Inget DirectX 10 till Supreme Commander

Robot
Medlem
Inget DirectX 10 till Supreme Commander

Tyckte väl det kändes som den nyheten hade några dagar bakom sig, får brja tipsa lite oftare.

Medlem

Ett mindre skäl att köra Vista antar jag, synd skit bra spel, fast DX10 hade nog inte gjort mycket för spelet.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

SupComm har inte så värst avancerad grafik ändå, det är framförallt CPU:n som får jobba i det spelet.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

som N3m35i5 säger, tror inte DX10 hade gjort nå speciellt för spelet. Även om de hade slängt in nå DX10-effekter å grejer så tror jag inte det hade varit värt arbetet. Supcom är snyggt som det är

Medlem

Jag har för mig att de lovade dyrt och heligt att det skulle patchas in. Förvisso kanske inte spelet kräver Dx10 men jag tror i alla fall att det skulle bli rappare med än utan. Anledningen är att hela strukturen är omgjord och effektiviserad, så man slipper en hel del over head med tian.
Detta enligt MS, förvisso, men någon verklighetsförankring kan det ju ha i alla fall.

För mig låter det som att dom inte tycker att spelet har levt upp till förväntningarna och kommer att fimpa supporten


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Hade det existerat konkurrens på operativsystemsmarknaden, så hade Vista varit en stor flopp för länge sedan.
....Nu blir man förr eller senare tvungen att "uppgradera" till ett operativsystem, som stjäl dubbelt så mycket RAM från spelen och drar ner prestanda i alla kända speltester.
:S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Hade det existerat konkurrens på operativsystemsmarknaden, så hade Vista varit en stor flopp för länge sedan.
....Nu blir man förr eller senare tvungen att "uppgradera" till ett operativsystem, som stjäl dubbelt så mycket RAM från spelen och drar ner prestanda i alla kända speltester.
:S

Med dagens priser på minnen är 2gb inga problem att uppnå och det räcker väl till Vista.
Prestandan må vara sämre, men har du några bevis på att det är Vistas fel och inte drivrutiners?

Lite synd att de inte fick in dx10, skulle ha blivit populärare ändå om de hade gjort det.

Medlem

Nej, de har bevisat att Vista kräver 4GB för att nå optimalt spelresultat. Även i spel som man inte trodde var minnesintensiva.

http://www.bcchardware.com/index.php?option=content&task=view...


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Nej, de har bevisat att Vista kräver 4GB för att nå optimalt spelresultat. Även i spel som man inte trodde var minnesintensiva.

http://www.bcchardware.com/index.php?option=content&task=view...

Du vet att det där kördes på RC2 va? Du tror inget förändrats sen dess eller?

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Jag har för mig att de lovade dyrt och heligt att det skulle patchas in. Förvisso kanske inte spelet kräver Dx10 men jag tror i alla fall att det skulle bli rappare med än utan. Anledningen är att hela strukturen är omgjord och effektiviserad, så man slipper en hel del over head med tian.
Detta enligt MS, förvisso, men någon verklighetsförankring kan det ju ha i alla fall.

För mig låter det som att dom inte tycker att spelet har levt upp till förväntningarna och kommer att fimpa supporten

Tja, vi får se vad som lanseras i den patchen som planeras att släppas imorrn (23dje).


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Svartsmurfen:

För mig låter det som att dom inte tycker att spelet har levt upp till förväntningarna och kommer att fimpa supporten

Spelet har vunnit priser, sålt bra och en ny patch kommer imorrn med medföljande baneditor.

Den korta versionen: Du har fel.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv
Skrivet av Katana:

som N3m35i5 säger, tror inte DX10 hade gjort nå speciellt för spelet. Även om de hade slängt in nå DX10-effekter å grejer så tror jag inte det hade varit värt arbetet. Supcom är snyggt som det är

Har för mig att DX10 tekniken avbelastar CPUn från viss arbete och lägger det på grafikkortet vilket är rätt bra då ett spel som Supreme Commander inte är speciellt grafikkrävande men äter en hel del CPU pga AIn.


signatur

pwnd

Inaktiv

detta schpel har lika galnaa systemkrav som slagfält2...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

1
Skriv svar