Medlem
Skrivet av zAjben:

Jag tänkte också passa på att fråga; Vilken klass tror ni går fortast att levla upp till 60?

troligtvis hunter eller kanske rogue om du har bra gear (AH)

eu1st 60 var väl en hunter tror jag... och det var medans de var "värdelösa" :]


signatur

shortbow.gif

Medlem

Tack Har en 32 hunter.. Kanske borde köra upp till 60

Vad är "normal" tid att ta sig upp till level:

30, 40, 50, 60 - på ett ungefär då? Jag har tagit på mig ungefär 1 day 15 hours till level 30. Men till 40, 50 är väl mest intressant. Ca 13 dagar har jag haft på mina andra upp till 60..

Gen
Medlem

Ligger man på 12-13 så har man ju inte direkt rushat utan gått i normal takt. 10-11 är väl lite snabbare. Under 10 är turbo mode (inte kul enl mig).

Min andra 60a låg på ca 12 dagar och jag tror att dom flesta som har någorlunda koll på WoW ligger väl däromkring.

Medlem

beror litegrann på klass, men en hunter borde du kunna få till 60 på 10dar utan mycket slit
allt de hänger på är ju hur mkt man "lallar runt"/pvpar

skönast med hunter är ju att man aldrig behöver vara rädd för rogues
2shottar inte roguen dej så är han död iprincip :>
oavsett level


signatur

shortbow.gif

Medlem

Hehe Tack ska ni ha, men de tidigare levels då - som 40 och 50? Vad är normal tid hit?

Gen
Medlem

Alltså, den faktorn som avgör hur fort det går är om du grindar eller questar. Powergrindar du så går det fort, men är tröttsamt och tråkigt. Questar du är det mer varierande men då måste du springa en massa vilket gör att det tar längre tid. Eller så kör man bara instances vilket ger bra XP men då finns risk för att man hamnar i en dålig grupp.

40-50 grind kan väl ta 16h* played.
40-50 quest tar nog längre tid än så. Dubbla* ?
40-50 instances vette faan. Men kör man ZF efter 45 så räcker knappt 3 runs för att levla om man rensar allt.

*Detta är uppskattningar

Medlem

ligger inte levlarna 40-50 på runt 100k styck ?

60-80k/h kanske är lite o ta i eller?


signatur

shortbow.gif

Gen
Medlem

Det var så längesedan jag lirade den leveln :/

Det enda jag kunde gå efter var en som sa sig gå från mid 57-60 på en heldag (morgon till sen kväll) grind only.

Medlem

hehe

mid57-60 borde väl bli en ~600k exp
håller man ~35k/h blire ju bara 17timmars konstant nötande
krävs mycket vilja för det.. men helt klart möjligt


signatur

shortbow.gif

Inaktiv
Skrivet av Rincewind:

Warlock är roligt. Oavsett lvl

Men jag håller med TixFrix, geara upp en warrior är riktigt dyrt, såvida man inte är med i en guild utan DKP och har alla instanser på farm, typ.

Jag har på min warrior:
2H DPS-gear
DW DPS-gear(trinkets och lite annat med +hit som skiljer)
Tank-gear
Shadow-res Tank-gear.

Kör förvisso upp till ubrs med den bara, men ändå... gear är inte lätt och billigt att fixa.

Visst warrior gear e dyrt, men vi verkar också vara den ända klassen som har väldigt bra craftabale gear(för DPS iaf).

Lionheart helm, Titanic leggings, Persuader, Acanite Reaper osv.

Tråkigt nog så har priserna på Arc bars ökat avsevärt sen 0.5 upgrade Q's kommit men priserna går sakta neråt.

Springer själv fortfarande runt med mest blåa items och gör decent dmg i MC med min Fury warrior.


signatur

Furry Fury Warrior

Gen
Medlem
Skrivet av henko:

hehe

mid57-60 borde väl bli en ~600k exp
håller man ~35k/h blire ju bara 17timmars konstant nötande
krävs mycket vilja för det.. men helt klart möjligt

Den snubben var iofs galen

Medlem

Drog 58-60 på ungefär 8-10 timmar, med lite hjälp från en kompis.. Går ganska fort ifall man har spart "rätt" quests! Det var med min shadowpräst, så lite imba är det ju

Gen
Medlem

Som sagt...har man stenkoll på läget och har en strategi upplagd så går det fort.

12
Skriv svar