Antec PSU - bra grejjor?

Medlem
Antec PSU - bra grejjor?

Har för mig att det råder olika åsikter om detta märke. Anledningen till att jag undrar är att jag köpte ett helt nytt Antec 2.0 TruePower 430W för 3 veckor sedan och igår startade det inte, helt dött. Misstänker att det kanske var ett måndagsexemplar, men kanske är detta märke inte så mycket att hänga i granen? Tänkte isåfall deala med återförsäljaren om ett alternativ eller liknande.
Såg även att mitt gamla 300W Enermax har bättre specs ang. ampere, det funkar iallafall att driva runt min 3500+ med 4 HDD, 4 fläktar och ett 7600(har spelat i timmar igår kväll utan problem).

Så vad säger ni, skall jag försöka deala med återförsäljare eftersom det är relativt nytt och få ett annat tillbaka, alternativt någon annan grejj(då mitt 300W verkar klara biffen). Bytte agg för att jag inte hade 24 pins på det gamla, men det har jag byglat i desperation så att jag fick igång burken nu.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Skaffa nytt. Borde inte vara några som helst fel på antecs agg. Jag kör själv ett 450w agg som jag fick med till min sonata II. Funkar utan problem för mig.


signatur
Medlem

ok, var ett måndagex. då. Har för mig att nån enkel oskriven regel säger att brukar det gå sönder, så är det när det är nytt(generellt sett för allahanda prylar).

Tack för infon TixFrix


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Det verka variera lite mellan olika modeller, hur mycket problem dom har med dom.

Lästa just om flertalet som hade haft problem med Antec sonata 2's nätagg på sweclockers.

Annars så sägs det ju att det ska vara bra nätagg överlag.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

Hade inte sett det där om att folk blir av med dem på löpande band. Kört mitt ett tag och det funkar. Kör ett chieftec 340w agg i min andra dator som tuffat 24/7 i 4 år nu. Får se hur länge detta antec agg håller.


signatur
1
Skriv svar