Piratkopierare borde erkänna att dem är snåla jävlar

Medlem

klart folk laddar hem spel till sin pc!,,varför ska man betala höga priser för ett singleplayerspel utan multiplayer?,,,sänk priset istället så köper folk mer eller se till att ha en bra multiplayer med i spelet så det säljer pga det..
ta tex gears of war 2 där måste man ju köpa spelet för att kunna få tillgång till alla multiplayerkartor iom att det följer med en kod till varje spel,och orsaken till att gears 1 och 2 säljer bra är inte singleplayerdelen utan det är pga dess multiplayer

sen det som är värst med piratkopiering är inte dom som laddar ner,det är den svarta marknaden som tjänar pengar på piratkopiering inte sk vanligt folk,,,sug på den karamellen...

sen kan man ju fråga sig varför folk som författaren här ska klanka ner på dom som tankar,,vafan,,film o spelbranchen tjänar mer pengar än någonsin,kanske inte just för tillfället iom lågkonjukturen men det beror ju inte på ngn piratkopiering...

skulle nedladdning vara omöjligt så tror inte jag att det säljs mer spel/film/musik,,och detta pga att mertalet tycker att det är en onödig utgift att betala dom pengar det kostar att köpa en film eller en musikskiva idag..

Medlem

Inte konstigt att så många utvecklare och företag får stänga ner.

Medlem

Att jämföra piratkopiering med stöld är helt banan, kopiering och stöld är två helt skilda saker.

Det finns inget som säger att jag skulle köpt spelet om jag inte laddade ner det.
Snodde jag en bil däremot skulle det ge en direkt förlust för ägaren.

Av alla de spel jag laddat ner under min karriär kan jag garantera att jag skulle köpt 1%.

Jag säger inte att kopiering är helt OK men det är fan inte = med stöld.

Inaktiv

Ibland undrar jag om alla pirater verkligen tror på vad de säger.

"varför ska man betala höga priser för ett singleplayerspel utan multiplayer"

"Jag laddar ner mycket film, vilket inte är konstigt då jag har en projektor här hemma och det blir mååånga filmkvällar. "

"Dom sakerna jag har laddat ner har jag inte laddat ner för att jag är snål utan för att jag helt enkelt inte har råd att lägga flera tusen kronor på mjukvara."

"Visst fan är jag snål! Men kan lugnt säga att jag köper de spel/program som jag tycker om. Ser tankandet av piratat material mer som en utökad demo. Skulle aldrig i livet falla mig in att köpa alla de spel jag tankar - glor på i ett tag och sedan avinstallerar eftersom det inte faller mig i smaken. Bra spel förtjänar att köpas, skitspel förtjänar ingenting. "


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Jag står till 100% för fildelning och jag ger öppet blanka fan i storföretag, och det borde varenda vettig mäniska göra.

Inaktiv

Du ovan med haxxornamnet:

storföretag (oavsett hur evliz0r dom är) har även vanliga anställda som behöver pengar precis som du!

Tycker självklart att man ska betala för det man gillar och använder, resten ska man inte behöva betala för då det är skit och man hade känt sig lurad om man köpt det, att jämföra med en pizza går ju inte (65SEK mot 600SEK)

Men det finns en del fel inom branschen
1. Kopieringsskydd som drabbar de som köper spelen
2. Inga demos, och ingen chans att ångra sitt köp
3. Spelet är inte färdigt (patch 1...2...3...4..)
4. Systemkraven....kom igen!
5. Bolag som försöker tvinga journalister att sätta högre betyg eller "vänta" med recensioner..(gamespot, ubisoft osv)
6. Bullshit hype
7. "Intresseorganisationer" stämmer folk till höger och vänster, använder skrämselpropaganda för att få vemsomhelst att betala
8. Lobbyverksamhet (som bland annat leder till piratebayfallet där en massa andra företag fick sina servar beslagstagna utan ersättning..)
9. Jävlas med sina kunder, ska vi inte få sälja våra begagnade spel längre?
10. Aktiveringsmeck online, ett visst antal sen får man ringa support, eller ladda ner en crack..(betydligt enklare)
11. Patchar innan release...bra jobbat
12. Sonys rootkit! (bra jobbat av er, verkligen!)

VI SOM BETALAR SLUTA BRÅKA MED OSS!

Medlem

Det är ju bra att du går på mediabolagens propaganda argument iaf:

"Men vad vet jag ni kanske brukar demo-smaka en påse godis innan ni avgör om det är värt att käka eller inte, kanske brukar ni också beställa en demo version av en ny pizza för att pröva om den är god.
(bara exempel på hur idiotiskt det låter)"

De försöker gärna få piratkopiering att vara stöld fastän man inte tar bort nånting.
Exemplet borde snarare vara; provlyssnar du en musikanläggning innan du köper den?
Provkör och tittar du på en bil innan du köper den?

Men men, mediabolagens propaganda sätter sin prägel överallt. Och dina argument kommer man nog tyvärr aldrig sluta få höra, oavsett hur fel de är.

Medlem

"Mediabolagens propaganda", my ass. Stöld är stöld hur du än vrider och vänder på det...

Inaktiv

[http://www.metro.se/se/article/2008/12/19/10/0415-72/index.xm...]

Entusiasterna håller spelindustrin flytande


signatur

Please be patient. This update may appear to take a long time to complete. It is updating and installing very large data. <OFP, ARMA & ARMA II

Medlem

kommentar party! Men jo håller med, vi är snåla!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av THracing:

"Mediabolagens propaganda", my ass. Stöld är stöld hur du än vrider och vänder på det...

Jo det är ju precis det jag menar, i filmerna man hyr nuförtiden får man se filmsnutten med: "Du skulle inte sno en bil! Du skulle inte snatta på affären!" etc etc....

Det såna som du inte förstår är att fildelning inte har ett dugg med stöld att göra. Det är upphovsrättsbrott, och det är stor skillnad mot stöld.

Men men, fortsätt spela på de stora mediabolagens trångsynta och bakåtsträvande syn. En dag kanske även du vaknar

Medlem

Du pratar om om mediabolagens propaganda. Sorry broder men det är fullständigt irrelevant. De äger rättigheterna och licensierar ut rätten att använda materialet.

Den sekund du tillskansar dig copyrightat material utan att betala för dig begår du ett brott och det vet du...

Om du väljer att ladda ner fulvara är din ensak men att försvara det är faktiskt fullständigt omöjligt.

12
Skriv svar