Årets spel 2007 - plats 3

Inaktiv

inte kört mass effect, kommer nog inte göra det heller om det inte kommer till PC

Inaktiv

Helt alvarligt? alla game sites över hela världen har presenterat typ samma lista över games of the year och här kommer ni med spel som knappt platsar till en vic 64 itoppen hehe.
Skall ni göra en lista över årests bästa spel kan ni ju gå efter vad folk faktiskt tycker om att spela, inte vad som överhypades mest (aka, Halo, crysis, mass effect etc)
I nuläget är hela eran lista lite av ett skämt för det verkar vara vad 3-4 pers tycker, inte massan.

Medlem
Skrivet av IceMan:

har aldirg kört Mass Effect, vet knappt vad det är. det är ett spel till 360, mera än så vet jag ej.

vidare är det lite sorligt att ett konsoll spel kommer så där högt upp i lista

datorer för inte dö!!!

datorer kommer aldrig dö
den dagen då en konsoll kan göra precis det en dator kan göra så... ja då är det en dator


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av nudelsdesign:

Antar att 1:an precenteras på nyårsafton? Då lär jag ju knappast sitta här. om det inte sker på morgonen!

och sluta gnälla på listan omogna idioter! För er som tycks fatta trögt och verkar ha mindre hjärna än en t-rex, så är ju listan FZ åsikter. De kräver inte att du skall tycka lika dant. Skriv din egen jävla lista då förfan!

Mycket svordomar där men jaja!

På tal om Trex-hjärna borde nån fundera ut syftet med ett forum.

Knappast att gnälla i alla fall. Du kan ju starta ett gnäll forum då


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

COD4 borde bli årets spel, helt klart, inget spel har berättat en spännande historia om stulna kärnvapen och rebellerande generaler så bra.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Jack-O-Lantern:

Helt alvarligt? alla game sites över hela världen har presenterat typ samma lista över games of the year och här kommer ni med spel som knappt platsar till en vic 64 itoppen hehe.
Skall ni göra en lista över årests bästa spel kan ni ju gå efter vad folk faktiskt tycker om att spela, inte vad som överhypades mest (aka, Halo, crysis, mass effect etc)
I nuläget är hela eran lista lite av ett skämt för det verkar vara vad 3-4 pers tycker, inte massan.

det är klart som KORVSPAD att det är vad tre-fyra personer tycker.

Medlem
Skrivet av LantisBo:
Skrivet av iPlay:

Fan vad FZ suger på det. Även om man nu ska dra 100 spel är det kraftigt arbete och allt. Men sätta på Portal på tvåan är pinsamt..

Det handlar om tycke och smak. FZ har rätt att tycka vad de vill. Om du inte håller med presentera en egen lista!

Jag har inte spelat alla spel på listan, men jag håller inte med alla placeringar av de jag spelat. Det finns lika många åsikter som det finns läsare!

Samma här.

Skrivet av sebulba666:

HAHAHAH....Har fan bilden i huvet hur Fuglesang sitter endast iförd skitiga kallingar och spelar Mass Effect hela dagarna medans frugan hans är skitsur å skriker:Christer din rymdtönt bara för att du dragit i nån jävla solpanel i rymden så betyder inte det att du kan spela spel hela dagarna och sen bajsa på parketten!?!? gå på toa som alla andra i detta hus..!?!?!

Men bryr sig Christer???........................... Nej.

lol humor


signatur
Inaktiv

det är bara att inse att nintendo tar hem första platsen i år liksom dom gjorde förra året.

KoP
Medlem
Skrivet av IceMan:

har aldirg kört Mass Effect, vet knappt vad det är. det är ett spel till 360, mera än så vet jag ej.

vidare är det lite sorligt att ett konsoll spel kommer så där högt upp i lista

datorer för inte dö!!!

Vadå? Ska man diskriminera bort bra spel bara
för att dom finns på konsoll?

Medlem
Skrivet av Jack-O-Lantern:

Helt alvarligt? alla game sites över hela världen har presenterat typ samma lista över games of the year och här kommer ni med spel som knappt platsar till en vic 64 itoppen hehe.
Skall ni göra en lista över årests bästa spel kan ni ju gå efter vad folk faktiskt tycker om att spela, inte vad som överhypades mest (aka, Halo, crysis, mass effect etc)
I nuläget är hela eran lista lite av ett skämt för det verkar vara vad 3-4 pers tycker, inte massan.

Det är ju det som är meningen... Det är FZ's lista, inte "massornas lista".

Halo kom inte särskilt långt upp, Crysis spelas och hyllas av många och Mass Effect är tydligen ett väldigt bra spel. Inte bara FZ som tycker det är bra. Det hyllas från alla håll och kanter, både från spelare och från olika spelsidor, så att det skulle bero på hype tror jag inte en sekund på.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Portal är ett jävligt bra spel, men knappast något för topp 3, spelet är för kort för att förtjäna en 2:a eller 1:a plats. Mass Effect är jävligt stort och något som BioWare slitit med i flera år, de förtjänar en första plats enligt mig. Portal hamnar nog på 7:e plats för mig iaf.

Längden har väl ingenting med hur bra ett spel är?

Mass Effect är ett väldigt bra spel, det håller jag med om men det har också flera brister. Allting upprepas nästan plågsamt många gånger ibland om man tänker på det och det känns ibland som om de har helt glömt bort vissa funktioner. Sidouppdrag går ut på att "döda personen x som har gjort x mot x och befinner sig någonstans på planeten x i en bas/bunker som ser i likadan ut som alla andra baser/bunkrar i spelet bortsett från färgen på gardinerna samt att byrålådan står till höger om dörren istället för till vänster".
Bortser man från briseterna går det dock att lägga ner enormt mycket tid i spelet och det platsar absolut på topp 3.

Skulle sätta SMG på 2a och Portal på 1a...

Inaktiv

Hoppas att Portal kommer 1a, då lovar jag att jag blir en FZ-fanboy.


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv
Skrivet av båtsman:

Det är ju det som är meningen... Det är FZ's lista, inte "massornas lista".

Halo kom inte särskilt långt upp, Crysis spelas och hyllas av många och Mass Effect är tydligen ett väldigt bra spel. Inte bara FZ som tycker det är bra. Det hyllas från alla håll och kanter, både från spelare och från olika spelsidor, så att det skulle bero på hype tror jag inte en sekund på.

Det presenteras som "här är toplistan över årest spel" inte som "här är en lista vi hittat på" så dom flesta som läser det tror nog det bygger på nån sorts undersökning, inte att det sitter 4 pers o tåtar ihop nått dom tycker verkar ok efter ha läst reklamen för spel.

Inaktiv

Men det fattar väl vem som helst att det är så? Eller ja, tydligen inte...
Hur ska man göra en lista på 50 spel och få in hela spelvärldens åsikter? Jag vill gärna se dig försöka..

Sen är såna här listor mycket roligare för den delen, creds till FZ för att dom vågar sticka ut lite också..


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

det är bara att inse att nintendo tar hem första platsen i år liksom dom gjorde förra året.

mja, fast tyvärr är ju SMG enda bra spelet till Wii...synd det.

Medlem

Uh, detta spelet gillade jag inte alls... Vill jag se oändliga cutscenes kollar jag på film istället.

Portal var skitkul men det är för kort, enkelt och enformigt för att få en placering så här högt... (om det nu kommer med i listan)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Jack-O-Lantern:

Det presenteras som "här är toplistan över årest spel" inte som "här är en lista vi hittat på" så dom flesta som läser det tror nog det bygger på nån sorts undersökning, inte att det sitter 4 pers o tåtar ihop nått dom tycker verkar ok efter ha läst reklamen för spel.

Jag fick aldrig någon känsla av att det var något annat än FZ egna åsikter...

"så dom flesta som det här tror nog att det bygger på någon undersökning"

Det tror jag inte alls att "de flesta" gör, dels för att FZ inte skriver något om någon undersökning, och dels för att de skriver så här:

Citat:

FZ-redaktionens syn på vilka 50 spel som var bäst under 2007 ska avgöras. Vi börjar med plats 50 till 41 och fortsätter med en ny lista per dag fram till nyårsafton, då vi utser titeln som definierar spelåret 2007. Mycket nöje!

Citat:

Dags för del två i vår sammanställning av årets bästa spel. Vi gick ut löst i går med plats 41 till 50 och följaktligen är det i dag dags för 31 till 40. Lite tajtare, något mer spännande och med avgjort bättre spel.

Citat:

Vi listar årets 50 bästa spel och i dag är det platserna 21 till 30 som avhandlas.

Citat:

Dags för platserna tio till fyra i vår listning av årets 50 bästa spel.

Medlem
Skrivet av xhosa:
Skrivet av bleak:

ehm.. tycker verkligen inte portal är värt en top5placering ens.. men men :s

Portal var inovativt.

Speedjump banor till qw.. när kom de 1999?
Roligt men jag ser det inte ens som ett spel det är ju bara nån liten mod.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

iPlay, det är inte FZ som är pinsam...

Medlem

Har kanske missat det, men har TF2 varit med? tror jag såg HL2EP2 vara med så jag tror inte Orangebox räknas som ett, annars borde det vara först..

edit såg nu att TF2 var 4a, nja luktar iaf portal på 2a plats...

Medlem

Hm alla spel som jag trodde skulle vara i top 3-4 har varit, undrar vilka 2 kniper silvet å guld jag kommer inte på vilket det kan vara som fått bra betyg.

Medlem
Skrivet av Jack-O-Lantern:
Skrivet av båtsman:

Det är ju det som är meningen... Det är FZ's lista, inte "massornas lista".

Halo kom inte särskilt långt upp, Crysis spelas och hyllas av många och Mass Effect är tydligen ett väldigt bra spel. Inte bara FZ som tycker det är bra. Det hyllas från alla håll och kanter, både från spelare och från olika spelsidor, så att det skulle bero på hype tror jag inte en sekund på.

Det presenteras som "här är toplistan över årest spel" inte som "här är en lista vi hittat på" så dom flesta som läser det tror nog det bygger på nån sorts undersökning, inte att det sitter 4 pers o tåtar ihop nått dom tycker verkar ok efter ha läst reklamen för spel.

+1

Håller med, man kan inte göra en sånhär lista och utse spel när bara 4 pers dömer efter smak lol...

som någon sa... pinsamt...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Wilcon:
Skrivet av BangBoomBang:

det är bara att inse att nintendo tar hem första platsen i år liksom dom gjorde förra året.

mja, fast tyvärr är ju SMG enda bra spelet till Wii...synd det.

beror på vad man gillar för spel,
många är lite blinda och ser bara zelda och mario,

själv så köper man inte nåt av den smörjan,

det finns kul spel på Wii där inte mario skuttar runt som en uppblåst falukorv

Medlem

Inse, det här är FZs top 50 lista, det är inte eran, det är inte eran grannes, det är helt enkelt redaktionen på FZ som listar i deras tycker top 50 spel, försök ni att göra en lista som ska ta med alla personers smaker i listan, om ni lyckas tillfredställa alla får ni en guldmedalj (24 karat).

Håller med om något, håller inte med om annat, men listan overall är bra hitills
Och ni, använd bloggfunktionen, där kan ni göra eran alldeles egna top 50.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

alltså vad är det för idioti som försiggår här egentligen. Vad är det för kommentarer "denna lista är inte som min lista" "Detta är inte massornas lista

Om ni ens har något sorts hjärncell i era träskallar så är detta en lista gjord av fz:s redaktion och de får fasiken tycka vad de vill. Om ni inte håller med, gör er egen lista.

och vadå pinsamt? hur fan kan det vara pinsamt? alltså vafan är det mer er egentligen...

och hur viktigt är det egentligen för er? OJ NEJ MITT KÄRA CRYSIS KOM ITE I TOPP eller OJ NEJ NI LÄGGER BARA DE HYPADE SPELEN I TOPP, det är fan inte jordens undergång. Överreagerar är det ni gör.

Själv tycker jag det är kul att läsa om vad Fz tycker vilka som är årets spel, sedan om jag inte håller med är en annan sak, men fan sitter man inte som ett fån och hutrar över det.. tar er samman.

Medlem

Valve äger alla Portal var verkligen sjukt grymt o uppfriskande.. Finns inget annat spelbolag som kan skapa stämning i den klass som de gör. Tänker då inte bara på Portal utan även Halflife serien så klart! Musiken, atmosfären och humorn i Portal klår det mesta! Min dröm är ett Half-Life 3 med CryEngine2


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av Greger:

Inse, det här är FZs top 50 lista, det är inte eran, det är inte eran grannes, det är helt enkelt redaktionen på FZ som listar i deras tycker top 50 spel, försök ni att göra en lista som ska ta med alla personers smaker i listan, om ni lyckas tillfredställa alla får ni en guldmedalj (24 karat).

Håller med om något, håller inte med om annat, men listan overall är bra hitills
Och ni, använd bloggfunktionen, där kan ni göra eran alldeles egna top 50.

Skrivet av Kovski:

alltså vad är det för idioti som försiggår här egentligen. Vad är det för kommentarer "denna lista är inte som min lista" "Detta är inte massornas lista

Om ni ens har något sorts hjärncell i era träskallar så är detta en lista gjord av fz:s redaktion och de får fasiken tycka vad de vill. Om ni inte håller med, gör er egen lista.

och vadå pinsamt? hur fan kan det vara pinsamt? alltså vafan är det mer er egentligen...

och hur viktigt är det egentligen för er? OJ NEJ MITT KÄRA CRYSIS KOM ITE I TOPP eller OJ NEJ NI LÄGGER BARA DE HYPADE SPELEN I TOPP, det är fan inte jordens undergång. Överreagerar är det ni gör.

Själv tycker jag det är kul att läsa om vad Fz tycker vilka som är årets spel, sedan om jag inte håller med är en annan sak, men fan sitter man inte som ett fån och hutrar över det.. tar er samman.

Håller med!

Och det är självklart att man kan göra en lista på bara fyra personer, man kan göra en lista på en person! Detta är vad FZ's redaktion tycker var bäst under året! Helvete hur svårt ska det vara att förstå?!

Inaktiv

super mario galaxy vinner...

Medlem

För mig så är årets bästa spel The Witcher, och det fick 1.5 av FZ =/

Har inte sätt det bland de 50 bästa ännu, och det är knappast troligt de ger det guld eller silver.

Ett annat suveränt spel som lyser med sin frånvaro är Okami som släpptes i februari.

123
Skriv svar