Hollenshead och Wedgewood om Quake Wars
Ser fram emot det här spelet! Kan behöva uppgradera dock...
"We now have just four bounding boxes on players," Paul told us as he demonstratively gunned down an enemy Strogg bot, "namely the head, torso, legs and neck."
Tycker att det är lite fel att sätta armarna i samma hitbox som lungorna och hjärtat men...
En av de få sakerna som stört mig hitills har varit intrycket att det inte kommer vara lätt att flyga i spelet, autolock värmesökande missiler osv. Det var en av de roligaste sakerna att göra i BF2 för mig, hoppas att de inte kommer "nerfa" "helikoptrarna" för mycket.
Gärna nerfade flygfän, Battlefield är aldrig kul för marksoldaterna när någon är duktig på att flyga.
Tycker att det är lite fel att sätta armarna i samma hitbox som lungorna och hjärtat men...
Hellre det än samma hitbox som huvudet
Jag tror att resonemanget är att torson är skyddad i högre utsträckning men armarna innehåller mindre vitala prylar, så slutresultatet blir ungefär samma.
Det där med nacken verkar intressant.
Hoppas att det innebär en bonus om man skjuter bakifrån
"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson
Gärna nerfade flygfän, Battlefield är aldrig kul för marksoldaterna när någon är duktig på att flyga.
Precis... håller med. Så tråkigt på servrar där nån som är grym på flyga, förstör nöjet för alla andra. Det ska vara balanserat med vapnen. I BF2 så är flygplanen overpowered totalt, hoppas det inte blir så här.
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
kanske kan förvänta oss ett demo / öppen beta snart då
ja det får man hoppas, är osäker om man ska köpat eller vänta på något annat.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Låter lovande att de lägger sådan tid och kraft på att balansera spelet.