Trailer från Max Payne-filmen

Inaktiv

Gillar stilen hårt. Bättre skådespelare hade de kunnat hitta, dock.

Medlem

Jag tyckte att det såg ut att bli lite väl mycket CGI. Det är dessutom ganska dåligt att Max skall slåss mot övernaturliga varelser.

Skådespelaren verkade också ha problem med att hantera prop-pistolen på ett realistiskt sätt, någonting som förstör helhetskänslan.

Jag ger filmen 3/5.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av jovviz:

Värdelös trailer. Känslan från spelen verkar helt bortblåst vilket är otroligt synd. Hade höga förväntningar på den här rullen men den verkar tyvärr bli en flopp

ööööh! har du spelat spelen? Man kan ju undra...

Nej det är därför jag skriver i den här tråden.

Musiken i trailern var allt annat än bra.
Stämningen är inte den rätta i mitt tycke.
Och nej jag hatar inte Mark Wahlberg.
Visserligen så var det bara en trailer, men ändå.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av jovviz:

Värdelös trailer. Känslan från spelen verkar helt bortblåst vilket är otroligt synd. Hade höga förväntningar på den här rullen men den verkar tyvärr bli en flopp

Vi har nog inte spelat samma spel då.

Nej jag pratar om Super Mario Bros.


signatur

<3

Medlem

Såg snyggt ut. Återstår att se om resten av filmen är lika snygg eller om dom klämde in alla "bra" sekvenser i trailern som vanligt.


signatur
Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av jovviz:

Värdelös trailer. Känslan från spelen verkar helt bortblåst vilket är otroligt synd. Hade höga förväntningar på den här rullen men den verkar tyvärr bli en flopp

"Vad tycker ni om filmen?
- bra
- bra
- bra
- bra
- bra
- värdelös
- bra
- bra
- bra
..."

Så jag får inte tycka vad jag vill om den här filmen? alla faller inte för grupptryck som dig :/


signatur

<3

Medlem

Vad häftig du är när du visar och klargör att du faktiskt kan gå mot strömmen jovviz..

Medlem
Skrivet av jovviz:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av jovviz:

Värdelös trailer. Känslan från spelen verkar helt bortblåst vilket är otroligt synd. Hade höga förväntningar på den här rullen men den verkar tyvärr bli en flopp

"Vad tycker ni om filmen?
- bra
- bra
- bra
- bra
- bra
- värdelös
- bra
- bra
- bra
..."

Så du menar att jag måste ändra mig om vad jag tycker? alla faller inte för grupptryck som du:/

Nepp. Hur fick du fram det?
Hur har jag fallit för andras grupptryck? <-Väldigt nyfiken.

Vad det än gäller så kommer det alltid finnas en eller några person som tycker tvärtom, det är inte mer än en naturlig förekomst. Är det någon som får frågan ifall dom vill ha fred på jorden, så kommer det finnas dom som inte vill ha det.

Trailern fick tidigare bara positiva svar, med undantag med ditt inlägg som istället beskrev den som den absoluta motsatsen. Det var allt jag visade. No more, no less.


signatur

I'm a snake, follow me!

Skrivet av jovviz:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av jovviz:

Värdelös trailer. Känslan från spelen verkar helt bortblåst vilket är otroligt synd. Hade höga förväntningar på den här rullen men den verkar tyvärr bli en flopp

"Vad tycker ni om filmen?
- bra
- bra
- bra
- bra
- bra
- värdelös
- bra
- bra
- bra
..."

Så jag får inte tycka vad jag vill om den här filmen? alla faller inte för grupptryck som dig :/

Vilken cool kille du är, du borde ringa Filip och Fredrik så de kan göra ett reportage om dig på 100 höjdare...:up::up::up:


signatur
Medlem

nice nice ser så j*vla bra ut.
Mark Wahlberg äger ju.

Medlem

Längtar väldigt mycket efter filmen.

Mark Wahlberg är så KUNG.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Det här ser så underbart bra ut, Mark Whalberg har gjort sånna fantastiska filmer, utom senaste the happening, nu verkar han valt ett vettigt project i.a.f


signatur

P.L.U.R

Pansarknekt
Skrivet av hansen:
Skrivet av bleak:
Skrivet av dofilusåkaffe:

FAN VAD COOOOLT.

Mark Wahlberg ser ju ut att vara perfekt i denna rollen. Och shit vilken asbra trailer. KICK ASS helt enkelt..........blev sugen på att installera Max Payne igen nu.8):up:

hmm, efter att ha hört och läst om mark wahlbergs skådespelarinsatser i the happening så är jag verkligen skeptisk =/

dofilusåkaffe, shit du fångade ju mina känslor perfekt
Och jag anser att MW var grymt bra i "Four Brothers", "The departed" och i "We own the night"

Marky är awesome.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

"The Happening" är dock ganska bra jämfört med han tidigare karriär som musiker

http://www.youtube.com/watch?v=UnzgNAzquCw

Medlem

såg inte helt fel ut musiken i trailern kändes helt rätt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det här ser fan bra ut

Medlem

Max payne har ju en av spelvärldens mest stämningsfulla signaturmelodier, så varför inte använda sig av den?=/
Får hoppas att den kommer i filmen. Såg sådär ut för övrigt tycker jag. (Älskar max payne)

Medlem
Skrivet av Daven:

Max payne har ju en av spelvärldens mest stämningsfulla signaturmelodier, så varför inte använda sig av den?=/

Det är inte säkert att de lyckades få loss rättigheterna för musiken från kompositören? Det kan vara knepigt ibland, vem som äger vad av alla delar i ett spel och vad man får göra med det med vems tillstånd.

Trailern ser iaf grym ut, ser fram emot filmen. Stämningen verkar rätt inprickad, och de mytologiska övernaturliga inslagen som spökar i Maxs plågade hjärna är ju bland det bästa med spelet.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Jag tyckte att det såg ut att bli lite väl mycket CGI. Det är dessutom ganska dåligt att Max skall slåss mot övernaturliga varelser.

Skådespelaren verkade också ha problem med att hantera prop-pistolen på ett realistiskt sätt, någonting som förstör helhetskänslan.

Jag ger filmen 3/5.

wtf? hur kan du ge filmen ett betyg när du bara har sett trailer? varelserna måste vara en del av hans mardrömmar allt annat vore ju väldigt konstigt, kan man lika gärna kolla på Constantine eller nåt liknande. Hur som helst så verkar filmen lovande!

Avstängd
Medlem
Skrivet av wizzler:

http://www.imdb.com/title/tt0467197/

varför allt snack om "jag hoppas inte det är owe boll som regisserar?"

Jag tror de flesta skojar om Uwe bolls urusla filmer. Och eftersom det är en spelfilm är det nog inte deras ovetande om vilken regissör som gör filmen utan snarare bara ett påminnande om hur uselt U.B lyckades med sina spel-till-filmer.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Av inläggen att döma så finns det två läger här.
Men jag tyckte i alla fall att det fanns mycket Max Payne-känsla i trailern. Den såg riktigt skön ut.

Jag gillar Mark Wahlberg, men han är kanske inte den skådisen jag hade valt för rollen som Max Payne. Däremot så kan han nog göra ett bra jobb.

Den här filmen är det givet att se när den går upp. Om den lever upp till trailern kan den bli riktigt, riktigt bra.

Medlem

Äkta seriös film, Marilyn Manson som trailermusik säger ju allt!!!


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Jag bara måste se den filmnen kosta va de kosta vill


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av jovviz:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av jovviz:

Värdelös trailer. Känslan från spelen verkar helt bortblåst vilket är otroligt synd. Hade höga förväntningar på den här rullen men den verkar tyvärr bli en flopp

"Vad tycker ni om filmen?
- bra
- bra
- bra
- bra
- bra
- värdelös
- bra
- bra
- bra
..."

Så jag får inte tycka vad jag vill om den här filmen? alla faller inte för grupptryck som dig :/

Vilken cool kille du är, du borde ringa Filip och Fredrik så de kan göra ett reportage om dig på 100 höjdare...:up::up::up:

Tack för komplimangen.
Man har väll ändå rätt till yttrandefrihet här i Sverige och att du och en del andra som citerat mig vägrar inse att filmen faktiskt kan bli dålig.
Men det som är riktigt intressant är att ni som citerat mig åtminstonde är 1 år äldre än mig själv och borde veta bättre än att klaga på någon bara för att man säger sina åsikter.


signatur

<3

Medlem

Älskar Max Payne men är ganska skeptisk till detta projekt, även om jag har förhoppningar. Trailern övertygade inte helt, men kanske kan filmen överraska positivt.

Medlem

haha fett soft det är ju Marlo!!!


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Stundtals imponerar trailern men jag ser symptomer som antyder att de kan har gjort helt fel i manus och val av skådisar. Jag hoppas de kostar på filmen ordentligt så filmen blir värdig att bära namnet Max payne.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av jovviz:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av jovviz:

Värdelös trailer. Känslan från spelen verkar helt bortblåst vilket är otroligt synd. Hade höga förväntningar på den här rullen men den verkar tyvärr bli en flopp

"Vad tycker ni om filmen?
- bra
- bra
- bra
- bra
- bra
- värdelös
- bra
- bra
- bra
..."

Så jag får inte tycka vad jag vill om den här filmen? alla faller inte för grupptryck som dig :/

Vilken cool kille du är, du borde ringa Filip och Fredrik så de kan göra ett reportage om dig på 100 höjdare...:up::up::up:

Ja, stick härifrån din fjant! Så viktigt som veckorna jag satt inne och spelade det här spelet var för mitt sociala liv så tillämpar vi INTE konstruktiv kritik här! Du kan kalla min moder var du vill, men lämna Max Payne utanför!

Medlem

Du har nog missförstått begreppet konstruktiv kritik.
När det gäller filmen så är det med åsikter som med <PK> bakdelar </PK>, alla har en och det är i sin ordning.

Skriv svar