Moonkin BG PvP...kämpigt men kul...kanske

Medlem
Moonkin BG PvP...kämpigt men kul...kanske

Nån mer som jag som vägrar ge up fågel fean? Vi är feta, fula, har inga ögon blinkningar(fast det kanske inte vanliga fåglar har heller, vad vet jag)
Vi är mega aggro maskiner, varenda ally/horde ser vårt moon/starfire på en mils avstånd och markerar oss.
Vårt 41p super attack är 3 vilsna björk träd som springer o bankar på antingen pets eller mages i froozen formen, alltid det man inte vill dom ska göra. Lägg till att den enda fienden som vi kan besegra i denna form är fury warriors, allt annat kräver minst 4-5 form skiftningar..vilket gör att det är bättre att stanna i caster formen hela fighten och spara 4-500 mana per skift.

Men det räcker att man kommer med i en 5-mana PvE grupp o göra tanken förbannad på att man overnukar eller att man får PvE solo grinda lite o dra en /dance däremellan att på nåt sätt vill man inte respeca till feral/resto


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Testpilot

Jag tycker det e bara kul med birdies just av den anledningen att ni är så sällsynta ... *bugar*

Fortsätt bara o kör moonkin! dessutom har blizzard sagt att de ska kolla itemiseringen till just moonkins framöver/i expansionen.

Medlem

Owlbeast heter det!!

Inaktiv

Oomkin heter de..

Medlem

http://www.darklegacycomics.com/103.html

Själv gillar jag inte druider som speccar boomkin, de kan göra OK skada men de har inga interrupts/silence (träden räknas inte då dom är dumma som spån) så dom är i princip mages men utan all CC. :/

Inaktiv

..om du bortser från att dom har root, sleep och hurricane..
..men varför skulle du göra det?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Du menar entangling roots, den sämsta CCn i hela spelet? Oftast bryts den av sin egen damage redan vid första "ticken".
Hibernate fungerar bara mot beasts.
Cyclone medger jag är väldigt stark men inte direkt jättebra för boomkin pvp, eller är jag helt ute och cyklar?

Inaktiv

as opposed to what?
sheep i, vad, 6 sec? den håller inte så bra för damage den heller du..
sant med hibernate, du kan inte hibernate:a humanoids.. tacka fan för det. det har du ju cyclone till.
cyclone är väl _alltid_ svinbra för pvp? den sätter ju en spelare ur spel instant (?) i några sekunder.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

skillnaden är väl att sheep kan man låta vara. Entangling roots gör skada.

Medlem

Jag vet inte vad du räknar som crowd control prikk men jag tycker att alla olika spells som slowar, gör så att du tappar kontrollen över din karaktär, eller liknande är crowd control i vis mån.

Mages har då: Frost nova, dragon's breath, blast wave, frostbolt, cone of cold, ice armor, polymorph, mer?

Men det är vad jag tycker och jag räknar inte med att någon håller med.

Medlem

jag gillar oomkin som fan, alltid bra för andra casters med 5% mer crit


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Tyvärr är feral/balance dps inte så eftertraktad, beror mycket på at vi inte har den där ultimata crowd controlen som håller i 30 sek som alla vill ha. Har en warrior också annars o spelar jag instancer så föredrar jag sällan CC, gäller bara normal/heroic....ej raids.
Mer fiender som bankar på mig=mer threat=mer möjligt o hålla den där där 5:e moben när fighten är nästan slut(då har han förmodligen fåt ta massa stryk av min thunder cllap 100ggn). Den roligaste o snabbaste Shattered Halls runen var med 2 shamans+shadow präst+druid, ingen cc men sjuk dps.
Försöker man framföra att det faktiskt går o klara alla instancer utan cc om warriorn kan sin sak så får man ett "lol" som svar och ingen plats i gruppen för man saknar den där förbannade CC som alla är så ute efter.

Gife indoor roots!!!!


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Vilken jävla warrior... Stoppa en paladin så blir CC värdelöst för mages försöker ändå bara sheepa moben som står i consecration.


signatur
Medlem
Skrivet av Ankan:

Jag vet inte vad du räknar som crowd control prikk men jag tycker att alla olika spells som slowar, gör så att du tappar kontrollen över din karaktär, eller liknande är crowd control i vis mån.

Mages har då: Frost nova, dragon's breath, blast wave, frostbolt, cone of cold, ice armor, polymorph, mer?

Men det är vad jag tycker och jag räknar inte med att någon håller med.

Jupp men en druid har armor så den 2 shottar du inte.

Medlem
Skrivet av cybo:

Tyvärr är feral/balance dps inte så eftertraktad, beror mycket på at vi inte har den där ultimata crowd controlen som håller i 30 sek som alla vill ha. Har en warrior också annars o spelar jag instancer så föredrar jag sällan CC, gäller bara normal/heroic....ej raids.
Mer fiender som bankar på mig=mer threat=mer möjligt o hålla den där där 5:e moben när fighten är nästan slut(då har han förmodligen fåt ta massa stryk av min thunder cllap 100ggn). Den roligaste o snabbaste Shattered Halls runen var med 2 shamans+shadow präst+druid, ingen cc men sjuk dps.
Försöker man framföra att det faktiskt går o klara alla instancer utan cc om warriorn kan sin sak så får man ett "lol" som svar och ingen plats i gruppen för man saknar den där förbannade CC som alla är så ute efter.

Gife indoor roots!!!!

Det finns massvis med uppsättningar som fungerar. Vissa fungerar dock i flera fall än andra. Att ha möjlighet att neutralisera alla hot är i de flesta fall bättre och därför mer eftersökt. Att du gjort en sådan run visar ju bara att det finns folk som är villiga att söka andra vägar. Men i en PUG där du inte känner någon, inte vet vad de har för gear, hur de kan spela sin klass mm. är det ju lättare att bara hålla sig till basics. Du sappar, du sheepar och en jävla mob ska du väl kunna hålla warrior-skrälle!?

mis
Medlem
Skrivet av Ankan:

Du menar entangling roots, den sämsta CCn i hela spelet? Oftast bryts den av sin egen damage redan vid första "ticken".
Hibernate fungerar bara mot beasts.
Cyclone medger jag är väldigt stark men inte direkt jättebra för boomkin pvp, eller är jag helt ute och cyklar?

cyclone + starfire oh ye! ;>


signatur

etqw?

Inaktiv

testade en boomkin på test servers för ett tag sedan, måste säga att jag verkligen älska den lilla fågeln. Visst det blev lite Wrath spamande, men fan när man göra 2,5k crits varannan wrath.. va sak man göra

om jag hade ork så skulle ja verkligen lvla upp en boomkin

Medlem

Jag körde lite pvp i helgen o trodde jag skulle vara ensam balance druid, men det var faktiskt flera stycken till.

Själv ska jag dock specca om till feral så fort jag fått ihop lite gear, tanks e bristvara på vår server.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Så som jag förstått det så ska Boomkins tydligen vara den mest eftertraktade druid speccen efter healing för arenas på lite högre nivå.

All CC är bra oavsett vad och bör inte fnysas åt. Kontrollerar man fighten så vinner man.

Medlem

"A paladin, warrior, mage, warlock and..... oh moonkin... lets just kill the moonkin, it will die fast anyway."

Som kendal säger, Moonkins dyker upp i högre rating 5v5 iaf och blir ALLTID dödade först.

Medlem

Nu har jag själv 7k armor med runt 80% clotht items, men ja tyävrr så är folk rädda för classer som ser "stora och starka ut".
Dom tänker nog inte att en Moonkin i full leather har säkert runt 14k armor 10k hp+ och en 12sec -20% to all dmg ability med bara 1 min cd.

Tror nog snarast att top arena tems dödar Moonkins först bara för att dom är för jävligast när dom bäll kommer igång.
Har inte mött en enda klass i instancer som kan deala 700-1000 dps med bara blå gear.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Inaktiv

asså inte för å vara den som rackar ner på moonkins, men vafan.. att deala 700-1000 dps med bara blått gear är ju knappast imponerande om man bara kan göra det i 10 sekunder, sen är man oom


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Var kommer ditt tvivel mot balance specade druider ifrån?
Jag tror inte att du har spelat balance druid sen TBC kom ut.
Många kallar oss fortfarande "oomkin" vilken inte är sant längre.

Starfire Rank 8
3sec cast, kostar 336 mana och gör 1600-1700 base dmg. (talents och min gear inräknat, inte en enda epic)

Räkna ut nu hur länge det räcker att spamma bara Starfire om man har 9300 mana pool.
Jag får det rätt simpel korkat räknat till ~45000dmg över 83 sec, ~542dps

Att jag har +8hit och 21% crit, 15% mana regen när man kastar(Intensity) och 44/mp5 från (Dreamestate) plus -0.5sec bonusar från Natures Grace...det har jag inte räknat med.
Våra två dots Moonfire och Insectswarm har jag också utslutit från dps.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Inaktiv

och när du kastar moonfire (som har kort dot) och insect swarm så kan du inte starfire:a, så där sjunker den dpsen

edit: hrm, och har det nyligen ändrats nånting radikalt med moonfire-doten?
sist jag lirade så var den jävligt mesig

kan ju ha fel dock..
jag har lirat moonkin, men mest innan tbc, kört mest feral med min druid post-bc


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar