Bad Company-demo släppt

Medlem

Själv sätter jag mitt hopp till BF3 med Frostbite motorn givetvis, och till PC såklart!!! Gärna modern krigföring men mer utvecklat än BF2...

Personligen tycker jag Bad Companys förstörbara miljöer ser betydligt bättre ut än de i Crysis... I Crysis föll husen ihop som jävla korthus, tyckte inte alls det kändes realistiskt...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Perequin:

Tycker demot är helt underbart kul. Remotebomb is the shit säger jag bara.

Känns som det är ganska mycket trolling som pågår här... Jag menar att gå in på kommentarerna för ett konsolspel och säga att man borde spela med mus och tangentbord... vad förväntade ni er egentligen när ni laddade ner demot?

Trollning??? Det är väl klart att en spelserie som dominerat på PC och som nu enbart släpps till konsoll får kommentarer om styrning m.m...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av frunk:

Grattis,
BF:BC har numera den isärklass skönaste temalåten _någonsin_

Förövrigt så skulle det ha funkat betydligt bättre på en pc. Hopplösa gamepad dynga. helt värdelöst på fps.

Instämmer helt och fullt!!! Att köra FPS på konsoll är enbart frustrerande...

En jävla handkontroll sätter alldeles för mycket begränsningar jämfört med mus och tangentbord... Hade gärna köpt det här men nu står jag över...

Har förövrigt köpt alla BFspel till PC till dags datum... Vägrar köpa FPS till konsoll, testade demon inatt på min PS3 och neeej...

Förstår inte riktigt hur de tänker??? DICE borde ju vara medvetna om hur deras målgrupp ser ut, BF-serien ska spelas med mus och tangentbord!!!!

krävs ju lite skill med handkontroll, försök lär dig så blir du bättre.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Det är alltid frustrerande när man inte kan...

Dice, ge oss blod ochså!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av frunk:

Grattis,
BF:BC har numera den isärklass skönaste temalåten _någonsin_

Förövrigt så skulle det ha funkat betydligt bättre på en pc. Hopplösa gamepad dynga. helt värdelöst på fps.

Instämmer helt och fullt!!! Att köra FPS på konsoll är enbart frustrerande...

En jävla handkontroll sätter alldeles för mycket begränsningar jämfört med mus och tangentbord... Hade gärna köpt det här men nu står jag över...

Har förövrigt köpt alla BFspel till PC till dags datum... Vägrar köpa FPS till konsoll, testade demon inatt på min PS3 och neeej...

Förstår inte riktigt hur de tänker??? DICE borde ju vara medvetna om hur deras målgrupp ser ut, BF-serien ska spelas med mus och tangentbord!!!!

krävs ju lite skill med handkontroll, försök lär dig så blir du bättre.

Så du menar att de inte skulle krävas skill med mus & tangentbord? Uppfatta mig inte fel men där handlar det bara om skill vem som siktar bäst och snabbast.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Perequin:

Tycker demot är helt underbart kul. Remotebomb is the shit säger jag bara.

Känns som det är ganska mycket trolling som pågår här... Jag menar att gå in på kommentarerna för ett konsolspel och säga att man borde spela med mus och tangentbord... vad förväntade ni er egentligen när ni laddade ner demot?

Trollning??? Det är väl klart att en spelserie som dominerat på PC och som nu enbart släpps till konsoll får kommentarer om styrning m.m...

Nej, jag tycker inte det är så självklart faktiskt. Det kan ju omöjligt varit en överraskning att det bara släpps till konsol vid det här laget. Hade det släppts till PC men bara kunnat vara spelbart med en gamepad så hade jag förstått frustrationen.

Det är lite som att klaga på att ett xbox-spel inte går att köra med en playstation-kontroll.

Gillar man inte att köra fps på konsol... så tycker jag man ska hålla sig borta från demot, spelet och framförallt trådar som handlar om det, eftersom man med all säkerhet kan anta att det kommer spelas med en handkontroll.

Medlem

Tycker folk whinar över ingenting när det gäller handkontroller och fps/tps. Ja det är inte lika exakt eller lika snabbt. MEN det funkar alldeles utmärkt om man ger det lite tid. Jag var ganska anti fps på konsoll länge men efter att ha spenderat en hel del tid med 360'n på senare tid så fattar jag inte vad alla har så mycket problem med. Bad Company har ju dessutom en ganska bra implementation av styrning med handkontroll med högkänslighet när man bara går runt och låg mer exakt styrning när man "siktar" samt ett minimalt hjälpmedel för att enklare kunna följa någon som rör sig med siktet. Tar ett litet tag att vänja sig sen funkar det utmärkt, och det faktum att man inte kan göra 180 graders vändningar på 0.1 sekunder med bra precision gör ju att man ännu mer behöver någon som skyddar ryggen på dig...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

mycket bra inlägg Wardancer, jag tycker precis som du


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Kan bara hålla med, helhjärtat.

Inaktiv
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av frunk:

Grattis,
BF:BC har numera den isärklass skönaste temalåten _någonsin_

Förövrigt så skulle det ha funkat betydligt bättre på en pc. Hopplösa gamepad dynga. helt värdelöst på fps.

Instämmer helt och fullt!!! Att köra FPS på konsoll är enbart frustrerande...

En jävla handkontroll sätter alldeles för mycket begränsningar jämfört med mus och tangentbord... Hade gärna köpt det här men nu står jag över...

Har förövrigt köpt alla BFspel till PC till dags datum... Vägrar köpa FPS till konsoll, testade demon inatt på min PS3 och neeej...

Förstår inte riktigt hur de tänker??? DICE borde ju vara medvetna om hur deras målgrupp ser ut, BF-serien ska spelas med mus och tangentbord!!!!

Dom har nog tänkt igenom det lite iallafall. Detta spelet var endast planerat till konsol från början. Jag tror att de har något planerat till PC också(förutom BF:heroes).

Inaktiv

Haha vad larviga kommentarer om att fps skulle vara bättre på dator.. Fråga er själva; Skulle ni tycka det vore roligare att spela golf med fjärrstyrda bollar? Bara för att det är LÄTTARE att spela FPS med mus och tangentbord så betyder det ju ingenting.. Att man kan vända sig om 180 grader på en hundradel är ju en _nackdel_ .. Hela verklighetskänslan försvinner och det blir mer en sport än ett spel..

Sedan är det mycket roligare att spela skjutarspel på min 50 tummare än på min 20" datorskärm

Medlem

Hmm, verkar vara mycket blandade åsikter! Återstår och se hur den fullständiga versionen ser ut...

Medlem

Men kan ju hålla med om att lagget just nu är ohållbart. När man spelade under early release var det väldigt sällan man märkte av lagget. Idag när jag försökte spela var det i princip ospelbart... jaja


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

gnu
Medlem

var inget kul. Gillar inte kameran heller, det känns som man är konstant inzoomad.

Medlem
Skrivet av candybag:

Haha vad larviga kommentarer om att fps skulle vara bättre på dator.. Fråga er själva; Skulle ni tycka det vore roligare att spela golf med fjärrstyrda bollar? Bara för att det är LÄTTARE att spela FPS med mus och tangentbord så betyder det ju ingenting.. Att man kan vända sig om 180 grader på en hundradel är ju en _nackdel_ .. Hela verklighetskänslan försvinner och det blir mer en sport än ett spel..

Sedan är det mycket roligare att spela skjutarspel på min 50 tummare än på min 20" datorskärm

Eeh??? Uppenbarligen har du inte spelat FPS på dator i någon större utsträckning... Sen var det ju "coolt" att du fick nämna din femtiotummare oxå...

Fördelen med Mus och tangentbord som jag ser det är att man inte ens behöver tänka, att röra sig i spelet känns lika naturligt som i verkliga livet...

Men visst, med lite övning blir det säkerligen trevligare... Saknar dock total kontroll, men det blir kanske så om man harvat FPS sedan tidernas begynnelse på dator???


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Bara jag som inte tyckte det var så speciellt roligt?
Skulle nog varit till pc... Fast vet inte om det hade varit så bra ändå. För det första är att AI:n sög. Vilket förstörde rätt mycket. Tyckte inte det fanns nån spelkänsla alls i bad company. Blir nog inget köp för min del. Har inga problem med att köra fps på xbox.. men det är skönare känsla med tagentbord och mus. Men som jag sa, det hade inte spelat nån roll, spelet kändes ändå inte roligt. Trött på att man får göra allt själv också när man har 4 lagkamrater. Som inte gör ett jävla piss.

Inaktiv

Har man vänner är det här skitkul!
Men lagget får de fixa!
Och att man kan gå ner i liggande eldställning.
Då blir det garanterat ett köp.

Handkontrollen sitter som ett smäck! Alla har ju samma förutsättningar på slagfältet ochså. Jag är van fps skjutare på konsol, men att köra fordonen gör mig cp. Gasknappen är skjutknappen för min del, och backa knappen är ju gasa knappen. Nej, lite mer justeringar där, alt. att man ger spelaren möjligheten att göra custom-kontroll...

Effekter imponerar på mig stort faktiskt. Både ljud o bild! Känns som man är med i en krigsfilm.FI-IE-NE!

Inaktiv
Skrivet av GREY_task:

Har man vänner är det här skitkul!
Men lagget får de fixa!
Och att man kan gå ner i liggande eldställning.
Då blir det garanterat ett köp.

Handkontrollen sitter som ett smäck! Alla har ju samma förutsättningar på slagfältet ochså. Jag är van fps skjutare på konsol, men att köra fordonen gör mig cp. Gasknappen är skjutknappen för min del, och backa knappen är ju gasa knappen. Nej, lite mer justeringar där, alt. att man ger spelaren möjligheten att göra custom-kontroll...

Effekter imponerar på mig stort faktiskt. Både ljud o bild! Känns som man är med i en krigsfilm.FI-IE-NE!

Håller med dig helt. Alla på slagfältet har samma förutsättningar, och av den anledningen förstår jag inte vad alla klagar om

Och antingen har jag väldigt bra uppkoppling eller så har jag bara tur, för att de servrar som jag har vart inne på har inte laggat så mycket att jag stört mig på det. Därför har multiplayerupplevelsen för mig varit väldigt bra än så länge!:D

Medlem

Har tagit mig tid att köra igenom demot idag... Fantastiskt ljud, gillar verkligen spelet trots den hatade handkontrollen...

Däremot så är det rätt fult?!?!?! Visst det ser ok ut men för jävla mycket jaggies, tycker jag... Skulle förmodligen se mkt. bättre ut på dator då man kan justera grafikinställningarna...

Men som sagt jag har enorma problem med handkontroll och att sikta rätt... Skulle knäppa nån jävel i spelet och fick justera siktet fram och tillbaka å rätt som det var fanns jag inte mer... Känns verkligen som om detta är den springande punkten vad det gäller konsoll Vs FPS och mig...

Jag fattar verkligen inte hur man får till det med en handkontroll??

Men men, ett trevligt spel om de fixar vissa saker...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

BF: BC har fan det bästa ljudet än något annat krigsspel. Rent visuellt är det fantastiskt också, explosionerna, röken, dimman i slutet av SP-delen etc.

Gameplaymässigt så tycker jag också att spelet behåller den klassiska BF-känslan men samtidigt bidrar med en del nya element.

Det största problemet är lagget tycker jag, men det måste de ju fixa till release tror jag. För det var otroligt irriterande.

Sen är det ju klassiska frustrationer som finns kvar som att ständigt bli spawndödad om och om igen. Men det hör väl till BF serien känns det som.

Sen känns det också som att majoriteten av ens lagmedlemmar är så jävla oengagerade. Alla väljer typ Sniper och springer iväg från guldlådan som man ska skydda och när en fienden placerar en demolition charge på lådan så är det ingen som ens försöker diffusa. Men det beror väl på att alla är nybörjare just nu och inte har någon koll, så det lär ordna sig senare.

KoP
Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av frunk:

Grattis,
BF:BC har numera den isärklass skönaste temalåten _någonsin_

Förövrigt så skulle det ha funkat betydligt bättre på en pc. Hopplösa gamepad dynga. helt värdelöst på fps.

Instämmer helt och fullt!!! Att köra FPS på konsoll är enbart frustrerande...

En jävla handkontroll sätter alldeles för mycket begränsningar jämfört med mus och tangentbord... Hade gärna köpt det här men nu står jag över...

Har förövrigt köpt alla BFspel till PC till dags datum... Vägrar köpa FPS till konsoll, testade demon inatt på min PS3 och neeej...

Förstår inte riktigt hur de tänker??? DICE borde ju vara medvetna om hur deras målgrupp ser ut, BF-serien ska spelas med mus och tangentbord!!!!

krävs ju lite skill med handkontroll, försök lär dig så blir du bättre.

Håller med.. klara man inte av att sikta med handkontroll i fps på konsoll bör man överväga att undersöka sig så man inte lider av parkinson.

Inaktiv

jäkligt roligt måste jag säga

Medlem
Skrivet av KoP:

Håller med.. klara man inte av att sikta med handkontroll i fps på konsoll bör man överväga att undersöka sig så man inte lider av parkinson.

Skulle kunna gå så pass långt och säga att om man har problem med FPS på konsol så är man knappast någon vidare FPS-spelare på PC heller pga bristande kordination.

ptr
Medlem

någon mer än jag som får problem med upplösning? tyckte att det såg svinkonstigt ut och så tryckte jag på infoknappen på fjärren så tvn visar vilken upplösning den matas med... 720x576? say what? har ju inställt på att bara köra 1080p eller 720p? någon som har liknande problem

kör på ps3 förövrigt. var rätt skoj när jag tryckte på ps-knappen sen och tänkte stänga v konsolen, så stod all text med jättestor text och VÄLDIGT kantigt :/

jag som trodde grafiken var totalt värdelöst först haha hoppas det här felet löser sig till släppet.

Medlem

Det var faktiskt inte så roligt som jag hade förväntat mig, om man jämför med BF2 så är BC inte någon direkt förbättring förutom att i princip allt är förstörbart.

Snipers skall kunna lägga sig ner och skjuta från en skyddad position, det kan man inte av nån idiotisk anledning.

Helikoptrar är i princip omöjligt att manövrera pga kontrollerna

Det tar sjukt långt tid innan man är tillbaks efter man dött och en massa andra småbuggar... -.-'

Visuellt och ljudmässigt så är BC riktigt ljuvligt men resterande element är inte att rekommendera, speciellt inte i ett Battlefield spel.

Skärp er dice, efter BF2 så har det gått mer utför


signatur

För en pessimist så är jag ganska optimistisk...

Medlem
Skrivet av Skullkid:

Det var faktiskt inte så roligt som jag hade förväntat mig, om man jämför med BF2 så är BC inte någon direkt förbättring förutom att i princip allt är förstörbart.

Snipers skall kunna lägga sig ner och skjuta från en skyddad position, det kan man inte av nån idiotisk anledning.

Helikoptrar är i princip omöjligt att manövrera pga kontrollerna

Det tar sjukt långt tid innan man är tillbaks efter man dött och en massa andra småbuggar... -.-'

Visuellt och ljudmässigt så är BC riktigt ljuvligt men resterande element är inte att rekommendera, speciellt inte i ett Battlefield spel.

Skärp er dice, efter BF2 så har det gått mer utför

Personligen tycker jag bara att det är småsaker du klagar över(det där lät lite nedlåtande vilket inte var meningen). Om man tittar på helheten så tycker jag spelet är väldigt underhållande och känns hållbart, bortsätt från lagget.

Visst, det är lite tråkigt att man inte kan lägga sig ner och det är något som inte bara Recon-klassen hade behövt. Men det är bara en pettitess i mina ögon.

Helikoptrar kommer det alltid att ta tid att lära sig styra i spel. I BF2 fanns det alltid folk som var helt förjävliga på att flyga helikoptrar, i början sög i princip alla. Så det är något som man får lära sig efter en del träning tror jag.

Angående brist på innovation i serien så kan jag hålla med dig, men jag förväntade mig iofs aldrig det. Jag kände alltid att detta spel skulle bli konsollernas svar på BF2 med en del tekniska uppgraderingar och förstörbara miljöer. Med det tycker jag verkligen att de har lyckats, även om BF2 var ett bättre spel när det kom.

Medlem

Nu verkar folk fått för sig att man har sagt att det är omöjligt att sikta med kontroll. Allt jag sa var att det är roligare att köra ett fps med mus och tagentbord. Jag råkar bara föredra det. Att dock köra fps med kontroll har jag inga större problem med. Se det så här, vissa föredrar lakris, andra choklad. Har inget o göra med hur "skillad" man är.

Men sen var det inte därför jag ogillade spelet. Jag fastnade inte vid det bara.. Jag tyckte det var rent ut sagt tråkigt. Med dålig AI och direkt inget speciellt över huvudtaget förutom att man kan spränga allting.
(nu talar jag sp, jag brydde mig inte ens om att pröva mp)

Medlem

Full pott av DICE, ett givet köp

Ljudet vad det bästa jag hört i ett spel,
I alla fall om man har ett nice system


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

Från vad jag läst av spelet och dess förstörbara miljöer så skulle det vara något nytt och bra. Dock är jag inte alls imponerad. Dragit ner demot till PS3 och lirat en hel del nu, men vad gäller förstörbara miljöer så är det vissa punkter på ett hus du kan blåsa bort, medans andra, lika tjocka väggar, tål vad som helst.

Ska det komma något nytt imponerande med förstörbara miljöer som det ska skrytas över så gälls det ju att man kan rasera en byggnad etc...

Sen det här med att man inte kan ligga ner känns ju helt sjukt att de missat. Okej att detta är ett demo och att det kanske läggs till, men hur länge har man inte kunnat lägga sig ner i FPS-lir? Känns som de backat 10 år.

Kan tillägga att jag bara testat multiplayer, men det är det enda jag är intresserad av.

Medlem

Hur länge brukar man få vänta om man är en helt vanlig silver medlem?

Sen får man testa det online även att man inte har guld.. med tanke på att det är ett demo så borde ju det vara så..

123
Skriv svar