Rekommendera mig en musmatta!

Medlem
Rekommendera mig en musmatta!

Någon insatt som har någon rekommendation?

Vill inte ha en matta som tar upp halva skrivbordet, rör musen minimalt så jag ser inte riktigt poängen i alla dessa nya XXXXXXL varianter.

Mus: MX518. Gillar extremt glatta ytor, ska inte finnas något som är i närheten av motstånd. Förslag?

Min nuvarande är en Ulti-Mat precision. Var rätt nöjd med den innan det blev nött, skulle dock kunna vara ungefär hälften så stor..


signatur
Inaktiv

hmm.. låter ju som om du vill ha en hård matta.. Vet inte lika mycket om dem llängre men någon fUnc borde ju blir bra...

lycka till...

Inaktiv

bakplåtspapper i teflon; klipp till önskad storlek och fäst med målartape.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Personligen är jag väldigt nöjd med QPad.
Finns i alla möjliga storlekar och flera tjocklekar (tror jag).

Annars har ju func alltid varit ett populärt alternativ.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

bakplåtspapper i teflon; klipp till önskad storlek och fäst med målartape.

ja det är ju faktiskt en idé fan att man är så fast i att det ska vara lite snyggt design och så bara på det man använder.

Ska kolla upp era förslag. Tack.


signatur
Inaktiv

kör silvertape då, om det ska vara blingbling. O.O


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Corepad Magna grå för 140kr på inet.se kan ju vara ett alternativ. Den är gjord i glas och har därmed bra "glid".

Medlem

Tack, låter som ett bra alternativ Deluxxxe.


signatur
Inaktiv

kanske icemat? har aldrig provat en men de ska ju vara bra...
Glömde Qpads hårda mattor juu.. nån av dem borde ju va grymma, har hört väldigt bra om dem.
Gör som soya säger annars kanske spraya me lite silicon/teflon spray på nått annat också, jag gjorde de på min steelpad 4d, satan vad hal den blev, fast det höll inte så länge åsså blev man alldeles konstog när man nuddat mattan. Har använt det på innebandyblad också jsut ja steelpad 4d är ju billig och rätt så ok, jag gillar den, fast den är lite liten men det går ju.

lycka till igen...

Inaktiv

glasmattor låter(=för oväsen) på ett mycket otrevligt sätt, och dessutom är de både kalla, höga och hårda...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

nj
Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

glasmattor låter(=för oväsen) på ett mycket otrevligt sätt, och dessutom är de både kalla, höga och hårda...

Är väl en smaksak när det gäller ljudet, min Icemat+MX1000-kombination ger ett väldigt tyst ljud när jag rör musen. Inget jag tänker på längre, och sitter jag med hörlurar så hörs det definitivt inte.
Kalla? Njae... visst, precis när man sätter sig vid datorn efter att den stått oanvänd en hel natt och det är kallt i rummet så kan den vara lite sval, men kall? njae...
Den är då inte högre än den hemska Everglide Giganta som jag har ett exemplar av med, tyvärr...

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

bakplåtspapper i teflon; klipp till önskad storlek och fäst med målartape.

kostar inte ett paket sånt ungefär lika mycket som en musmatta?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

om en musmatta kostar ~40kr, jo.
poängen är ju att "musmattan" är exeptionellt bra, inte att den är ovanligt billig.

nj, det är möjligt att man vänjer sig, men det vill jag gärna slippa göra - om jag kan. dessutom tycker jag alla redan normala mattor är för höga, och glasmattor är oftast ytterligare ett par millimeter högre än resten pga kuddarna som behövs för att de inte ska glida runt eller ligga och vippa. sedan stör jag mig som sagt på att de både är stenhårda och tämligen kalla att ha händerna mot, och det har jag mycket svårt att tänka mig att jag skulle vänja mig vid...
någonting som är så pass långt under 1mm tjocklek att man dessutom kan använda det som vilken skrivbordsyta som helst är både pratiskt och bekvämt.
man kan ju ställa dricksglasen på höger(/vänster)sidan utan att riskera att det tippar på musmattekanten. eftersom mattan inte heller otillgängliggör skrivbordsyta kan man göra den nästan (den bör ju få plats på bordet...) hur stor som helst, vilket ger väldig stor frihet vad gäller sitt/halvliggställningar - om man nu skruvar och slänger sig lika mycket som jag gör framför datorn.

de bästa varianterna jag provat hittils är (i fallande ordning) bakplåtspapper, en av datorbutikens reklammattor, de äldre pms-mattorna från 3m, func 1030...

kommentarena om glasmattor var hur som helst bara något för trådskaparen att tänka på innan han/hon väljer en sådan.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

kör silvertape då, om det ska vara blingbling. O.O

hahaha lmao!:heart:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Jag använder bland annat en glasmatta till min MX518 och den är låg, tung och tjock. Tycker det fungerar utmärkt med den. Fanns i alla fall att köpa hos Clas Ohlson för 99 kr har jag för mig. Spelar en hel del och har inga problem med headshot lol.

Kanhända var det högre kostnad men som musmatta i glas betraktat får man nog leta länge efter en bättre.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

jag kör glasmatta.. den funkar jättebra, MEN.. den låter läskigt ibland


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

mm undrar en sak är musmatta bra till optisk mus eller laser??? jag kör ju utan men fler och fler kör med musmatta är de nån skillnad egentligen??


signatur

Cookie jar is nuclear power tin-

Inaktiv

Har kört alla möjliga mattor genom åren men ändå är det qpad som jag betraktar som bäst och har återkommit till gång på gång.

1
Skriv svar