Kör Ferraris F1-bil i Gran Turismo 5 Prologue

Robot
Medlem
Kör Ferraris F1-bil i Gran Turismo 5 Prologue

Fotorealistiskt.

Medlem
Inaktiv

Hum, gillar inte bilspel egentligen men om man kör med en ratt så kanske det blir något att ha.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Asså om detta bara är en för-release av hela GT5.. När skall då GT5 släppas?

Medlem

Jävligt snyggt.

Flakmonkey
Skrivet av n0llk0ll0:

Asså om detta bara är en för-release av hela GT5.. När skall då GT5 släppas?

Innan årets slut i japan... q1 2009 i europa kanske? Finns inget officiellt ännu iaf...

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av n0llk0ll0:

Asså om detta bara är en för-release av hela GT5.. När skall då GT5 släppas?

Innan årets slut i japan... q1 2009 i europa kanske? Finns inget officiellt ännu iaf...

Fan va sent

Medlem

Fruktansvärt snyggt, det är så att man kan tro att det är ett riktigt foto! *längtar*


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Prologue är i alla fall bokat sedan länge.

Skrivet av redmac:

Fruktansvärt snyggt, det är så att man kan tro att det är ett riktigt foto! *längtar*

Har ju dig på PS3 så vi kan kanske köra multi på Prologue när det släpps Om det har multi förstås.

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

Prologue är i alla fall bokat sedan länge.

Skrivet av redmac:

Fruktansvärt snyggt, det är så att man kan tro att det är ett riktigt foto! *längtar*

Har ju dig på PS3 så vi kan kanske köra multi på Prologue när det släpps Om det har multi förstås.

Det ska funka online med upp till 16 spelare samtidigt tror jag att jag läste.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av n0llk0ll0:

Prologue är i alla fall bokat sedan länge.

Skrivet av redmac:

Fruktansvärt snyggt, det är så att man kan tro att det är ett riktigt foto! *längtar*

Har ju dig på PS3 så vi kan kanske köra multi på Prologue när det släpps Om det har multi förstås.

Det ska funka online med upp till 16 spelare samtidigt tror jag att jag läste.

Ja men det är fett! Jag ska krascha sönder REDMAC Fast det går ju inte pajja bilarna men ja kan slipa lacken mot din bil.

Medlem

signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Fotorealistiskt? Nej. Inte om vi skall vara petiga
Sen ser det bara snyggt ut för att det är suddigt, modellen saknar detaljer, visst den glänser så fint, men inte realistiskt.

Medlem
Skrivet av Detrol:

Fotorealistiskt? Nej. Inte om vi skall vara petiga
Sen ser det bara snyggt ut för att det är suddigt, modellen saknar detaljer, visst den glänser så fint, men inte realistiskt.

Alltid nån som kommer med något negativt...

Medlem

ser snyggt ut, men lite sjukt att behöva lägga ut 400 för ett "demo"

Medlem
Skrivet av Detrol:

Fotorealistiskt? Nej. Inte om vi skall vara petiga
Sen ser det bara snyggt ut för att det är suddigt, modellen saknar detaljer, visst den glänser så fint, men inte realistiskt.

"saknar detaljer" :D:D::D:D:

eh, nej...?

Inaktiv

Det går ju alltid att drömma att det ser ut så när man spelar.

Här nedan finns ett par riktiga in game screens. Bild 2,3,5 är 1080p in game (de andra är menyer etc). Sen går det att få väldigt snygga bilder med photomode etc. Men i gameplay ser det inte riktigt lika bra ut.
http://www.gamersyde.com/news_6119_en.html

Medlem

texten lyder...

"...För första gången i Gran Turismo-seriens historia kommer du nämligen kunna köpa en F1-bil..."

Förstår inte riktigt, i Gran turismo 3 såfanns det ju F1 bilar där med, polaren hade en F1 bil som har körde med i GT3.

Då är detta knappast en "världsnyhet" eller? Eller har ni missat det?

En sådan här hade polare, och ja jag såg det med egna ögon.

http://www.playstationnotebook.com/GT3/fomrula.jpg

Medlem
Skrivet av Improved:

texten lyder...

"...För första gången i Gran Turismo-seriens historia kommer du nämligen kunna köpa en F1-bil..."

Förstår inte riktigt, i Gran turismo 3 såfanns det ju F1 bilar där med, polaren hade en F1 bil som har körde med i GT3.

Då är detta knappast en "världsnyhet" eller? Eller har ni missat det?

En sådan här hade polare, och ja jag såg det med egna ögon.

http://www.playstationnotebook.com/GT3/fomrula.jpg

F688 Formula 1 car, ja men den har ju några år på nacken den formula 1 bilen.. Dom menar väl att första gången har dom licensen på en relativt ny formuel 1 bil.

Inaktiv

det här är liksom "DET" spelet som jag väntar på till min PS3'a, spelens spel om ni förstår vad jag menar fan kan knappt vänta. fyfan vad jag kommer köra detta, ratten ligger å väntar

Nr 1. GT5

Nr 2. GTA IV

Nr 3. Skiter i allt annat just nu och en bra tid framöver

Inaktiv

Fotorealistiskt MY ASS, trololl

Medlem
Skrivet av Buio:

Det går ju alltid att drömma att det ser ut så när man spelar.

Här nedan finns ett par riktiga in game screens. Bild 2,3,5 är 1080p in game (de andra är menyer etc). Sen går det att få väldigt snygga bilder med photomode etc. Men i gameplay ser det inte riktigt lika bra ut.
http://www.gamersyde.com/news_6119_en.html

Kanske inte är fullt så snyggt men just dem screensen gör inte direkt grafiken rättvisa, vet man vad man ska leta efter kan man se att upplevelsen kommer vara helt annorlunda när allt är i rörelse med skuggning, reflektioner, normalmapping and whatnot.

Se på filmen som postades innan så ser du kanske vad jag menar även om kvaliten inte är den bästa.

Inaktiv

Alltså, det finns faktiskt inte bara ett utan två demo-versioner tillgängliga redan så att sitta och jämföra bilder känns lite fel. Ladda hem spelet istället och se för er själva att det är så snyggt. Det som skiljer photomode åt är motion blur och 30 fps.

Har även haft möjligheten att testa den japanska versionen av Prologue och det är en stor skillnad mellan den och demo-versionen när det gäller framerate, screen tearing och grafikeffekter. Allt är mycket bättre i Prologue och den version vi kommer få den 28:e kommer vara en ännu nyare build som säkerligen är bättre (och med mer innehåll).

Att påstå att bilmodellerna inte är detaljerade är bara misslyckat ;D

Medlem

Ahh,
Läckert värre, ibland önskar man att man inte sålde consolen.
Men men , thats life

Inaktiv
Skrivet av Rurounin:

Kanske inte är fullt så snyggt men just dem screensen gör inte direkt grafiken rättvisa, vet man vad man ska leta efter kan man se att upplevelsen kommer vara helt annorlunda när allt är i rörelse med skuggning, reflektioner, normalmapping and whatnot.

Nej, helt klart är det snyggare när man spelar och det är ändå inget problem. Menar bara att de numera är poppis med "stylade" screens när det in game inte är riktigt så grymt (tar nog en generation till). Bilspel till 360 är precis likadant.

Medlem

Kan detta tolkas som att det kommer vara med andra ferraribilar i GT5?

Ett tips för F1 junkies är dock att testa BMW:s formula ett bil i "Live for Speed". Där förstår man varför förarna får bra pröjs...

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av n0llk0ll0:

Prologue är i alla fall bokat sedan länge.

Skrivet av redmac:

Fruktansvärt snyggt, det är så att man kan tro att det är ett riktigt foto! *längtar*

Har ju dig på PS3 så vi kan kanske köra multi på Prologue när det släpps Om det har multi förstås.

Det ska funka online med upp till 16 spelare samtidigt tror jag att jag läste.

Ja men det är fett! Jag ska krascha sönder REDMAC Fast det går ju inte pajja bilarna men ja kan slipa lacken mot din bil.

*skrattar högt!* Du skulle bara våga. En ferrari repar man inte! Men lugnt att vi ska köra online! Kan bli kul och se hur snabbt det går att köra av banan


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Love it! ...skall bli kul att ta ut den på Nordslingan!

Kan någon bara bekräfta Porsche & Lambo i GT5 så leker livet..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av clark.dennis:

Allt är mycket bättre i Prologue och den version vi kommer få den 28:e kommer vara en ännu nyare build som säkerligen är bättre (och med mer innehåll).

Enligt ett mail från CDON så skickades spelet till mig redan igår för levererans nästkommande arbetsdag, vilket innebär redan på tisdag den 25:e. Hade det inte varit påsk hade det kommit idag. Jävla påsk! ;D

12
Skriv svar