnits från start.

Vi får se om War kan ge samma goda känsla som DAoC än gång gjorde. För mig är då inte steget svårt att byta från WoW till War. För låt oss vara ärliga... även om blizzard håller till mesta dels vad dom lovar så är det kanske inte heller så svårt eftersom dom egenltigen aldrig släpper något nytt ;>. Bara en evig fortsättning på grindandet efter gear.

Pansarknekt
Skrivet av Spectral:

Jag hittade en länk till den här recensionen på de officiella forumen. Moderatorn hade tagit bort delen där recensenten tar upp att moderatorerna är hårda.

Jag påpekade det och gissa vad som hände:
"Dear Spectral,

You have received a warning at Age of Conan Europe Forums.
Warnings serve as a reminder to you of the forum's rules, which you are expected to understand and follow.

All the best,
Age of Conan Europe Forums"

Man blir ju bara trött.

Kommer aldrig ta i detta spelet om det du säger e sant. Funcom borde anställa seriöst folk helt allvarligt asså.


signatur

Ooooh the drama!

Skribent

http://classygamer.blogspot.com/2008/07/age-of-conan-age-of-c...

Ett exempel på moderatorernas överanvändning av trådlåsarfunktionen.

Gen
Medlem

Varför tvingade Eidos Funcom att slänga ut spelet innan det var klart?

Har Eidos dåligt med cash? Antagligen inte.
Kändes WoW WotLK som ett hot? Antagligen.
Ville dom släppa det innan WaR? Jo, för att överskugga WaR isf.

Dock sköt de sig själva i foten :/ Det är inget fel på AoC...om det verkligen hade inkluderat allt som Funcom lovat.

Medlem

Bra artikel! Håller helt med. Kändes inte som om utvecklarna hade nån riktig stake ändå. Spelet var gjort för vuxna sa de - men efter betan så kändes det som vilket mmo som helst i stämningen imo. Sen att de inte händer nåt.. så jävla segt i utvecklingen

Grejen är väl också att allt som de lovade som inte fanns med(vilket gjorde spelet ihåligt och meningslöst att spela vid level 80)som de senare släppte, t.ex siegevapen, var precis som releasen, buggigt och bara inkastad för att de ska synas att det är med.
Vad tänker Funcom med? Dom KAstar in saker i spelet efter release bara för att kunna säga att "nu minsann har vi dom sakerna i spelet!" men dom funkar ju inte?
PVE-Raiderna är ju sjukt tråkiga dom med.

Själv förlorade jag en massa pengar på aktier i Funcom och är lika bitter över det som att spelet floppade totalt.

Dock så för min egen del var inte buggarna AoCs fall, utan att det var sån brist på lore. Man slogs brutalt, världen va lite grå, men kändes det som Conans universum? Inte ens i närheten.

Nej, Funcom lovade en hel del features vid release men knappt nån kom med. Att som spelföretag göra en sån release är ödesdigert och dom får vad dom förtjänar.
Det är som att sälja en apelsin och säga att det är den sötaste apelsinen bland alla fruktstånd du kan se här, men sen när kunden öppnar apelsinen är det bara skal och inget fruktkött.

Inaktiv

Bra gjort fz. De första dagarna hade även jag, om någon frågat mig, gett spelet betyget 4 av 5. Men det rasade riktigt djupt, väldigt fort efter det. Och massan verkar nu vara mer eller mindre överens om det.
Trist.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Jag hittade en länk till den här recensionen på de officiella forumen. Moderatorn hade tagit bort delen där recensenten tar upp att moderatorerna är hårda.

Jag påpekade det och gissa vad som hände:
"Dear Spectral,

You have received a warning at Age of Conan Europe Forums.
Warnings serve as a reminder to you of the forum's rules, which you are expected to understand and follow.

All the best,
Age of Conan Europe Forums"

Man blir ju bara trött.

Haha alltså vad fan? Man undrar ju om dom har ett porträtt av Stalin uppsatt på sina kontor för det är ju i den andan dom agerar...

Själv spelade jag AoC en månad men övergav det sen. Spelet var underbart i början och så länge man sprang runt i Tortage City och härjade. Men så fort man lämnade staden och gav sig ut så sprack det mesta enligt min mening.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Bra av FZ att rätta till sin initiala recension. Jag satsar mina pengar på WAR. Har galet kul i betan och den sköts riktigt proffsigt av Mythic.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Inaktiv

Efter jag läst den här tråden kommer jag ALDRIG börja med AOC ,, var rejält sugen men nu är jag mest bara förbannad på norrbaggarna.

Skriv svar