Medlem
Byta IP

Hur gör jag de ?

kör på Vista Ult 32 bit


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

behövs nog lite mer info än bara vilket OS du kör kör du Dynamisk eller statisk ip adress. sen sitter du bakom en router eller direkt ansluten till internet och sen ytterligare, vilken ISP har du?

Medlem
Skrivet av mad-dog:

behövs nog lite mer info än bara vilket OS du kör kör du Dynamisk eller statisk ip adress. sen sitter du bakom en router eller direkt ansluten till internet och sen ytterligare, vilken ISP har du?

waow ingen anning men hur kollar jag de, har fiber,och är kopplat genom en router sen TROR jag att jag har statisk IP (samma hela tilden ?).


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av Tomzi:

waow ingen anning men hur kollar jag de, har fiber,och är kopplat genom en router sen TROR jag att jag har statisk IP (samma hela tilden ?).

Har du manuellt skrivit in en ip nånstans som du fått av din internetleverantör?

Om inte, då har du dynamisk ip.

Vill du byta den så kan du fejka en macaddress i din router, det går så gott som i alla hemmarouters.


signatur
Medlem

hum ok och hur gör jag de ? de kom inga skrivor eller program med min router de är typ bara en kloss ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av Tomzi:

hum ok och hur gör jag de ? de kom inga skrivor eller program med min router de är typ bara en kloss ?

Läs manualen, har du ingen googla.


signatur
Medlem

hittat manuen men de står inget om hur man ändrar MAc adressen i Vista de står hur man gör de i XP men inte på vista


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av Tomzi:

hittat manuen men de står inget om hur man ändrar MAc adressen i Vista de står hur man gör de i XP men inte på vista

Det är i routern du ska ändra!


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av Tomzi:

hittat manuen men de står inget om hur man ändrar MAc adressen i Vista de står hur man gör de i XP men inte på vista

Det är i routern du ska ändra!

har hittat min routers Admins local hemsida, var jag kan ändra allt, men allt leder till samma IP ? vad ska jag skriva in för MAC andress som kommer funka ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

jag antar att du vill byta din globala ip adress, den ip adress som din router har på internet. om du har en router så kan du inte göra det eftersom allt sådant styrs ifrån din ISPs sida och du kan inte ändra MAC adress på själva WAN porten i din routers inställningar.

Medlem
Skrivet av mad-dog:

du kan inte ändra MAC adress på själva WAN porten i din routers inställningar.

I dom flesta routers kan man göra det.


signatur
Medlem

och hur vet jag vilken min ISP sida är min, och vad är de förnågot ? haha tack för eran tålamod..


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av mad-dog:

du kan inte ändra MAC adress på själva WAN porten i din routers inställningar.

I dom flesta routers kan man göra det.

jasså? för jag har aldrig stött på en endaste router som har stöd för att ändra på WAN portens MAC adress, och det är några st kan jag tillägga.

Medlem
Skrivet av Tomzi:

och hur vet jag vilken min ISP sida är min, och vad är de förnågot ? haha tack för eran tålamod..

när jag säger sida så menar jag inte en websida eller nått sådant. vad jag menar är att din ISP styr dom inställningarna och det är inget du kan göra något åt. du kanske skulle kunna ringa och fråga dom ta bort din MAC adress ur deras DHCP lista men jag tror faktiskt inte att dom kommer hjälpa, dom kommer nog bara säga om du vill ha en ny ip adress skaffa ett nytt nätverkskort eftersom varje kort har nämligen en unik MAC adress, men eftersom du har en router så går ju inte det precis

1
Skriv svar