Ghost Recon Advanced Warfighter 2

Medlem
Skrivet av the wookiee:

GRAW 2 PC = FPS
GRAW 2 Xbox 360 = Third-Person

Gör sig mycket bättre på 360, i min mening...

Jo, det är ju förbannat smidigt att sikta på folk när man ser sig själv stående i vägen för synfältet.
Right.

360-versionen är arkadvarianten, medan PC-versionen är den taktiska pangaren.

För casual gamers är säkert arkadvarianten att föredra. Smaken är väl olika antar jag.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Krashar alldeles för ofta. AI:n är skrattretande och skillnaden på de olika vapnen i arsenalen är alldeles för liten. Uppdragen fantasilösa och upprepar sig hela tiden. Klart roligaste är att smyga runt solo med sniperbössan, trots att räckvidden begränsas av clippingen i spelet. Kunde vara så mycket bättre!


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Heja chopsticks!

Inaktiv

Får aldrig flyt i spelet, spelar ingen roll vilka inställningar. Har patchat och allt hackar lika mycket i high osv, 1280x1024 som på lägsta möjliga inställningar och upplösning.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Ni med riktigt bra cpu och grafikkort bör kolla in den här tråden
http://www.ghostrecon.net/forums/index.php?showtopic=45474

Den visar hur man aktiverar physx fysik utan fysikkort.
Det är riktigt läckert, dock så orkar min x2 3800+ processor inte med att driva det ordentligt =/

Inaktiv
Skrivet av asdf2:

"The choice was made to be clear - you cannot have both an AI that acts all on its own and also obeys your command to 100%."

Tramsigt, det är var soldats egna uppgift att söka skydd och finna bättre eldställningar, detta är inget som ett gruppbefäl skall behöva tänka på. Svaret är nog att Grin helt enkelt inte kunde fixa en sån AI därav ett sådant puckat svar...

Och varför skall inte soldaten huka sig ner i "assault läget"? Det är extremt jäkla idiotiskt att stå upp i en sammandrabbning.

Det är inte ett puckat svar, men din post säger en del om dig.

Vet inte hur mycket eller lite du kört, men jag har kört fram till sista banan och kan säga att det är långt trevligare att ha denna sorterns AI än en som skall försöka leta upp sina egna positioner, som hamnar ivägen för att du tänkt något anorlunda eller sabbar din planerade setup. tar man lite tid på sig att lära sig snabb-keys för grupp-hanteringen så kan man få gubbarna att röra sig med en väldigt snabbt och flytande - men ändå taktiskt och inte rakt in i Fi-eld.

Det jag vill klaga på i spelet är de helt felbalanserade ljusnivåerna och överdrivna lightmapsen. Att behöva bruka NV dagtid i en gränd eller inomhus är inte bara orealistiskt, det är grymt fånigt.

Men spelet flyter på bättre än GRAW(1) och är i stort en massa förbättringar.

Dock saknar jag missions av målet "Slå ut denna firebase i skogen, planera och gör det bäst du vill, kom tillbaka till Extraction point levande". Som de flesta 'moderna' spel (Se RB6:Vegas etc) så går man in i ett mission som alltid blir 3ggr längre än först sagts och är hyggligt linjära. Man sitter fastspänd i ett action-äventyrs-tåg på ett tivoli.

Medlem

Bara skummat igenom alla replies, men är coop lika sugit som på 360? Man ser första person, kan inte trycka sig mot väggar o liknande, känsla var helt bortblåst.

12
Skriv svar