Testa Universe at War
Ah, ser att mitt tips gick fram.
Har väntat på detta länge och hållt mig borta från betan för att slippa en allt för ofärdig version. Det här funkade riktigt bra iaf, flöt på fint med allt på high (utom AA) utan problem. Det känndes väl lite "meh" i början av tutorialen, men sen när man fick leka med Habitat Walkers blev det riktigt kul.
I am become Glyphs. The time of secrets is almost over. A new age approaches.
moondragon: Du har inte någon speciell programvara för musen som kanske har någon inställning för "middle mousebutton" som klick på hjulet brukar vara. Jag har en logitech mx518 och fungerar bra med klick på wheel för att rotera.
I övrigt;
Jag gillar detta spel! Hierarchy som man spelar har ett par gigantiska walkers som man customiserar genom att bygga på hardpoints. De invaderar jorden och man har en 3d karta över planeten med områden. Novus kommer till hjälp för människorna och försvarar mot Hierarchy.
Spelmässigt är det på samma nivå som Starcraft 2 och andra RTS spel, dvs med basbyggnad och mellanstort antal enheter att kontrollera. Inte så mikro som Company of Heroes och inte så stort som Supreme Commander. Faktionerna är väldigt olika, spel och enhetsmässigt.
Det är gjort av Petroglyph, dvs samma studio som gjorde Star Wars: Empires at War (Star Wars RTS spelen).
moondragon: Du har inte någon speciell programvara för musen som kanske har någon inställning för "middle mousebutton" som klick på hjulet brukar vara. Jag har en logitech mx518 och fungerar bra med klick på wheel för att rotera.
I övrigt;
Jag gillar detta spel! Hierarchy som man spelar har ett par gigantiska walkers som man customiserar genom att bygga på hardpoints. De invaderar jorden och man har en 3d karta över planeten med områden. Novus kommer till hjälp för människorna och försvarar mot Hierarchy.
Spelmässigt är det på samma nivå som Starcraft 2 och andra RTS spel, dvs med basbyggnad och mellanstort antal enheter att kontrollera. Inte så mikro som Company of Heroes och inte så stort som Supreme Commander. Faktionerna är väldigt olika, spel och enhetsmässigt.
Det är gjort av Petroglyph, dvs samma studio som gjorde Star Wars: Empires at War (Star Wars RTS spelen).
Novus verkar ha mer micromangement än det vå andra sidorna i spelet.
Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim
Lite bilder från demot
http://xs121.xs.to/xs121/07465/uawea_01.jpg
http://xs121.xs.to/xs121/07465/uawea_02.jpg
http://xs121.xs.to/xs121/07465/uawea_03.jpg
http://xs121.xs.to/xs121/07465/uawea_04.jpg
http://xs121.xs.to/xs121/07465/uawea_05.jpg
Alla grafikinställningar på max, 1920x1200 och 4xAA.
Jo, de kunde väl ha de lite dolt så att de inte är nödvändiga med finns där för de som vill använda det.
Man får förstås inte se speciellt mycket av de högre nivåerna i demot. Det finns en hel del till av vad jag läst om det nu.
Här finns Hiearchy reference card:
http://petroglyphgames.com/downloads/UAW/Hierarchy_Reference_...
"Stop" kunde va bra ibland.... "Guard"..?
Ganska intressant demo, saknas en del polish men soundtracket är en galen blandning som höjer trycket. I längden kommer nog gameplay kännas lite tunt.
Finns ju.
Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim