Spelföretag kan ha anlitat hackare

Inaktiv
Inaktiv

aa i 2-3 år ja kommer ut efter 1½ för gott uppförande! .. här i Sverige

I Sverige fungerar inte den fria bevisprövningen eftersom vi inte längre har självständiga domstolar.

Genom skapandet av Domstolsverket fungerar domstolarna i princip som en av regeringens underlydande myndigheter.
Det gör att bevisprövningen i våra domstolar sker på ett ofullständigt sätt.
Den fria bevisföringen kan missbrukas utan att någon reagerar.

Visst om du stjäl filmen och använder det som bevismaterial så ska det ändå granskas och domstolen bedömer vad beviset är värt.. Men vet inte riktigt hur dom ska kunna granska Bevisen som Hackarna får fram.. För det kan ju samtidigt manipuleras..
Vilket är ganska olagligt, men om dom skulle gå så långt alltså..

Medlem
Skrivet av RexM:
Skrivet av Jonathan:
Skrivet av PheoniX_VII:

Alla bevis som hackarna skulle kunna få fram skulle heller inte gå att använda i en domstol eftersom de togs fram på olaglig väg.

Lite roligt om Piratebay nu anställer egna hackare så slutar allt med en gigantisk cyperstrid á la Sagan om Ringen typ

kan iof ha fel men har för mig att det endast gäller om tpb har skaffat bevisen själv på olaglig väg...

nu vare ju ändå så att det helt plötsligt landade en massa brev och saker i knät på dom. har för mig att de kan använda dem då ^^

Edit: tror inte heller att det blir nån super-hacker strid... känns som om tracker världen har mer skillat och motiverat folk på sin sida

Även jag kan väl ha fel, men jag tror inte det.
I Sverige har vi fri bevisprövning, vilket innebär att det inte spelar någon roll hur bevisen kommits över. Om någon dödar någon framför en filmkamera, och jag sedan stjäl filmen, kan ni ge er tusan på att mördaren hamnar i fängelse i alla fall!

Du har rätt, vi har fri bevisföring och fri bevisprövning i Sverige.

Heat: Glöm inte att länka till det du citerar.

Medlem

fyfan låt piratebay vara!

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

stackars TPB...
Lösning: sätt en limit på hur mycket data varje ip använder. 1 mbit per ip max? lär ju räcka till en 500 torrents

Medlem

<--- Har sett för mycket Boston Legal.

Medlem

Fan, läste fel och råkade rösta "ja". Skyller på att jag är trött.

Det kvittar hur olagligt något är, man ska inte använda olagliga metoder för att stoppa det.

Medlem

när ska de lära sig? TPB är som en hydra. varje gång de gör en attack och lyckas plocka ett huvud så växer det upp ett par nya. TPB blir bara större och starkare, och nu när dethär kommer upp så.. ptja.. jag tror, och hoppas att det går åt pipan för alla de som anlitat dessa hackare och gjort dessa hyss. bra förebilder dom är liksom... not

Medlem

Okej att göra olagliga attacker mot "olaglig sajt"?
Antar att ingen har då har något emot att man "tar lagen i egna händer" på andra sätt oxå?

signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Om inte ens svensk polis får använda "olagliga metoder" som entrapment för att stoppa prostution, knarkhandel etc så kan väll nå jävla bolag inte få använda olagliga metoder för lite piratsaker.

Var är denna galna $$$$ värld påväg....

Inaktiv

Om inte de här anklagelserna går igenom eller om de inte tas på allvar så ska jag fan ut på första maj med ett plakat i ena handen och ett svärd i den andra och en ögonlapp för ena ögat.

Inaktiv

Om inte de här anklagelserna går igenom eller om de inte tas på allvar så ska jag fan ut på första maj med ett plakat i ena handen och ett svärd i den andra och en ögonlapp för ena ögat.

Medlem

Självklart ska man behandla olagliga sidor som förstör för spelbranshen med olagliga metoder. Dom skitstövlarna smiter ju hela tiden undan lagen med sina dåliga ursäkter, som visserligen till viss del fungerar på grund av ett dåligt rättsystem.

Dom "länkar ju bara" till olagligt material "precis som google". *Suck* Hela sidans tanke är ju att man ska ladda ner olagliga saker.

Medlem
Skrivet av PheoniX_VII:

Alla bevis som hackarna skulle kunna få fram skulle heller inte gå att använda i en domstol eftersom de togs fram på olaglig väg.

Lite roligt om Piratebay nu anställer egna hackare så slutar allt med en gigantisk cyperstrid á la Sagan om Ringen typ

Jo i Sverige räknas bevisen som har tagits fram på ett olagligt sätt.

Inaktiv

Jag säger att antingen så lever man i total anarki utan lagar där det är ett öga för ett öga och en tand för en tand och där alla tar "lagen" i sina egna händer. Eller så lever man i en demokrati där man får skydd av polis och regering om man i gengäld respekterar de lagar och regler som finns.

Det de här stora bolagen vill ha är det bästa av båda, de vill kunna använda olagliga sätt att skada andra, men de vill att polisen skyddar dem ifrån att bli skadade på olagliga vis av andra. Och det tycker jag är bullshit.

Skrivet av Bazil:

Det de här stora bolagen vill ha är det bästa av båda, de vill kunna använda olagliga sätt att skada andra, men de vill att polisen skyddar dem ifrån att bli skadade på olagliga vis av andra.

Ungefär som piraterna?

Medlem

Önskar bara att Piratebay kunde stängas ner, orkar fan inte höra på fler fratboy's som går runt och pratar "Lol, laddade ner ett nytt spiel från pijate-bay!", köp det jävla spelet istället och se ut som en ordentlig människa.

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

kommer dom undan med det här så är det ju f-n ngt fel, hoppas dom gör en fet stämning mot dessa företag som sysslar med sådant här,,nästa steg är ju att dom tar sig in i privatpersoners datorer

Skrivet av BPR Cisco:

kommer dom undan med det här så är det ju f-n ngt fel, hoppas dom gör en fet stämning mot dessa företag som sysslar med sådant här,,nästa steg är ju att dom tar sig in i privatpersoners datorer

Vad är det som säger att de inte redan har gjort det?

signatur
Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Ungefär som piraterna?

Hehe, nästan men nej. Thepiratebay har inte gjort någonting olagligt.

Medlem
Skrivet av FZ:

FZ har sökt de tre spelföretagen för en kommentar.

Och? Ni väntar på svar? Ni fick inget svar? De ville inte svara? Vad har de sagt?

Känns som om den meningen inte blev riktigt avslutad på ett korrekt sätt.

Till frågan så röstade jag nej så klart. Sen är det obegripligt hur flertalet skriver att "TPB är mer eller mindre olagligt". Känns ju som om ni inte har koll på läget alls.. TPB ÄR lagligt och alla former av trackers är lagligt och det är ju därför företagen går så långt som att till och med ta till olagliga medel för att försöka slå ut dom.

Skrivet av Bazil:

Hehe, nästan men nej. Thepiratebay har inte gjort någonting olagligt.

Nu är ju inte organisationen Thepiratebay de pirater jag syftade på...

Medlem

enklast för dom att bli kvitt piraterna är nog att försöka konkurera med dom. hörde idag på radio att CNN eller BBC eller vad tusan det var för kanal som gav ut serier å grejer gratis via sin hemsida en vecka efter att de sänts, är ju iaf en början.. nu menar jag inte att de ska ge bort allt gratis, men bara att de ska göra allt mer smidigt och tillgängligt.

jag vill tex inte behöva betala massa pengar för ett helt kanalpaket för att kunna se nått viss serie som går på en viss kanal, 1 dag i veckan i ~1 timme, plus att man måste passa tider å hålla på, samt inte kan pausa etc etc.

så mycket smidigare med piratkopiering idag. bara att tanka, vilket går snabbt med dagens underbara bredband, sen titta på't när man vill, när man har tid, i lugn och ro, kan pausa om telefonen ringer, se om avsnittet om man känner för det, osv osv. hade man behövt betala en mindre summa för dessa saker så hade jag gjort det, men efterssom de är så jämrans tröga och inte förstår att den nya tekniken är här för att stanna så sitter de där och försöker sälja sina 1900tals-tvsändningar.. idioter..

Medlem

För det finns videon Katana. Ställ in rätt tid och spela in

edit: Men håller med om att man inte skall behöva få med hela kanalpaket för att få se en sak. Där borde man kunna få skräddarsy något själv.

Tycker annars också att detta ser ut o vara ett stort övertramp. De stora rika gossarna får göra precis vad de vill?

Medlem
Skrivet av Katana:

enklast för dom att bli kvitt piraterna är nog att försöka konkurera med dom. hörde idag på radio att CNN eller BBC eller vad tusan det var för kanal som gav ut serier å grejer gratis via sin hemsida en vecka efter att de sänts, är ju iaf en början.. nu menar jag inte att de ska ge bort allt gratis, men bara att de ska göra allt mer smidigt och tillgängligt.

Nja, nu finns det ju en viktig skillnad att ha i åtanke, iaf när det gäller BBC, och det är att det är en Public Service-kanal precis som Sveriges Radio och TV. De har i princip inget ekonomiskt vinstintresse, utan tvärtom är det deras uppgift att se till att deras program sprids så mycket som möjligt oberoende av metod. SVT och SVR lägger ju ut en hel del material gratis på nätet, t o m en del exklusivt material. T.ex så gjordes det flera småsketcher med "Kåta Gun" från "Kvateret Skatan" som, såvitt jag vet, man bara kan se på deras webbsida.

Inaktiv

Om detta är sant så är det givetvis förkastligt. Man kan inte börja ta lagen i egna händer för att man inte gillar en företelse. För då kan det balla ur snabbare än kvickt...

signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

För det finns videon Katana. Ställ in rätt tid och spela in

Det är olagligt att spela in upphovsrättsskyddat material (läs: filmer) på video. Men folk gör det ändå, och det är därför vi betalar skatt som går till STIM på videoband.

Medlem

Go go Piratebay!

Medlem
Skrivet av Hoodkurt:

Om detta är sant så är det givetvis förkastligt. Man kan inte börja ta lagen i egna händer för att man inte gillar en företelse. För då kan det balla ur snabbare än kvickt...

Lite så som maffian utövar sina metoder.

Medlem

Kan inte säga att jag är förvånad att storföretagen tar till dessa knep. Företag gör allt för att tjäna pengar, och allt för att krossa det dom inte gillar.
Delvis förkastligt? Detta är kriminellt och det finns inget bra försvar för såna här aktioner. Dessa storföretag tror dom står över lagen.

Skriv svar