CryEngine fortfarande själlöst?

Skägg.
10 Chambers
CryEngine fortfarande själlöst?

Jag ska inte döma ut senaste CryEngine 3 efter en [n=31986 flashrulle] ackompanjerad av musik med John Williams-komplex men visst ser det lite tråkigt ut. #Far Cry var ju ballt när det kom, men saknade träffkänsla i bössorna helt. Jag har inte lirat #Crysis så jag har ingen aning om den är bättre där.

En rejäl bössa som gör ont

När jag ger fiender en expressblyförgiftning vill jag att det ska kännas som den dubbelpipiga hagelbrakaren i #Doom II, flaken i #Unreal Tournament 2004 eller AK47 i #Counter-Strike.

#blogg


signatur
Medlem
CryEngine fortfarande själlöst?

nu blir jag ledsen hur kan du kränka nåt så vackert det är som att säga att en asusg50 är ful. Lär dig se riktig skönhet


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Skägg.
10 Chambers

Jag säger inte att det är fult, tvärtom, men är det någon känsla i motorn?


signatur
Medlem

Man ser hur kulorna viner, blad fladdrar när du skjuter på dom, träd går sönder, marken skvätter, skärmen skakar. Man känner verkligen att kulorna man skjuter har "massa".

Ja, träffkänsla tycker jag absolut att Crysis har.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Tycker att Crysis hade träffkänsla absolut. Däremot är jag mer skeptisk till hur pass stor förbättring CryEngine 3 är över CE 2.

Medlem

Far Cry, som du säger, och enligt min åsikt har noll känsla, men Serious Sams Serious bomb är känsla:D

Medlem

Asså vem gillar inte o åka runt med jeep på savannen o skuta "elaka snubbar"

Dessutom så är riktigt bra grafik o fysik så mycket känsla man behöver resten är bara plus


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

Ett råd spela crysis det är nästan obligatoriskt. Det spelet har det mesta, onda koreaner aliens,nukes och en maxad minigun.


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Inaktiv

Det som man först bör tänka på är att när Crysis kom ut så sa alla (även folk utanför Crytek) att Crysis inte hade en chans att bli släppt på någon konsol. Så nu när Crytek släpper sin version 3 av CryEngine för just konsolerna (Xbox 360 & PS3), så klagar folk på att det inte ser bättre ut äni CryEngine 2? Crytek har gjort något som många trodde var omöjlig. För mig ser utomhusmiljöerna minst lika bra om inte bättre ut än i version 2 av motorn. Sen borde Crytek kanske kallat den nya versionen för CryEngien 2 Console, eller något liknande.

Medlem

Jag spelade aldrig Farcry faktiskt eftersom jag hörde om just det där med vapnen vilket fick mig så avtänd det bara går. Crysis däremot - även fast jag spelade ut det så sent som i julas - tycker jag är ett stört värt spel. Singleplayer kan bli lite väl ibland men inte alls i närheten av tillräckligt för att sluta spela. Jag blev tvärtemot besviken när spelet tog slut. Jag njöt mer av det än half-life 2 - vilket jag spelade igenom bara för att.

Motorn är riktigt skön, men om dom kan göra det mycket bättre i CE3 får vi nog bara se. Blir nog ganska svårt för dom.

Medlem
Skrivet av Penaltyofheroes:

Det som man först bör tänka på är att när Crysis kom ut så sa alla (även folk utanför Crytek) att Crysis inte hade en chans att bli släppt på någon konsol. Så nu när Crytek släpper sin version 3 av CryEngine för just konsolerna (Xbox 360 & PS3), så klagar folk på att det inte ser bättre ut äni CryEngine 2? Crytek har gjort något som många trodde var omöjlig. För mig ser utomhusmiljöerna minst lika bra om inte bättre ut än i version 2 av motorn. Sen borde Crytek kanske kallat den nya versionen för CryEngien 2 Console, eller något liknande.

Aha, tydligen jag som missförstått CryEngine 3, jag trodde att det var deras nästa, nya, motor. Men om det är en uppgradering och optimering av CE2 så borde jag inte vara så kritisk, även om jag föredragit ett namn som CE 2.1 eller något.

Avstängd

Jag håller med om dig Spiken. Det är snyggt, men känslan saknas. Grafiken ser inte ens särskilt verklig ut. Den ser liksom ... plastig ut. Precis som i GRID. Testade och blev besviken. Känslan var helt annars än den i ToCA Race Driver 3 och grafiken såg bara konstig ut.

Medlem

Det är noll känsla i Crysis, grafiken får vara hur snygg som helst men spelet är tråkigt från start till slut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skägg.
10 Chambers

Kul att fler håller med om att känsla saknas i #Cryteks titlar. Det måste vara en spelutvecklares allra svåraste uppgift, att skapa känsla som inte går att definiera med en kodrad utan är summan av en rad olika intryck.


signatur
Medlem

Jo, vapenkänslan är definitivt helt värdelös i både crysis och FC 2.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Jo, vapenkänslan är definitivt helt värdelös i både crysis och FC 2.

Sitter bara och skakar på huvudet här...
Jag förstår precis vad spiken menar när han pratar Far Cry, och jag håller med fullständigt. Men någon parallell på spelkänslan mellan Far Cry och Crysis ser jag bara inte. Nu är det kanske svårt att beskriva "känslan", men skulle gärna höra det ni tycker den saknar?

Edit:
FC 2 använder inte CryEngine.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

snyggt är det allt, men jag får hålla med att spelen saknar nåt, körde dock aldrig crysis utan körde expansionen, warhead?
Olika företag är bra på olika saker helt enkelt, det som irriterar något är hur mycket uppmärksamhet och popularitet ett spel kan får bara för det är snyggt, det är som allt blir bra bara för att det ser bra ut.
kan tyckas att man inte ska irretera sig för andras åsikter, men när utvecklare bara satsar på snygg spel och glömmer bort allt annat så blir ju även jag som gamer lidande. Crytek har alltid gjort hypade spel som jag ialla fall inte uppskattat.

1
Skriv svar