Interplay har stora planer

Medlem

Det är en riktigt härlig känsla när gamla spelföretag återuppstår ur graven. Synd bara att alla f.d. anställda förmodligen sysslar med annat numera.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av Oddman:

Det är en riktigt härlig känsla när gamla spelföretag återuppstår ur graven. Synd bara att alla f.d. anställda förmodligen sysslar med annat numera.

Förra året blev det känt att de anställt Fallout-designern Jason Anderson för att jobba på ett MMO. Wikipedia sez:

"It is very likely that the game Anderson is working on is Interplay's Fallout MMO the company licensed the rights to from Bethesda Softworks, given that he is the contact name of Interplay's jobs appliance and that Fallout is referred in the job requirements."

Medlem
Skrivet av stellanj:
Skrivet av Bluevortex:

har nån listat ut vad mdk igentligen står för?

Egentligen står det ju för Murder Death Kill, även om Shiny aldrig gick ut med det officiellt.

Jag har en egen teori om att det står för Max, Doctor, Kurt

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av stellanj:
Skrivet av Bluevortex:

har nån listat ut vad mdk igentligen står för?

Egentligen står det ju för Murder Death Kill, även om Shiny aldrig gick ut med det officiellt.

Jag har en egen teori om att det står för Max, Doctor, Kurt

I det första spelet så stod MDK för Murder, Death, Kill. Men i efterföljaren så ändrade utvecklarna betydelsen till spelkaraktärernas namn Max, Doc, Kurt. Detta för att inte stöta sig med moraltanterna mer än nödvändigt, det var trots allt mödrar som köpte spelen till sina barn och dom köper hellre "Max,Doc, Kurt" än "Murder, Death, Kill".

På samma vis som att amerikanska kongressen hellre stödjer ett polisväsen med namnet "Special Weapon And Tactics" än "Special Weapon Attack Team".


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Descent och ett fallout MMO tack !

Medlem

ooh Ett nytt Freespace skulle sitta skönt som någon sa, bästa rymdsimulatorn efter X.wing Alliance.

Men en ett besök av min favorit mask Jim skulle inte sitta helt fel det heller.

Inaktiv

MDK glömmer man inte i första taget!

Medlem

Baldur´s gate länktar!!!!!! Älskar dom spelen spela igenom Baldur´s gate minst 19gånger på ps2 lätt det bästa spelet


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

Ge mig en äkta Fallout uppföljare istället. Om de inte har rättigheterna till namnet kan de använda ett annat. Ett mästerverk klarar sig ändå.


signatur
Gen
Medlem

Nästan så att man får en tår i ögat när man ser namn som Decent, MDK och Earthworm Jim. Speciellt Decent var riktigt episkt. Och MDK2 svinkul! Ser fram emot detta.

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Neverhood!...

Ojojoj, nu snackar vi!

Medlem

EWJ FTW!


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Inaktiv
Skrivet av Eazt:

Baldur´s gate länktar!!!!!! Älskar dom spelen spela igenom Baldur´s gate minst 19gånger på ps2 lätt det bästa spelet

Ja tack! Efter Untold Legends - Dark Kingdom fiaskot vore det skönt med ett riktigt hack-o-hugg spel.

Medlem

Descent... AAAAAAH!

12
Skriv svar