Nytt MMO från Blizzard 'bekräftat'

Medlem
Skrivet av Vargavinter:
Skrivet av dosman:

Kan också faktiskt vara World of Warcraft 2.

Den risken är nog obefintlig. Med tanke på hur många miljoner spelare dom har så lär dom släppa en hel del fler expansioner innan Wow 2 dyker upp. Det är ju inte ovanligt att grafikmotorn uppdateras på mmorpgn när dom ahr några år på nacken. Men ett Wow 2 lär nog dröja.

Exakt, en två kräver att spelarna börjar tappa stort intresse för spelet eftersom det oftast blir så att de som spelar tvåan spelade ettan (visst, det kommer till en del nya spelare). Så varför spendera pengar på att göra en två när folk redan är fast på ettan?

Medlem

Tror nog det blir en ny titel, eller Starcraft MMO.

Starcraft MMO verkar ju logiskt nu efter att dem ska släppa Starcraft 2.

Tänk er vilka summor dem skulle tjäna på ett starcraft MMOFPS/MMORPG också. herregud

Medlem

Är tveksam till att dom hittar på något "nytt" när Warcraft, Starcraft och Diablo är så välkända och starka speltitlar. Men man kan ju ändå hoppas!

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Sabel:

Whoho blizzard har handlat interplays MMO rättigheter till fallout säkert, bara för att gör oss alla underbart glada!

Åååh vid allah's rondellhundavspegling ja!

Tänk om det vore så väl. Ett dystert post-apokalyptiskt helvete att utforska...mmmmmm...post apocalyptic.


signatur

Sony Bravia 46" 1080p ][ PS3 250GB ][ Logitech Z-5500 Digital

Inaktiv

Deras spel förr var toppen.
Diablo, gamla Warcraft-spelen, Starcraft.
Warcraft var grymt, sedan kom fler raser.
Kul, fast inte lika bra som förut.
Sedan kom Wow, vilket jag också spelade.
Kul, fast inte lika bra som förr... (Blizzard)
Nu när man sett Thor och Mothership i Starcraft 2 så ser det inte likadant ut, SC var ju enkelt, snabbt.
Inte superenheter precis som i Warcraft.

Fast jag är intresserad av det här, hoppas det blir mer battle orienterat och man kan klara sig själv mer. Lite mer val än bara meningslöst grind.

Medlem

Uj, uj, uj. Vad de än gör, hoppas det inte har med Starcraft, Warcraft eller Diablo att göra. WoW finns redan och är en söndermjölkad produkt på gott EA-manér, och jag kan inte på något sätt se hur man kan göra ett bra MMO av Starcraft eller Diablo.

Hoppas verkligen på något nytt. MMO-marknaden behöver lite kreativitet.

Medlem

Det bästa vore Diablo mmorpg eller sc mmorpg

Medlem

World of Warhammer 40k. Planetside + uppdaterad grafik + bygger på Warhammeruniversumet... mhmmmm.. Även om jag aldrig har varit något annat än skeptisk till blizzard hade jag spelat det spelet, även om de varit utvecklarna

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Tror det är något helt nytt faktiskt.

Signed!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av Vargavinter:
Skrivet av dosman:

Kan också faktiskt vara World of Warcraft 2.

Den risken är nog obefintlig. Med tanke på hur många miljoner spelare dom har så lär dom släppa en hel del fler expansioner innan Wow 2 dyker upp. Det är ju inte ovanligt att grafikmotorn uppdateras på mmorpgn när dom ahr några år på nacken. Men ett Wow 2 lär nog dröja.

Om Blizzard söker utvecklare till WoW 2 så lär det ju dröja minst 3-4 år innan det kommer ut. Ska nog hinna komma ett par expansioner till under den tiden ska du se.

Verkar rätt logiskt att de börjar sätta fart med ett WoW 2 nu. Varumärket är urstarkt men folk kommer tröttna på bara expansioner förr eller senare.

SKepptisk till det där, med tanke på att dom byggt upp hela World of Warcraft med Wacraft-serien som lore, hur ska dom kunna släppa en del 2 på spelet? Ska dom ta bort alla områden upp till lvl 80 och göra om helt nya startområden som inte har någon förakring med loren alls? Låter inte så troligt i mina öron.

Medlem
Skrivet av Lanparty:
Skrivet av Kenchu:

Tror knappast det är WOW2. Finns ingen mening med det. Skulle bara konkurrera med nuvarande WOW och skulle inte nå ut till lika många spelare p.g.a. ny teknik. Nä, något WOW2 tror inte jag på inom de närmsta åren. Kanske om 3 år.

Lär antingen vara Diablo III Online, eller StarCraft online.

Ny teknik? Varenda kotte bör ha ett DX10 kort när det skulle släppas

Skulle bli samma konkurens om dom släppte World of Starcraft eller vad fan som helst

Fortfarande så kan man byta ut hela grafikmotorn till ett spel om folk börjar klaga på grafiken, flera mmorpgn som gjort det.

Medlem

Jag gillar det, men förstår inte riktigt varför alla klagar på att wow är söndermjölkat, det är väl jätte bra att dom uppdaterar och släpper nya saker?

Ena stunden vill ni klaga på att dom släpper nya spela hela tiden (COD5 någon?) sedan andra sekunden är det inte bra att dom håller på och finjusterar och fixar ett spel.

=/!


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem

Oh yea, visst skulle det vara roligt med Diablo mmorpg, tror knappast att det är nåt "World of warcraft 2" eftersom dom håller på med "Wrath of the lich king". Skulle vara trevligt att se nåt nytt också, med lite blandade saker från deras tidigare spel. Tiden kommer att svara på denna mystiska fråga, PEACE OUT

Medlem
Skrivet av melachi:

Tänk er att lyckas i real life, fifan va koolt. Grafiken är underbar.

Verkar som om jag måste uppgradera mitt grafikkort, det är väldigt ojämnt.

Medlem

World of Duty = Call of Duty + World of Warcraft


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

blizzard brukar inte göra dåliga spel så det här blir nog bra


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

starcraft eller diablo online tror jag. tror inte de släpper ett nytt wow när originalet säljer som det gör.

Inaktiv
Skrivet av fanboy:

WoW 2? Nej
Diablo MMO? Finns en risk

det finns en chans!! :):):)

Medlem

Tycker det är intressant med nöjesbranschen.
Musik & Film, där säger dom i tidigt skede att dom ska göra en viss film, oftast endast manuset som är klart. Och där kan det liksom vara flera år tills filmen faktiskt är tänkt att ha premiär.
Musik brukar också göra så, oftast 1år i förväg så brukar dom säga att dom satt sig i studion typ.
Men när det gäller spel, så är det inget förens kanske några månader innan som dom bekräfta vad alla vill höra. Kanske för att det är längre produktionstid på spel o dom inte vill ha en massa tjat, vem vet.

Medlem

Låter intressant : P

Medlem

ett StarCraft MMO hoppas jag på, mycket coolare värld än warcraft.
annars så skulle ett nytt IP vara trevligt.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Ett Starcraft Online låter väldigt rimligt, dock så har det varit väldigt tyst på Diablo fronten, så dom kanske försöker göra ett onlin ev det.. DOCK så kan det va rent sagt förlikt med tidsåldern av svärd, sköld etc.

Dom kanske gör som dom gjorde med Warcraft3 och WoW, gör spelen samtidigt och använder resurser från båda spelen. Det är billigare och två team sätts nästan ihop kreaktivitetsmässigt

Jag välkommnar personligen ett Starcraft Online.
Terran Marine i en skyttegrav med en fet bössa och massa zerglings

Inaktiv

Skulle tro att det blir ett Starcraft mmorpg då wow kom efter WCIII och starcraft II snart är här. Det bygger upp en bra fanbase av yngre spelare

Medlem

Frågan är om det inte blir wow 2 ändå.
JAg tänker mig lite scenariot som med everquest 1 och 2. Båda lever ju parallellt nu och jag tror utan tvekan att ett wow 2 skulle kunna funka. Det är trots allt många som har synpunkter på wow och kanske skulle tänka sig att spela ett spel som är vidareutvecklat, för nånstans så har ju många spela wow ett år eller två och sen tröttnat. De gillade ju spelet från början o då kanske ett wow 2 kommer som handen i handsken.

Medlem

Starcraft ghost mmo till xbox 360! yeay...

eller kanske ett underbart" Rock & Roll Racing"(näst bästa snes spelet) MMO

Inaktiv

Jag hoppas på en helt ny serie.

Inaktiv

Diablo 3 som mmorpg tror jag på då nästan alla som jobbat på diablo lämnat blizzard så lär dom inte vilja göra en vanlig uppföljare.

Medlem
Skrivet av skoeldpadda:

Förhoppningsvis blir det bågot helt nytt, det är banne mig dags för det!

Efter Diablo 3 så är det dags.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av anon_19389:

Jag hoppas på en helt ny serie.

Japp, tror även det blir det.. iaf om man ska lita på vad de sagt innan, dvs att det ska vara något "helt annorlunda", dvs knappast ett Diablo MMO..


signatur
Skriv svar