Newsflash Köpa guld strider inte mot eula

Inaktiv

Enligt mig är det fusk att köpa guld. Vare sig det strider mot EULAN elr inte.

Inaktiv

Kunde vi inte ha väntat tills den förra guldtråden på 11 sidor blev inaktiv och åtminstone försvann från förstasidan innan vi startade en ny tråd i samma anda?

Inaktiv

^^

signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Försvann från första sidan? Tar ungefär 10 år här

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av RoGGe:

Kunde vi inte ha väntat tills den förra guldtråden på 11 sidor blev inaktiv och åtminstone försvann från förstasidan innan vi startade en ny tråd i samma anda?

Försökte föra två olika diskussioner men det går inte på fz.

signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

2 olika diskusioner? Det är ju för fan samma ämne...

signatur

Medlem

Jo men inte för honom. Han är akademiker inom juridik. Då är allt mycket annorluna och han är mycket mer värd än oss som bara har en akademisk utbildning i nåt annat som tex inom IT eller nåt ofantligt mycket mer värd än er som går i skolan fortfarande.

signatur
Medlem

Om tänk vad mycket mer värd än mig han är som jobbar på posten pga att man hoppa av universitetet =O

signatur

Medlem

Jo shit asså... Du är riktigt långt ner på skalan.

signatur
Inaktiv

Jeje gör läxan kidz nu jag ger mig. Finns ingen här som går att diskutera med. Ni hetsar upp er ser rött, guldköp är inte olagligt, blizz skiter i det och det är bra för WOW då vendorpriserna är fasta. Det blir mindre kostsamt att reparera min gear eller köpa dricka/lägga om talentpoints eller whatever då man kan sälja drops dyrare än om guldköp inte fanns. Det blir enklare för "ärliga" dvs ej guldköpare att köpa epic mount då vi tjänar multum op att sälja saker på AH. Jag är glad att det finns guldhandel, för tack vare AH får jag in massor av pengar och behöver inte grinda/köpa guld...

TixFrix: Jobbade som IT-konsult innan min akademinska karriär har inget emot någon legal yrkesgrupp.

signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

att köpa guld förstör ekonomin i spelet. Plus att ni förstör spelet för andra. Banna fuskare

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

True

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

fy fan vilken värdelös tråd detta blev

signatur

Medlem

Hunken: Jag läste juridik på SU. Var läste du? Du säger att du är gammal så det kanske var väldigt länge sedan?
Att Blizzard skulle ha gett ett passivt medgivande tror jag först och främst att du har väldigt svårt att argumentera då de stängt av konton bl a för guldköp (enligt dem själva iaf). Det finns inget passivt medgivande från svenska staten att köra för fort bara för att de allra flesta kommer undan med det.
Att det skulle kunna vara tal om ett godtros förvärv p g a att avtalet inte nämner köp visar bara att du inte är så hemma på juridiken som du tror/hävdar. Köparen får inte heller bort ha misstänkt att försäljningen skulle bryta mot några lagar. I detta fallet kan man ju lugnt säga att det är allmänt känt att försäljning av in-game saker är förbjudet, förutom att det står i ett kontrakt som du naturligtvis har läst igenom. Att då hävda godtros förvärv... lycka till.

Inaktiv

Jag är ingen storläsare av forum men en del hinner man ju med, jag skulle vilja se en länk där det står att det bannad guldKÖPARE och inte säljare. De har i omgångar massbannat konton men då har det vara för cheats/guldförsäljning.

Rätta mig gärna om jag har fel för jag har som sagt ingen 100%ig koll på detta ämne.

Medlem

Kom ihåg! Byt till er kinesguld mot något värdelöst item! och sen ger ni bort lite riktig $$$ som en gåva till säg en stackars kines som behövde en skål ris till frukost.

Case solved!

Medlem

who tha fuck careS????

Så länge man lirar i en guild har man en speciell bekantskapskrets man lirar med.
Det kommer inte in folk som inte är justa i denna krets pga flera faktorer. Om nu nån köper eller säljer lite guld på ebay så påverkar det inte "oss" på något sätt. Däremot så finns det ju dessa kinafarmers som lägger beslag på vissa mobs i vissa områden. Dom lever på att grinda guld/items/exp och tjänar sitt levebröd på just detta. Även om jag INTE behöver Guld, så skulle jag kunna tänka mig att stödköpa guld bara för att hjälpa dessa stackars fattiga rackare. Dock anser jag att blizz snarare borde göra sig av med dem, men jag vet att det inte går. Så därför gör jag som Svenskar för det mesta gör... jag bryr mig inte om dem... dom påverkar inte mig på något annat sätt än att de ibland försöker ta mina mobs, men eftersom de inte är särskilt smarta ger dom mig istället gratis drops/exp och varför ska jag gnälla på det?

Så, orka bry sig om det är lagligt eller inte att köpa guld, när det klart som korvspad inte går att stoppa dessa siter, bots. Bättre att lära sig leva med fakta. Likadant som vi måste lära oss att leva utan göran persson... för jag tror att moderaterna Bottade in på Sossarnas site i Folkpartiets namn för att sno deras röster (Guld).... eller hur vad jag bryr mig.

Medlem

Köpa guld ska man inte göra!

signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av cOBra:

who tha fuck careS????

the man's got a point

signatur

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

Bah, jag som hört att det är rätt säkert att investera i guld...

Testpilot

Kan ju meddela bara för sakens skull så ni vet att det INTE är meningslöst att rapportera.
Av de runt 35 bottar jag rapporterat sedan i Juli så har alla utom ca 5-6 st blivit bannade.

Gen
Medlem
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av Phobo:

Bah, jag som hört att det är rätt säkert att investera i guld...

Nog ingen större fara med det nej. Även om folk inte säger att dom köper guld så är det nog fler som gör det än man tror.

Inaktiv

Mja, inte riktigt det jag menade men skitsamma

Gen
Medlem
Inaktiv

Om nån får 1000g på bankkontot av nån misstänkt asiat, hur kan Blizzard veta att parterna inte är kompisar?, ge bort guld får man väl göra?, då måste alltså Blizzard gått ha in på mesellysellywowguld4u.com och kollat deras loggar?. Det hela skulle iaf inte hålla i rätten men det har väl Blizzard fulat bort i eula kontraktet så dom kan göra vad fan dom vill.

Medlem

Har svårt att tro att blizzard skulle skriva en sak i deras FAQ som inte är stödd av deras vattentäta licensavtal.
De har ju säkert en team av jurister som arbetat i dagar men att fila till det.

Sen förstör guldfarmers spelet, de hinrar "hederliga" spelare och ökar inflationen i spelet.
Inflation är inta bra, kolla bara in hur förstört Diablo 2 blivigt av inflationen.

Sen att köpa guld för att stödja en fattig kines är bara dumt. Lägg slantarna till röda korset istället så har ni nog räddat livet på fler människor och dessutom inte förstört spelet för andra och er själva.

signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Hmm.. undrar en grej, har dom satt ditt några som köpt guld? det är väl kanske inte dom som dom mest vill åt visserligen.. Kommer man åt farmarna så är juh problemet löst! satt o undrade det nämligen ifall det är någon som vet ifall dom har satt ditt folk som köpt? någon som vet?

For the Horde!

Medlem

jag skulle lätt kunna tänka mig att köpa guld, några i guilden som gjot det redan. Alla är så sjukt trötta på att bara grinda grinda grinda grinda... speciellt bland alla bots...

GRINDA sux damn blizz

Medlem

Enligt TOU så får man inte sälja gold för riktiga pengar eller handla med items, där står inte gold, utan för spelet.
Men där står inget om att man inte får köpa gold för riktiga pengar.

Medlem

That made absolutely no sence.

123
Skriv svar