Filmer: The TimeShift Chronicles
Till skillnad från old-new Timedshift så känns det mest som en uppföljare till ett spel som aldrig släpptes.
"what is that movie you're watching"... lol -.-
Det verkar bara som att de fuckat upp med dräkten att den bestämmer åt en vad man vill göra med tiden, vilket ju tar bort hela idén med att ha kontroll över den... Har jag fel eller ändrar de det, så blir det nog en helt okej shooter.
'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles
Timeshift demot är bättre än vad Crysis demot är tycker jag.
Det verkar bara som att de fuckat upp med dräkten att den bestämmer åt en vad man vill göra med tiden, vilket ju tar bort hela idén med att ha kontroll över den... Har jag fel eller ändrar de det, så blir det nog en helt okej shooter.
Du börjar spelet med att dräkten bara erbjuder skydd, funkar som en sköld, som i Gears of War och Halo, tar den slut så är du död.
Men i takt som storyn utspelar sig så kommer du kunna uppgradera(reparera?) dräkten så du får tillgång till att slöa ner och stoppa tiden och till slut så du kan spola tillbaka tiden.
Men du har full kontroll över dräkten när du väl fått egenskaperna.
Det verkar bara som att de fuckat upp med dräkten att den bestämmer åt en vad man vill göra med tiden, vilket ju tar bort hela idén med att ha kontroll över den... Har jag fel eller ändrar de det, så blir det nog en helt okej shooter.
Du börjar spelet med att dräkten bara erbjuder skydd, funkar som en sköld, som i Gears of War och Halo, tar den slut så är du död.
Men i takt som storyn utspelar sig så kommer du kunna uppgradera(reparera?) dräkten så du får tillgång till att slöa ner och stoppa tiden och till slut så du kan spola tillbaka tiden.
Men du har full kontroll över dräkten när du väl fått egenskaperna.
Hur blir det i mp då? Kan ju bli lätt rörigt om folk håller på att stanna och spola tillbaka hela tiden.
Det verkar bara som att de fuckat upp med dräkten att den bestämmer åt en vad man vill göra med tiden, vilket ju tar bort hela idén med att ha kontroll över den... Har jag fel eller ändrar de det, så blir det nog en helt okej shooter.
Du börjar spelet med att dräkten bara erbjuder skydd, funkar som en sköld, som i Gears of War och Halo, tar den slut så är du död.
Men i takt som storyn utspelar sig så kommer du kunna uppgradera(reparera?) dräkten så du får tillgång till att slöa ner och stoppa tiden och till slut så du kan spola tillbaka tiden.
Men du har full kontroll över dräkten när du väl fått egenskaperna.
Hur blir det i mp då? Kan ju bli lätt rörigt om folk håller på att stanna och spola tillbaka hela tiden.
Du hittar svaret till den frågan i någon av filmerna (ledtråd: det är inte den första eller andra).
Själv har jag inte haft någon koll på det här spelet överhuvudtaget, men efter att ha sett filmerna och läst lite mer om det så tror jag att det har kan bli riktigt intressant. Tankar demon för att få se hur det fungerar "in action".
"There are many aspects of human existence that I will never understand..."
Det verkar bara som att de fuckat upp med dräkten att den bestämmer åt en vad man vill göra med tiden, vilket ju tar bort hela idén med att ha kontroll över den... Har jag fel eller ändrar de det, så blir det nog en helt okej shooter.
Du börjar spelet med att dräkten bara erbjuder skydd, funkar som en sköld, som i Gears of War och Halo, tar den slut så är du död.
Men i takt som storyn utspelar sig så kommer du kunna uppgradera(reparera?) dräkten så du får tillgång till att slöa ner och stoppa tiden och till slut så du kan spola tillbaka tiden.
Men du har full kontroll över dräkten när du väl fått egenskaperna.
Hur blir det i mp då? Kan ju bli lätt rörigt om folk håller på att stanna och spola tillbaka hela tiden.
Är det typ inte en "bubbla" som omger en. Dvs. om man gör tiden långsammare så såfort någon kommer in i din bubbla så går allting söligt (han, skotten etc.) förutom då den som äger/har bubblan runt om sig.
Lätt kanske konstigt, I don't blame you.
När man börjar snacka "rep" och "hänga sig" så är det nog någon som missbrukar sin makt... lol. Galet. Men visst, det extra året som de blev tvungna att jobba resulterar förhoppningsvis i mycket bättre gameplay och bra lön för mödan.
Och intressant beskrivning av de kulturella skillnaderna.