Playstation 3:s filmtjänst öppnas ikväll

Robot
Playstation 3:s filmtjänst öppnas ikväll
Medlem
Playstation 3:s filmtjänst öppnas ikväll

Tacka fan att man köpte sig ett PS3 då

Undrar när XBOX får något motsvarande... nej vänta nu, konsolen kommer ju överrösta filmen ändå

Fanboys com get me!

Medlem

Går det inte bara att göra som med XBL och skapa ett konto där man skriver att man bor i USA och sedan få tillgång till allt som finns på den amerikanska PS Store också?

EDIT: Sebrock, XBLM har haft en hyrtjänst för filmer och TV serier ett bra tag nu som i stort sett alla kan få tillgång till, och du vet att man kan bli banad för fanboy snack hoppas jag


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jag undrar nu om alla andra kommer att tjöta om vilken ripoff det här är på 360? Lustigt, man kan tydligen gnälla för att någon kopierar en sak och sen tycka att det är helt okej då andra företag gör exakt samma sak.

Tänk på den ni som har ett Playstation 3. Om ni tycker att Microsoft är ruttna så stinker Sony rätt mycket också. Det kan man inte blunda för.

Medlem

Huruvida det funkar med film återstår att se, men jo. De flesta har nog redan både eu, us och asiatiska konton för psn

Medlem
Skrivet av Geetcher:

Om ni tycker att Microsoft är ruttna så stinker Sony rätt mycket också. Det kan man inte blunda för.

Jag har HELT andra grunder för mina åsikter om microsoft än deras agerande i "konsollkriget", bara att titta på deras agerande genom tiderna i allt de vidrört(i princip).

Att bjuda in till nån form av heligt krig om även denna sak är väl bara dumt, må alla få bra tjänster från sina valda leverantörer!

Medlem

Riktigt roligt här ska det testas, kommer troligtvis hyra och om filmen är bra köper jag den fysiska kopian Bra drag av SONY!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Rainbearer det är exakt det jag menar. Bland kommentarerna i nyheten om 360 uppdateringen fanns det otroligt många som klagade.

De som gjorde det tänker nog knappast på att det här är samma sak eftersom att det gäller "deras" konsol.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Tacka fan att man köpte sig ett PS3 då

Undrar när XBOX får något motsvarande... nej vänta nu, konsolen kommer ju överrösta filmen ändå

Fanboys com get me!

Korkat inlägg,
360 har redan filmtjänst men kommer få ett ännu bättre än de PS3 har inkluderad i den nya höstuppdateringen.
Det är DVD spelaren på Xboxen som kan vara högljud, men eftersom man inte använder den till den här tjänsten kommer ljudnivån inte vara något problem.

Medlem

högupplöst film,,, funderar på om man kommer kunna streama filmen innan hela kommit hem? annars så tar det ju ett tag att få hem en hd film eftersom dom ligger "okomprimerade" på massa gig,,

kan ju hejda piratkopieringen lite ifall det går enkelt, snabbt och billigt att få hem 1080p format,,, eller då via stream...

Medlem

Hyra en högupplöst film för:
6.00 USD United States Dollars = 35.7654 SEK
Sweden Kronor + ev. skatt = rätt så ok


signatur

Jäh!

Inaktiv

För att kunna köpa filmer/hyrt krävs ett kreditkort. Detta kreditkort måste vara registrerat i det land/kontinent som du ämnar att använda det i. I övrigt så är det inga problem med att komma åt US/JP Sony Store.

Medlem
Skrivet av galth:

högupplöst film,,, funderar på om man kommer kunna streama filmen innan hela kommit hem? annars så tar det ju ett tag att få hem en hd film eftersom dom ligger "okomprimerade" på massa gig,,

kan ju hejda piratkopieringen lite ifall det går enkelt, snabbt och billigt att få hem 1080p format,,, eller då via stream...

man kan streama som de sa i presentationen, men FZ är duktiga med att inte ta med den informationen...

Ungefär en minut efter man börjat tankningen av filmen kan man börja se den "streamat". FZ borde korrigera nyheten.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Trevligt!

Hoppas det kommer till Europa så snabbt som möjligt då

Medlem

Saken är väl att den är högupplöst, men det betyder inte bra kvalitet. Dom kommer säkerligen dra ned i kvaliteten för att upplösningen ska vara HD.
Som att säga att du kan ladda ned en film i normal upplösning, det kan både vara DVD-,xvid- eller vcd-kvalitet.
Om det nu är RIKTIG HD-kvalitet, så lycka till med den streamingen. Kräver ju 100mbit+ för att det ska flyta i 1080p.

Men både Microsofts och Sonys "filmtjänster" känns lite skumma. Vad händer om man glömmer ens konto? Vad händer när där kommer en ny generation konsoler? Jag skulle inte vilja köpa film genom deras tjänster, kanske hyra i bästa fall.

Medlem

Det intressanta är ju att numera ebjuder båda företagen HD filmer on demand. Reklampauser och statiska kanaltider blir ett minne blott i längden.

Vem som är först etc spelar ungefär lika stor roll som vem som gjorde första TV:n. För du har väl en TV av första märket, och inte en kopia? Precis. Det spelar ingen roll.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

Vad skönt, finns ingen anledning att gå utanför dörren längre

Medlem

Hmmm Skaffar nog en Apple-Tv iställe, billigare så

Men det glädjer mig att fler större företag börjar satsa mer seriöst på digital videouthyrning. Inte som MS (syftar mer på Zune Store) och Creative som lanserar en tjänst och sen skiter i den.

So go Sony go

Medlem

Men på 360 så har man tillgång till alla filmerna utan extra kostnad om man har gold membership, vilket de flesta har.

Alltså inga kontoutdrag varje gång man vill se en film på kvällen. Det känns bekvämare.

Avstängd

Hoppas det släpps till europa och inte göra som 360 o bara skita i oss...

Medlem
Skrivet av Sony:

Subject to the terms of this Agreement and any additional terms and conditions for the particular content, SCEA licenses digitalized content of programs, including television shows and movies (?Video Content?) to you for your personal, private, non-commercial viewing in the United States only on a limited number of activated PLAYSTATION®3

etc...


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Kamikaze:
Skrivet av sebrock:

Tacka fan att man köpte sig ett PS3 då

Undrar när XBOX får något motsvarande... nej vänta nu, konsolen kommer ju överrösta filmen ändå

Fanboys com get me!

Korkat inlägg,
360 har redan filmtjänst men kommer få ett ännu bättre än de PS3 har inkluderad i den nya höstuppdateringen.
Det är DVD spelaren på Xboxen som kan vara högljud, men eftersom man inte använder den till den här tjänsten kommer ljudnivån inte vara något problem.

Lägg ned. Säger bara Wii.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

KrejzY Det är bara att göra en amerikansk profil, inte svårare än så.

Medlem
Skrivet av Geetcher:

KrejzY Det är bara att göra en amerikansk profil, inte svårare än så.

Det var det på Live innan dom startade filmtjänsten med. Olika länder har olika avtal för filmdistribution. Om Sony bara stormar in och distribuerar alla filmer hur dom vill globalt blir det nog...problem.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

Hyra? Vem vill göra det av Sony... Har ni hört talas om videobutik?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Gött att man har en importerad 80gb ps3a ifall det bara skulle vara i usa :D.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Hyra? Vem vill göra det av Sony... Har ni hört talas om videobutik?

Det är ju såååå 1990-tal

Medlem

Jag undrar om sony verkligen kommer tillåta "downzize" i kvalle, de brukar ju va rätt petiga på grejer som representerar deras märke?

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Hyra? Vem vill göra det av Sony... Har ni hört talas om videobutik?

Orka gå till en videobutik...

Medlem

Men vadå är det äkta blu-ray kvalite då?

12
Skriv svar