Nintendo Switch 2

Medlem

10/10 pengahungriga styrelsemedlemmar får den av mig.

Medlem

Får man önska att man släpper några streaming appar till den med tanke på att det fanns på Wii tiden om jag minns rätt 😅

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Får man önska att man släpper några streaming appar till den med tanke på att det fanns på Wii tiden om jag minns rätt 😅

Wii Wii u och 3ds hade Netflix och YouTube i alla fall tror även det fanns webbläsare men la inte till stöd för sånt i switch. Läst att det beror på att det öppnar upp för metoder att hacka konsolen men vet inte om det är sant.

Använde min Wii u rätt mycket för Netflix och webbläsare på tvn fungerade riktigt smidigt med ”handkontrollen”

Medlem
Skrivet av lasselason:

Yes, de ser dessutom bättre ut och flyter bättre.👍

De som uppdaterats ser bättre ut och flyter bättre.
Om spelet inte uppdaterats kan de i många fall se sämre ut eftersom de körs i 720p handhållet men med stabila 30 eller 60 fps.
Finns ganska många spel folk testat som de hellre spelar på sin Switch Oled an Switch 2 för att det är skarpare då det renderas korrekt.

Dockat läge är inte samma problem då den skalar bättre vid FHD

signatur

R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 34" UW QD-OLED 34M2C6500 + 27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Switch 2 är hårdvaran som skulle kunna få mig tillbaka till att prova lite Nintendo. Jag skall hålla fortsatt koll på marknaden och se hur det fortskrider.

Vet att priset varit mycket på tapeten och det suger, men det som skulle få mig mer avtänd är om det man får inte lever upp till kostnaden gällande kvalitet. Läser redan om folk som repar skärmar; tidigare versioner har haft problem med drifting i kontrollen. Skall man nu betala 1600 kr för en kontroll så vill man att det skall leverera länge.
Jag har haft samma Xbox kontroll till min pc i många många år. Tror det är en 360, där knapparna nu blivit utbytta av svett värme och frustration; funkar än (har köpt en nyare på rea, som inte använder ms dongel, men får se när jag behöver använda). Ingen av dem kostade ens i närheten av 1600 kr.

123
Skriv svar