Devil May Cry 4 - trial och benchmark

Robot
Medlem
Devil May Cry 4 - trial och benchmark

Spelet är ialla fall helt underbart tycker jag till konsol ^^

Medlem

Det är rätt tråkigt demo faktiskt... jag körde det med 360 kontrollern men det kändes segt och kameravinklarna var jobbiga.
Snyggt är det iofs

Medlem

Ehm...That was unexpected

Medlem

OMG OMG OMG! Laddar ner nu! Jag laddar ner nu! Är så taggad! Spännande!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Tipsade denna nyhet i morse men fick igen tipstack :/ Nåja.

Tycker demot var ganska kul, men tråkigt med 10 minuter bara :/

Medlem

Okej, nu har jag kört igenom det förutom att jag fick spö av bossen när han hade typ 1 "bar" kvar.

Jag körde allting på högsta med 1280x1024 i upplösning. Men det kom lite ränder på min skärm, är det för den hänger inte med riktigt? Den har för hög uppdatering? Jag tror den har 8ms eller 5ms.

Kan någon svara på detta? Är det skärmen?

Iallafall så var det klockrent spel till datorn, helt klart ett köp om jag nu inte skulle köpa ps3:an. Körde dock med xbox 360 handkontroll! Väldigt vackert spel, riktigt snyggt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kom under 60fps endast en gång i benchmarken med allt på super high. Color me surprised! =O

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Okej, nu har jag kört igenom det förutom att jag fick spö av bossen när han hade typ 1 "bar" kvar.

Jag körde allting på högsta med 1280x1024 i upplösning. Men det kom lite ränder på min skärm, är det för den hänger inte med riktigt? Den har för hög uppdatering? Jag tror den har 8ms eller 5ms.

Kan någon svara på detta? Är det skärmen?

Beror på vad du menar med "ränder". Det kan ju vara det som brukar kallas "tearing", något som uppstår när man spelar utan Vsync. Testa gå in i Options -> PC Settings och sätt på Vsync.

Skärmens response tid betyder inget förresten. 2, 5, 8ms etc. betyder bara att pixlarna öppnar/stänger sig på sig i en viss hastighet. Högre hastigheter gör att föremål förlorar detaljer när dom rör på sig. Ser saker och ting klara och fina ut när de står still men suddiga i rörelse så är det för skärmen har hög response tid.

Ibland på sämre skärmar så kan det även ge. "ghosting" där det blir skuggbilder efter saker som rör sig. Men inga ränder.

Aja, hur som... tyckte demot var allt för lätt. Blev bara träffad ett par gånger igenom hela demot och kändes aldrig som striderna blev tekniska. Inget Ninja Gaiden.

Men tror (eller hoppas kanske är rätt ord) att full versionen blir bättre än demot.

Medlem
Skrivet av UltimateForLife:

Tipsade denna nyhet i morse men fick igen tipstack :/ Nåja.

Oh noes, självmord dirr?

Inaktiv

Det som är roligt att Devil May Cry 4 byggdes upp helt på PC, sen portades över till 360 & PS3.

Capcom gör likadant med Resident Evil 5 med. Hoppas det inte tar allt för lång tid innan PC ägarna får RE5, Men det blir ett köp till 360 när det kommer, Men åter till Topic, har väntat lite med att införskaffa DMC4, men det bli under sommaren till 360, testade det hos en kompis förut och jag blev mer än nöjd.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Medlem

spelade 2an till ps2 ,men det sög.....

Medlem

boxa med I och J vafan är det för skräp....måste ha nå jävla konsol kontroll för att få rätta känslan...helvetes skräp

Inaktiv

Jag tycker det är bara bra att de ger ut en PC version av Devil May Cry 4 så vi som inte har lust eller ork att spendera 3000-6000kr på en konsol får spela spelat på en PC med en gamepad som är ett måste om man spelar något utav DMC spelena


signatur

[b]"I See no God up here..."
Yuri Gagarin 1961

Medlem

Ja, det var ju snyggt iallafall. Tycker dock demot var helt idiotiskt utformat. Med tidsbegränsning sådär så hinner man inte uppskatta den snygga grafiken. Kanske har dom lagt in den för att spelet blir repetitivt efter 10 minuter. Svårt att säga.

Kontrollerna var störda och det var väldigt tydligt att det var en direktportning från 360-versionen. Det hade varit mycket fetare om man styrde som i Assassin's Creed typ.

Inaktiv

Någon annan som får följande meddelandet vid installationen? "Systemadministratören har angett systemprinciper som hindrar den här installationen".

Är självklart inloggad som administratör

Inaktiv

"Vissa hävdar att denna typ av spel hör hemma på konsol och inte på dator."

Okej, men köp en 360 kontroll och plugga i den i usb uttaget så har du ju en "konsol" *suckar djupt, tungt och länge*

Benchmark testet gick ju ganska bra

Gick inte under 150 fps en enda gång, och var uppe i 400 som högst :heart:

Inaktiv
Skrivet av Arwei:

Någon annan som får följande meddelandet vid installationen? "Systemadministratören har angett systemprinciper som hindrar den här installationen".

Är självklart inloggad som administratör

Ingen som vet vad problemet är? Har googlat men hittar ingen bra lösning.

Medlem

Bench Result:

1980x1200
C16xQ
Super High

Scen1: 110.15
Scen2: 75.82
Scen3: 120.31
Scen4: 73.60

System:

QX9650@3Ghz(roligare att köra orginal vid spel bench), 8800GTX SLI, Raptor med mera.

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Det som är roligt att Devil May Cry 4 byggdes upp helt på PC, sen portades över till 360 & PS3.

ohfan, trodde dom utvecklade spelet på en gammal dammsugare först o sen portade över det till en amiga1200 o sen konsol!:P

well kul för pc-ägare


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Arwei:
Skrivet av Arwei:

Någon annan som får följande meddelandet vid installationen? "Systemadministratören har angett systemprinciper som hindrar den här installationen".

Är självklart inloggad som administratör

Ingen som vet vad problemet är? Har googlat men hittar ingen bra lösning.

När du får felmeddelandet sök efter dmc4.msi på c: så hittar du mappen installationsfilerna packats upp till. Skall vara typ c:/documents and settings/användarnamn/temp/{siffror}/
Kopiera hela den mappens innehåll till skrivbordet en mapp på skrivbordet så kan du installera spelet från dom filerna.

Inaktiv

Tack för hjälpen MammaMuu, fungerar utmärkt n u

Medlem

Är det värt att ladda ner 800MB för att spela tio minuter?

Medlem

Varför inte.. sitter du på modem eller ?

Medlem

lol, skicka in det här tipset för 3 dagar sedan, tack för tipstacket fz, nu vet jag var jag ska lämna dem i fortsättningen.

Medlem

Jag fick rank S på benchmark testet. Är S det bästa? Eller är det A?

scen1: 125fps
scen2:90fps
scen3:105fps
scen4:75fps

Inte 100% exakt, men det är ungefär det jag minns. 1280x1024, texturer på super high, skuggor på high.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Mabec:

lol, skicka in det här tipset för 3 dagar sedan, tack för tipstacket fz, nu vet jag var jag ska lämna dem i fortsättningen.

Dagens I-landsproblem.

Medlem
Skrivet av heli:
Skrivet av Mabec:

lol, skicka in det här tipset för 3 dagar sedan, tack för tipstacket fz, nu vet jag var jag ska lämna dem i fortsättningen.

Dagens I-landsproblem.

ignorans, ja.

Medlem
Skrivet av Mabec:

lol, skicka in det här tipset för 3 dagar sedan, tack för tipstacket fz, nu vet jag var jag ska lämna dem i fortsättningen.

Å nej världen går under.

12
Skriv svar