Mega Man 9 plåtat
kommer det till nintendo8bits?
Hmm, är lite kluven... visst är det skoj med den gamla grafiken, men jag hade gärna sett iaf 16bits-grafik... då skulle de ju fortfarande kunna ha samma stuk på spelet fast snyggare
snacka om att skära ner produktionskostnader
Hmm, är lite kluven... visst är det skoj med den gamla grafiken, men jag hade gärna sett iaf 16bits-grafik... då skulle de ju fortfarande kunna ha samma stuk på spelet fast snyggare
Well, det finns ju bara ett Megaman med 16bits grafik om man inte räknar med remakes på t ex sega genesis.
Well, det finns ju bara ett Megaman med 16bits grafik om man inte räknar med remakes på t ex sega genesis.
Mycket möjligt men jag tycker ändå det hade varit trevligt ^^ kanske göra som de gjort med de flesta klassiska spelen på XBLA, en version med originalgrafiken och en uppdaterad?
Hade det varit en HD version hade jag garanterat köpt/testat det. Men nu när det inte är det så lär jag inte få något annat än huvudvärk av det, så no thank you.
Jag tycker personligen att det är modigt, och ett nästan historisk ögonblick i spelhistoria. Det här är vad jag kallar att våga satsa. Vem behöver grafik och flashiga förrenderade intros och mellansekvenser, när man kan få en blå 8 bits gubbe som hoppar på platformar och skjuter ägg liknande skott med plippigt härligt nostalgiskt ljud. Det är nästan så jag blir tårögd, för det var här allting tog vid. Det var här alla vi började älska spelen, att spelen var roliga. Jag tycker det är starkt, modigt och det bästa som hänt på länge. Go Capcom
Nämen!
Jag skulle i vilket fall aldrig spendera pengar för att köpa detta till ps3... Inte fan köper jag en konsol för 6000 för att spela med denna grafik.
För att inte tala om HD-TV också..
Hur skulle det vara om du köpte en Wii då?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Hade det varit en HD version hade jag garanterat köpt/testat det. Men nu när det inte är det så lär jag inte få något annat än huvudvärk av det, så no thank you.
Så fånigt, hur orkade du växa upp med dina tv-spel? Upptäckte världen lagomt till 360/HDTV-eran?
Save thy self, because nobody else will.
men seriöst? dom kunde ju pimpat grafiken ialla fall som typ Super mario bros ds samma roliga spel känsla men med snygg grafik
Har ju redan gjorts i Mega Man X7 och alla de spelen. Eller har jag fel ?
"When corporations create the music we all lose."
vet inte om det är speciellt "modigt" av dem att släppa ett sånt här spel. men det beror ju förståss lite på hur mycket det kostar, men jag tror inte de pungar ut allt för mycket pengar i det. och ett sånt här projekt kan ju endast höja folks anseende om dem, så egentligen är det inte modigt alls. det hade varit mer intressant med en ordentlig uppföljare, som verkligen försökte förnya mega man, kanske inte bättre, men mer modigt och intressant iaf.
Definitivt köp om priset läggs <150kr (1500 Wii Points tror jag).
Detta måste vara det fulaste Megaman spel som gjorts. Musiken låter ju förjävligt också. Var bara Megaman 1 och 2 som hade bra musik. Får se hur leveldesignen och bossarna blir men jag är skeptiskt.
Det är snarare fegt av Capcom att släppa det här crappet till Wii PS3, XBOX och Wii. Det enda rätta hade varit till NES.
Jag hade ryckt på ögonbrynen om dom hade gjort en remake i stil med Super Mario Bros DS.