Gran Turismo 5 Prologue plåtat

Medlem

Fyfan va snyggt, bästa bilspelet blev ännu snyggare!


signatur

Meep!

Inaktiv

Blir intressant att se alla enormt besvikna kommentarer om det nu visar sig att det inte är in-game.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Bara jag som tycker att "in car" kameran ser riktigt bra ut ? ...
Gillar oxo att man tittarbakåt ser man bakåt i bilen och inte som vanligt, bara vägen ... Man kan jue hoppas på sådan här skön grafik ... Men en lista på bilar skulle vara roligt oxo ^^


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

otroligt snyggt måste jag säga

Medlem
Skrivet av Urkalak:

Blir intressant att se alla enormt besvikna kommentarer om det nu visar sig att det inte är in-game.

Och varför skulle det inte vara ingame? Du har inte spelat gamla GT5 demot va?

Medlem

Äh spel som forza och gran turismo är överskattade, spel som Flatout och burnout osv äger upp dom flera varv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

heeeevlete vad snyggt!!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det är väl klart som fan det är Ingame säg inget annat ! Det är GT vi snackar om !

Inaktiv

Äh, det där var väl inget speciellt... Skämt åsido, jag hade precis lyckats intala mig att avstå från en PS3:a, men nu vetefan...

Medlem

Väldig imponerande, de har slagit verkligheten med deras frestande, perfekta grafik.
Frågan är vill alla spelutvecklare nu förtiden satsa allt av deras energi bara på grafiken eller vill de strunta i gameplay...
GTA SA hade inte bra grafik men den hade en bra gameplay som gjorde spelet roligt att spela om och om igen.

Medlem

*en stående ovation*


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ska man ha den grafiken får man nog lägga ner 30000 på en bra HD TV + PS3.

Medlem
Skrivet av redmac:

*en stående ovation*

...i mina brallor.

Medlem

Hmm.. visste ser det onekligen snyggt ut. Men ja tycker folk tappar fokus på vad som egentligen räknas, och de är väl ändå spelupplevelse och körkänsla!?
De kan få se hur jädra snyggt ut som helst. Finns där ingen körkänsla så är det inge bra spel. Så ja avaktar och säger: Hoppas spelupplevelsen speglar grafiken.

Jag är tror verkligen inte att grafiken är så bra, visst är det ingame foton för de finns ju i spelet men det är nog mer i menyer och liknande det ser ut som med ferrarin.
Och de bilder jag sett från banan kan mycket väl vara för renderade filmsekvenser så vitt jag ser.
Men kom ihåg en sak, grafik är inte allt i spel. Det verkar vara många som glömmer detta.
Enligt min mening var det bara 1:an och till viss del 2:an som var bra i serien och resten var bara ett sett för sony att mjölka ut max ur titeln. Jag har spelat alla GT spel i serien så här långt men kommer troligen inte att köra denna för vilken vettig person köper en konsoll för bra bit över 5000kr för att spela GT5?
Nej då håller jag mig hellre till datorn för där kan jag göra så mycket mer för det pengar jag betalat för den.

Medlem
Skrivet av Nightcrawler78:

Och de bilder jag sett från banan kan mycket väl vara för renderade filmsekvenser så vitt jag ser.

Du måste ha extremt låg standard på förrenderad grafik i så fall, för det är väldigt många saker i banorna som talar för att det är ingame och att det troligen kommer att se bättre ut vid release.

Gräs kullarna i bakgrunden ser ofta väldigt kantiga ut och skogarna består endast av en 2d kuliss som i GT4, medan gräset på banan som står upp inte ser så bra ut eftersom det är dåligt utspritt och alldeless för uppenbart 2d. Sen så har ju alla bilder depth of field aktiverat eftersom de är tagna från repriser.

Precis som med Forza 2 så verkar det mesta ha lagts på att få bilarna att se så bra ut som möjligt, för att banorna är bara aningen snyggare än Ps2 klass. Men det är ju också GT5 Prologue, så GT5 borde ju då ha riktiga "next-gen" kartor och inte upphottade ps2 varianter.

Medlem
Skrivet av Tiny:

Ska man ha den grafiken får man nog lägga ner 30000 på en bra HD TV + PS3.

Eller så har man redan de prylarna

Visst är det gritty och hyperrealistiskt, men var är den artistiska touchen? Är det inte dags att spelutvecklarna kikar lite på vad som skiljer ett tråkigt semesterfoto från en proffsfotografs verk?

Stående ovationer för realismen. Men måste det se så livlöst ut?

Inaktiv
Skrivet av Toxic78:

spelupplevelse och körkänsla!?

tur att dom hade en demo som man fick spela samma dag som man köpte ps3an då, så man fick känna på både den köna körkänslan (jag är lite emot "realism" bilspel) och grafiken:up:

btw, att whinea på spelupplevelse är sååå 2005

Oooh ser ju sjuukt bra ut!

Offtopic:
fattar inte om whinandet på körkänslan i GT, jag lirar GT4 än idag sitter och trimmar bilar och kör turneringar mot polare med ratt och skållade stolar.. och det är precis lika roligt i år som förra..

Jag tycker körkänslan i GT4 är bäst, ..men jag tror många sopm whinar har inte ens pillat i bil settingsen som jag tycker är hela vitsen med spelet.. ..dom sätter igång arcad och krashar i första svängen i 90km/h ..och börjar whina om att körkänslan e kass..
:crazy:

Polyphony är precis lika vassa på bil fysik som grafik.. annars så hade inte GT serien varit en av världens mest uppskattade spel..

men men.. skaffa körkort först, och öppna käften sen..
8)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Synd bara att man inte kan krascha bilarna.

Inget inköp x)

Medlem
Skrivet av bleak:

Synd bara att man inte kan krascha bilarna.

Inget inköp x)

Eftersom du inte är så påläst så är det nog lika bra.

Medlem

14:57:39) (+IceMan^-) http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=21298&page=3
(14:57:47) (+IceMan^-) en del gnäller att körkännslan är apa
(14:57:52) (+IceMan^-) en del säger att den är bäst osv..
(14:58:00) (+IceMan^-) imot GTR när det gäller realsim är den inget
(14:58:11) (+IceMan^-) imot allt annat är den välldigt relasitiskt
(14:58:23) (+IceMan^-) när det gäller kännslan oavsett hur "riktigt" det är, så är den bra.
(14:58:30) (+IceMan^-) bara för att reda ut tråden


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Anledningen till att alla gnäller över körkänslan i GT spelen nu är för att de har spelat Forza 1 och 2 som enligt de flesta har bäst körkänsla på konsol. GT4 är ju knappast dåligt, men jag antar att alla hoppas på att det inte bara är en grafisk uppdatering till femman.

Skrivet av Manko:

Anledningen till att alla gnäller över körkänslan i GT spelen nu är för att de har spelat Forza 1 och 2 som enligt de flesta har bäst körkänsla på konsol. GT4 är ju knappast dåligt, men jag antar att alla hoppas på att det inte bara är en grafisk uppdatering till femman.

Har inte spelat Forza 1 eller 2 så jag kan inte utala mig, men jag satt faktiskt i Fredags med en polare och körde på Grand Valley(GT4) mot varandra i varsin RUF RGT. Jag har alltid haft svårt att kontrollera Ruffarna och blev så svårt utklassad.., men polaren som själv kör en 911'a visade mig lite tricks hur man skall köra ett svans matat monster och vips så blev det en helt annan kör upplevelse och bilen gick som på räls!

Vad jag menar är att GT är ett spel som verkligen har en individuel fysik för alla olika bil typer och kan du hantera dom i verkligeten så kan du använda dig utav det som en fördel i spelet..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Jag vet inte vad ni menar med körkänsla men GT har inte haft så bra fysikmotor sedan första spelet som jag kan hålla med om skapade en helt ny genre inom bilspel.
Jag ser inte Gran Turismo som någon simulator längre utan ett normal bilspel alla need for speed, den kan vara rolig för det men det är ingen seriös simulator.

Skrivet av Nightcrawler78:

Jag vet inte vad ni menar med körkänsla men GT har inte haft så bra fysikmotor sedan första spelet som jag kan hålla med om skapade en helt ny genre inom bilspel.
Jag ser inte Gran Turismo som någon simulator längre utan ett normal bilspel alla need for speed, den kan vara rolig för det men det är ingen seriös simulator.

Disagree!! :evil:

..att säga NFS = GT är ju som att använda ketchup på laxen.. = ingen smak what so ever, eller så vet man inte vad man pratar om?!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

tror detta spel är något man kommemr spela lång tid framöver=) .. har kört gt4 med g25 ratt . var hur kul som helst.. kanske inte simulator men ändå utmanande .... Har även testad den dära demon de släppte gran turismo HD .. var juh oxå hur stört snyggt som helst!!

Medlem

äckligt snyggt, Synd bara att det inte kommer på 360...

12
Skriv svar