Fire Emblem: Radiant Dawn

Robot
Fire Emblem: Radiant Dawn

Det finns gott om party- och actionspel till Wii, men de lite mer tyngre storydrivna spelen har lyst med sin frånvaro. Intelligent Systems har därför potential att fylla ett gigantiskt hål med sitt Fire Emblem: Radiant Dawn. De väljer att göra det genom att inte utnyttja maskinens styrkor.

#nintendo, #intelligent-systems, #fire-emblem-radiant-dawn, #fire-emblem-path-of-radiance


Inaktiv
Testat - Fire Emblem: Radiant Dawn

ok alla vet att Nintendo Wii inte klarar av att leverera samma grafik som PS3 och 360, men det verkar nästan som dom gör sina spel riktigt fula med flit för att ursäkten finns

ptr
Medlem
Skrivet av skogsturken:

ok alla vet att Nintendo Wii inte klarar av att leverera samma grafik som PS3 och 360, men det verkar nästan som dom gör sina spel riktigt fula med flit för att ursäkten finns

det måste vara så. att de tänker "well man köper ju inte wii för grafiken så vi behöver inte lägga ner någon energi ALLS på det"

super mario galaxy såg ju jävligt bra ut för att vara Wii så vi vet ju att det går. men ändå så ser man spel som likagärna skulle kunna vara från N64 :/.
spelar ingen roll om man är en grafikhora eller inte det ska fortfarande se så bra ut det går, eller åtminstone i närheten!

Medlem

N64 grafik kanske är lite att överdriva men det ser ut att ha samma grafik som förra Fire emblem till NGC.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ptr
Medlem
Skrivet av Molotov:

N64 grafik kanske är lite att överdriva men det ser ut att ha samma grafik som förra Fire emblem till NGC.

inte just detta spel kanske, men har vissa spel ser faktiskt ut att ha samma grafik som n64-spel.

Medlem

Jag tycker spelet ser helt okej ut ändå. Det är inte superrealistisk grafik eller överdrivet med detaljer men det hade nog inte heller passat för denna typ av spel. Huvusaken är ju att det är roligt att spela och det är det verkligen!

/ LordDaimos

Medlem

Ännu fler roliga spel


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av skogsturken:

ok alla vet att Nintendo Wii inte klarar av att leverera samma grafik som PS3 och 360, men det verkar nästan som dom gör sina spel riktigt fula med flit för att ursäkten finns

Även med detta faktum så har Wii två av dom bästa titlarna hittills denna generation! Brawl och No more heroes.

Medlem

Verkar nice. Detta ska jag skaffa.

Oo ser riktigt najs ut, men att skaffa wii bara för det... nje


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av skogsturken:

ok alla vet att Nintendo Wii inte klarar av att leverera samma grafik som PS3 och 360, men det verkar nästan som dom gör sina spel riktigt fula med flit för att ursäkten finns

Även med detta faktum så har Wii två av dom bästa titlarna hittills denna generation! Brawl och No more heroes.

Det är ju en ganska personlig åsikt.

Undrar hur länge Wii kommer överleva egentligen.

Redaktör

Majoriteten av spelköparna skiter nog i fin grafik, hur förklarar man annars att Playstation 2-spel fortfarande säljer riktigt bra? Därför lär nog Wii överleva ett bra tag.


signatur
Medlem

Det värkar rätt nice, förutom grafiken.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Majoriteten av spelköparna skiter nog i fin grafik, hur förklarar man annars att Playstation 2-spel fortfarande säljer riktigt bra? Därför lär nog Wii överleva ett bra tag.

Men då måste det ju också släppas några bra spel
De flesta spelen som släpps känns rätt medelmåttiga eller värre. Fast så kanske det är med alla konsoler. Har ingen koll

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av skogsturken:

ok alla vet att Nintendo Wii inte klarar av att leverera samma grafik som PS3 och 360, men det verkar nästan som dom gör sina spel riktigt fula med flit för att ursäkten finns

Även med detta faktum så har Wii två av dom bästa titlarna hittills denna generation! Brawl och No more heroes.

Det är ju en ganska personlig åsikt.

Undrar hur länge Wii kommer överleva egentligen.

ok då, 1. Super Mario Galaxy 97.274% på gamerankings. Konsolen har det högst rankade spelet genom tiderna. Det är ingen personlig åsikt.

Den kommer att hålla sålänge det finns casuals och folk som prioritera gameplay innan grafik .
En av få saker som det asianska folket är bra på när det gäller spel i min uppfattning.

Spelar fortfarande mer på min ps2a än 360 & Wii, så ser inga problem med att Wiis dominans skulle ha några som helst problem att fortsätta.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av skogsturken:

ok alla vet att Nintendo Wii inte klarar av att leverera samma grafik som PS3 och 360, men det verkar nästan som dom gör sina spel riktigt fula med flit för att ursäkten finns

Även med detta faktum så har Wii två av dom bästa titlarna hittills denna generation! Brawl och No more heroes.

Det är ju en ganska personlig åsikt.

Undrar hur länge Wii kommer överleva egentligen.

ok då, 1. Super Mario Galaxy 97.274% på gamerankings. Konsolen har det högst rankade spelet genom tiderna. Det är ingen personlig åsikt.

Jaha och? Det förändrar inte det faktum att konsolen har väldigt få bra spel och framtiden ser inte speciellt ljus ut heller nu när Nintendo släppt alla sina guldkorn.

Medlem

^ Så det är ju ingen personlig åsikt att wii har några av de bästa titlarna, så förstår inte riktigt vaför du försöker vända på det här. Plus kolla på gamerankings så ser du att det finns en hel del wii titlar på toppen, så "väldigt" få bra spel är att ta i.

Några titlar som jag kan komma på som jag personligen vill ha är Sorrow, nästa monster hunter(säljer multum i asien), Tales of Symphonia: Dawn of the New World, Ōkami plus ett antal asiatiska titlar som jag inte tror någon är intressad av här men men. Det görs många spel som inte tilltalar vår marknad, men vi i väst betyder ju faktiskt inte allt.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

En av få saker som det asianska folket är bra på när det gäller spel i min uppfattning.

Generallisera halva jordklotet är en av få saker som sällan lyckas bra i min uppfattning.

Den andra halvan av jorden kan göra snygga och vackra spel också. t.ex. Lineage 2, Aion, Devil May Cry, Final Fantasy osv.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

^- snyggt taget ur kontext. Pratade ju faktiskt om deras förmåga att uppskatta gameplay istället för grafik, inte att de kunde göra vackra spel.

Inaktiv

^Ok, I sånna fall kanske du skulle undvika att formulera det med "en av få saker X är bra på" det har ganska negativ klang.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^ Så det är ju ingen personlig åsikt att wii har några av de bästa titlarna, så förstår inte riktigt vaför du försöker vända på det här. Plus kolla på gamerankings så ser du att det finns en hel del wii titlar på toppen, så "väldigt" få bra spel är att ta i.

Några titlar som jag kan komma på som jag personligen vill ha är Sorrow, nästa monster hunter(säljer multum i asien), Tales of Symphonia: Dawn of the New World, ?kami plus ett antal asiatiska titlar som jag inte tror någon är intressad av här men men. Det görs många spel som inte tilltalar vår marknad, men vi i väst betyder ju faktiskt inte allt.

Bland dom 200 högst rankade hittade jag 4 Wii-spel. Hur du kan få det till "en hel del" är för mig obegripligt.

Medlem

Problemet med Wii är inte att de inte har de absoluta toppspelen. De har några titlar som är riktigt bra. Problemet är istället att konsolen saknar ryggraden av många "bra" (men inte fantastiska) titlar som är typiskt för Xbox 360. Det gör att de som spelar mycket snabbt får slut på spel och hamnar i ett mediokert täsk. På xbox 360 kan man till exempel avverka alla stortitlar och sedan ha massar av hyfsade spel kvar. Risken att alla "ok" spel ska ta slut och att man måste spela skräp är därför liten. Risken på Wii är jättestor och jag skulle inte klarat mig med bara Wii som plattform. Jag har nu xbox 360 och en hyfsad PC dessutom. Och även om flera av de absolut bästa spelen (Super Mario Galaxy, RE 4) varit till Wii så blir det mest spelat på de andra plattformarna för när man spela toppspelen på wii går det snabbt utför...

Medlem

Verkar ganska svårt, vette fan om jag kommer ha tålamod med detta när en karaktär dör

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^ Så det är ju ingen personlig åsikt att wii har några av de bästa titlarna, så förstår inte riktigt vaför du försöker vända på det här. Plus kolla på gamerankings så ser du att det finns en hel del wii titlar på toppen, så "väldigt" få bra spel är att ta i.

Några titlar som jag kan komma på som jag personligen vill ha är Sorrow, nästa monster hunter(säljer multum i asien), Tales of Symphonia: Dawn of the New World, ?kami plus ett antal asiatiska titlar som jag inte tror någon är intressad av här men men. Det görs många spel som inte tilltalar vår marknad, men vi i väst betyder ju faktiskt inte allt.

Bland dom 200 högst rankade hittade jag 4 Wii-spel. Hur du kan få det till "en hel del" är för mig obegripligt.

Hur du kan gå ut och köra hela doom-dags grejen för wii är helt obegripligt för mig när hela listan är fylld med multiplats till 360 och ps3an har knappt några titlar överhuvudtaget. sånafall kan vi ju säga att alla konsoler denna generation är fuckade tackvare att de mesta spel på listan hålls av PCn, ps2an och gamecuben. Men därimot så kan vi inte ändra att SMG håller fanan högt och ligger på högsta plats än sålänge denna genreation.

Medlem

Lägg ner nångång. Du är ju fan dummare än du ser ut. Men ja, PS3 har inte heller så många bra spel. 360 har väl en hel del. Fast det har inte med detta att göra. Wii saknar bra spel så är det. Läs vad Grimmy skrev.

1
Skriv svar