Quake Wars-demo släppt

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av AkirA:

Jahapp, demot fick mig att beställa Enemy Territory:Quake Wars - Collectors Edition.
Dessa CE börjar bli allt vanligare inom spel, vilket jag tycker är mycket trevligt.

Vad får man för skoj i CE då?

Jag sammanfattar och citerar flera onlinebutiker:

(DVD-box) innehåller följande:
- Kod för registrering av "game-tag"
- Två samlarkort med spelinformation (ytterligare 10 sti kort ingår i Collectorsj Edition)
- Enemy Territory Quake Wars-poster
- "The making of" DVD

Edit: Skulle dock gärna se fler CE som BioShock, med nån figur med i paketet. :heart:
*se på sin Big Daddy med tindrande ögon*


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

Tja vad kan man säga, hmmmm...spelet är rätt ballt om man tar det för vad det är och inte jämför med alla andra i samma genre!
Köp en ny bil och det finns en massa som jämför den med andra bilar i samma klass osv osv!

Men jag skulle gärna köpa det, visst jag har BF serien och gillar att lira dom, men det kan vara tid för lite nytt blod i PC skåpet sas.
Och det flyter på förvånansvärt bra för min burk!
DELL Dimension 8300
3.0Ghz
120Gb
2Gb ram
Nvidia 6600GT 256Gb ram
XPsp2
Inga buggar what so ever!:up:

Jag ger spelet :up::up::up: av 5 !(so far)


signatur

[http://www.rabarbersquad.se/]
[En kravlös community för weekend gamers]

JB
Medlem
Skrivet av Deadflag:
Skrivet av Vargavinter:
Skrivet av Meinhoff:

* Detta års näst mest överhypade dynga (No 1 är Bioshock)
/Mina 5 kopparmynt

Ah, så bara för du är den enda som inte gillar ett spel å är det överhypat? Nice, du borde nog gå in på Metacritic eller Gamerankings och börja maila alla skribenter som get Bioshock bra betyg då. Efter som dom antagligen inte kan skillja "Hype" från "Kvalitét"

Det är ju det som är själva essensen för när ett spel är överhypat, alla skribenter ger spelet ett överbetyg.

Spot on, dude!

Gamespot rankings typ:
"9.0" Du tror det är högt betyg, men egentligen är det bara bäst för år, men suger jämför med äldre spel som har bättre och roligare gamplay.

"9.5" Du tror det är högt betyg, men egentligen är det bara är ok. Det är bättre än det bästa som kom ut förra året.

"9.9" Du tror det är skithögt betyg, och det är det också.

Typ så, så blir både speltillverkarna och skribenterna glada. Folk som köper spel baserat på betyg från tidningar och siter, blir kanske inte lika glada.

JB
Medlem

ET-Quakewars.se Public (24 slottar, campaign)
ip: 213.132.125.60

ET-Quakewars.se Infantry (16 slottar, stopwatch)
ip: 85.227.199.18

ET Server Viewer (ETSV):
ETSV, en serverbrowser med inbyggd minimizer och buddytracker bland annat, finns nu med stöd för ETQW! Tanka hem programmet här: http://etsv.cludden.se/

ETQW forum / community: www.et-quakewars.se

Medlem
Skrivet av Markus_Wolf:
Skrivet av Kazuo:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Markus_Wolf:
Skrivet av Kazuo:

Hm, spelade cirka 10 minuter - inte imponerad, fult och tråkiga dödsanimationer.
Ska ge spelet en till chans när jag kommer hem från träningen så får jag se om det blir bättre. Det där med uppdrag etc verkar faktiskt lovande

Va? 10 minuter? Så länge alltså? Då måste du ju fått en ganska så klar bild av DEMOT eller hur grabben?

Grymt länge alltså, hela 10 min! Men han har ju inte gett upp än. Skall ju bara träna lite... balett kanske...

Men suck, ännu en som inte klarar av att läsa inlägg. Hur mycket kommer grafik och fysik att ändras av mer än 10minuters spelande?

Balettkommentaren är så patetisk att jag inte kommer ge mer svar på den än det här.

Men du killen, du skrev ju att "Ska ge spelet en till chans när jag kommer hem från träningen så får jag se om det blir bättre". Vad menar du i den meningen då grabben, att du ska ge grafiken och fysiken en chans till eller vadå????? Fattar inte folk som spelar ett spel och redan efter typ 10 minuter skriver en massa skräp utan att riktigt satt sig in i det. Fan, mitt favvo spel tog mej typ 3 veckar att komma in i ordentligt innan jag tok älskade det....men hur va det han sa nu igen? Nått om smak och bak eller hur det va....

Ja, då jag blev avskräckt av hur det var tekniskt (ja, jag är lite av en grafikbög) så skrev jag att jag ska ge spelet en till chans...

Inaktiv

Skitroligt,beroendeframkallande och lagom.
Har spelat Q1,TF,SOF2,BF,BF2 och detta är minst lika bra.
Bra balanserat och skön spelkänsla.

Fick dock testa det ca 3-4 timmar innan jag fastnade på riktigt.
I början kändes det grötigt och ljudet var inte som jag hade förväntat mig, lite småjusteringar så har vi ett lika hett spel som bf2 är.
Aimen är superschysst här i jämförelse med bf2.

Rekomenderas

Medlem
Skrivet av Fanta:

ET-Quakewars.se Infantry (16 slottar, 0 bots, skjuta med fordon är förbjudet. Pro-mod kommer installeras här så fort någon släpps)
ip: 85.227.199.18

Inget för mig då, rockar ju att panga med fordon.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Markus_Wolf:
Skrivet av Manley:
Skrivet av Markus_Wolf:

GE SPELET LITE TID SÅ VÄXER DET.......

Så gör även tumörer...

Har spelat ca 4 timmar nu för att ge det en chans.
Det enda som växer är hålet i väggen brevid mig.

Och det e inte för att det går åt helvete, utan att jag blir uppriktigt förbannad över att det finns folk som tycker det e bra..

Men, men.. Smaken e som röven. Klôven...

Hade varit roligt att höra vad som, enligt din åsikt, vad fel med DEMOT och inte vad som var fel med din vägg kompis

Har i ett tidigare inlägg skrivit mina åsikter om spelet, vill du läsa så leta upp dom... Kompis...

Medlem
Skrivet av xrat3d:
Skrivet av mini-mus:

Bara mig det laggar fullständigt apa för?
Kör 8800GTS, IntelCore 2 Duo E6600, 2GB RAM, borde ju funka tycker man med tanke på Carmacks skryt om über-autodetect funktionen vilken ska göra att i princip en 486:a ska kunna driva spelet.

Men men...

Har du provat med:

seta r_useSmp "1" <---enable flera core en bara en
r_displayRefresh "monitor HZ"
Här finns flera tips:

http://www.dcsb.co.uk/showthread.php?t=17107

Direkt från devs ang. r_useSMP 1:

[16:32] <RR2|work> That cvar doesn't do anything good atm
[16:32] <RR2|work> And even if it did you should leave it alone
[16:32] <RR2|work> The game has multiple threads by default

JB
Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Fanta:

ET-Quakewars.se Infantry (16 slottar, 0 bots, skjuta med fordon är förbjudet. Pro-mod kommer installeras här så fort någon släpps)
ip: 85.227.199.18

Inget för mig då, rockar ju att panga med fordon.

Mm precis. Och alla gillar inte fordon, så därför finns infantry servern.

Denna är normal, så att säga, så den har fordon och allt. Det är standard settings:

ET-Quakewars.se Public (24 slottar, 0 bots)
ip: 213.132.125.60

Medlem

Imponerade inte särskilt mycket... Nej ID dags att ni slutar leva på erat rykte och gamla titlar och gör nåt nytt.

Medlem
Skrivet av Guran:

Imponerade inte särskilt mycket... Nej ID dags att ni slutar leva på erat rykte och gamla titlar och gör nåt nytt.

Detta kommer rocka, så det så!
Sen kommer faktiskt Rage. Häng mé va!

Edit: Sen måste folk lära sig: id, inte ID.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Jag gillade det faktiskt, brukar vara ganska kräsen men detta var skoj.

Tråkigt det dära "lagget" dock det är när man kör fordon och så, helikopterns styrning käns alt för stel också, men förutom det är spelet väldigt roligt.

Skoj som fan att ligga upp på nån kulle som sniper

Inaktiv

Ang epitetet "bf killer" så är det ett citat från spelpress, och jag tror inte direkt att det är splashdamage själva som har valt att vifta med det, utan Activision och pr-maskinen runtomkring. SD har till och med sagt i någon intervju att dom gillar Battlefield, och att det är två helt olika spel.

Jag förstår inte vad det är folk hatar med ljudet, men något måste det ju vara.

Skriv svar