Wipeout HD plåtat

Flakmonkey
Skrivet av slartibartfast:

Tyvärr får man ju välja om man vill ha hög upplösning+framerate eller fina shaders och mycket effekter.

I den här typen av spel skulle jag dock defenitivt välja framerate...

Helt klart... jag väljer personligen hög FPS i alla typer av spel... Det behöver nu inte vara 60 FPS i alla, men 30 stabila FPS är imo ett måste... speciellt till konsollir. Just snabba racingspel är det dock viktigare med högre så att det blir riktigt mjukt å fint

Inaktiv
Skrivet av Swamp:

Vad var det för några som klagade på att Wipeout HD vad fult?? När man kollar på bilderna ser man ju helt klart att det inte är "fult" men jag kan ju hålla med om att det inte använder sig av ps3:an fulla kraft. Men det spelar ingen roll, Wipeout handlar om känslan. Jag skulle lätt nöja mig med ett nytt Wipeout spel till Playstation 1 nu om det vore så!

tur då att wipeout hd inte är tänkt att trycka ut alla shaders o polygoner ur stjärten på ps3an
detta är ju mer ett uppiffat psp spel

väldigt mycket så..
underbart fint..

saknar natt-banor...och markytan såg för komplicerad ut tycker jag..

Skrivet av Nosnos:

Helt klart... jag väljer personligen hög FPS i alla typer av spel... Det behöver nu inte vara 60 FPS i alla, men 30 stabila FPS är imo ett måste... speciellt till konsollir. Just snabba racingspel är det dock viktigare med högre så att det blir riktigt mjukt å fint

Men sen kan man ju fråga sig hur viktig upplösningen är egentligen. Folk klagar när spelen hackar och när effekterna inte är snygga, men låg upplösning är det ingen som upptäcker såvida man inte gör nogrannare undersökningar

HD-revolutionen är inte här än, så länge det är mer värt att lägga systemresurserna på shaders, effekter och framerate så lär vi inte göra några AAA-titlar i full HD. Frågan är om det ens kommer vara värt att rita ut saker i 1080p i nästa generation.

Flakmonkey
Skrivet av slartibartfast:

Men sen kan man ju fråga sig hur viktig upplösningen är egentligen. Folk klagar när spelen hackar och när effekterna inte är snygga, men låg upplösning är det ingen som upptäcker såvida man inte gör nogrannare undersökningar

HD-revolutionen är inte här än, så länge det är mer värt att lägga systemresurserna på shaders, effekter och framerate så lär vi inte göra några AAA-titlar i full HD. Frågan är om det ens kommer vara värt att rita ut saker i 1080p i nästa generation.

Personligen tycker jag att hur viktig upplösningen är beror helt på vilken TV/projektor du har... sitter jag på en 32" märks det stor skillnad på HD och SD i spel, men skulle jag kunna köra 1080p på den (vilket självklart inte går) skulle det inte märkas någon större skillnad... om jag däremot satt på en 50" TV/Projektor skulle jag inte tacka nej till 1080p... nu är det ju inte alltför många som har det så behovet för 1080p är ju för gemene man relativt lågt ^^

Mindre än 720p skulle jag dock inte vilja ha för 360/PS3-spel... har testat att köra SD på den bara för att få en uppfattning och det är ingen höjdare när man vant sig vid HD imo...

Skrivet av Nosnos:

Personligen tycker jag att hur viktig upplösningen är beror helt på vilken TV/projektor du har... sitter jag på en 32" märks det stor skillnad på HD och SD i spel, men skulle jag kunna köra 1080p på den (vilket självklart inte går) skulle det inte märkas någon större skillnad... om jag däremot satt på en 50" TV/Projektor skulle jag inte tacka nej till 1080p... nu är det ju inte alltför många som har det så behovet för 1080p är ju för gemene man relativt lågt ^^

Mindre än 720p skulle jag dock inte vilja ha för 360/PS3-spel... har testat att köra SD på den bara för att få en uppfattning och det är ingen höjdare när man vant sig vid HD imo...

Så länge GUI och text är krispt och inte tar upp hela bildytan så kan jag nog acceptera sub-HD-upplösning på 3d-grafik och effekter. Att rendera ut olika element i olika upplösningar är ju möjligt, så det skulle inte förvåna mig om spel redan gör detta...

Inaktiv
Skrivet av Mykee:

Wipeout! <3
Kommer ihåg när jag lirade första Wipeout på brorsans typ 100 mhzare.. Musiken var juh helt underbar,

Lööv.. Det var musiken i wipeout som gjorde spelet.

12
Skriv svar