Blizzard tillkännager StarCraft II

Medlem

Såååå naaajs! Stacraft! Ser juh helt bra ut, Blizzard har juh endel att leva upp till, gör dom det så blir det här helt mys.

Medlem

Jag tycker det verkar som de kommit relativt långt i utvecklingen, lansering detta år? Gameplay-trailer kommer imorgon, så de måste ju ha fått det mesta att fungera.

Medlem

Så jäkla gött
Ser fram emot detta.

Medlem
Skrivet av Twitch:
Skrivet av Pettor:

Äntligen en anledning att faktiskt köpa en ny dator.

Du lär inte behöva en ny dator, har du en 3-4 år gammal lär det gå utan som helst problem.

2Ghz / 2000+, 256-512MB ram, GF4 eller Radeon 9000-series lär vara ungefärliga systemkrav.

RTS har aldrig varit särkilt krävande, och än mindre spel från Blizzard.

Så sant, bland annat det som gjort Blizzarspel så populära - att alla kan spela dom. Fy fan så najs!

Inaktiv
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Twitch:
Skrivet av Pettor:

Äntligen en anledning att faktiskt köpa en ny dator.

Du lär inte behöva en ny dator, har du en 3-4 år gammal lär det gå utan som helst problem.

2Ghz / 2000+, 256-512MB ram, GF4 eller Radeon 9000-series lär vara ungefärliga systemkrav.

RTS har aldrig varit särkilt krävande, och än mindre spel från Blizzard.

Äsch, jag vill ju ha anledning att köpa ny dator jue .

Sen att kraven ovan inte stämmer för fem öre är väl en annan sak .

"Will StarCraft II take advantage of DirectX 10?
What other graphical goodies are included?

The game will be compatible with DirectX 10, and we're still considering whether there will be exclusive DirectX 10 graphic effects, but the graphics engine will also be very scalable to ensure that a wide range of different systems will be capable of running StarCraft II. The new engine is also capable of rendering very large units, as well as large numbers of units on screen together. Havok physics have been integrated into the engine for added realism as well."

Så ett DX10 kort kanske ändå blir att inhandla

Medlem

Time will tell. De har ju inte gjort några usla spel än.

Medlem

Oj såg faktist riktigt kul ut, även om jag inte är någon RTS fantast. Men jag har lirat mycket SC när det kom men det var ju ett tag sen.. Nu för tiden blir jag alldeles för stressad av att spela RTS spel

Undrar just när det släpps, hoppas bara dom inte kör med "when it´s done" allt för länge.

Medlem

Haha, älskar den där screenshoten med skylten, real men drill deep

jag är kär


signatur

Nämen!

Medlem

dom gjör dålig grafik så det ska vara bra grafik på filmerna:P


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Grafiken gav en WC3-känsla, hoppas att det är annorlunda när man spelar. Enheterna ser konstiga ut och fotonkannonerna åker upp och ned igen för varje skott - varför? Luktar lite besvikelse, men man skall inte döma ut det redan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Oj såg faktist riktigt kul ut, även om jag inte är någon RTS fantast. Men jag har lirat mycket SC när det kom men det var ju ett tag sen.. Nu för tiden blir jag alldeles för stressad av att spela RTS spel

Undrar just när det släpps, hoppas bara dom inte kör med "when it´s done" allt för länge.

KnäckHäxan, Dom gör det av en anledning?

When is the game coming out?

At this point, it's too early to provide an initial estimate on the release date. As with all Blizzard games, we will take as much time as needed to ensure the game is as fun, balanced, and polished as possible.

Vilket är grymt bra.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Booooring, dumpa SC skitet och gör något nytt istället. (eller ww2 tema )

Finn felet.

Skrivet av Ankh:

Booooring, dumpa SC skitet och gör något nytt istället. (eller ww2 tema )

+

Skrivet av Ankh:

Booooring,dumpa SC skitet och gör något nytt istället. (eller ww2 tema )

= Konstig ankh :S


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Skulle tippa på att det dyker upp under 2008, så de kan köra med 10-årsjubileum och hela den grejen.

Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag tycker det verkar som de kommit relativt långt i utvecklingen, lansering detta år? Gameplay-trailer kommer imorgon, så de måste ju ha fått det mesta att fungera.

Tror mer på en lansering Mars/April nästa år.
Då kan de köra en repris på introt till WoW, dvs "Ten Years of StarCraft?". 8)

Medlem

Oh Yeah! Äntligen säger jag bara


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Mooorgul:

Skulle tippa på att det dyker upp under 2008, så de kan köra med 10-årsjubileum och hela den grejen.

Skrivet av Znucke:

Tror mer på en lansering Mars/April nästa år.
Då kan de köra en repris på introt till WoW, dvs "Ten Years of StarCraft?". 8)

One mind, two hearts?

Medlem
Skrivet av Wahlgren:
Skrivet av Ankh:

Booooring, dumpa SC skitet och gör något nytt istället. (eller ww2 tema )

Finn felet.

Skrivet av Ankh:

Booooring, dumpa SC skitet och gör något nytt istället. (eller ww2 tema )

+

Skrivet av Ankh:

Booooring,dumpa SC skitet och gör något nytt istället. (eller ww2 tema )

= Konstig ankh :S

Hur många ww2 spel har du sett från Blizzard?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

YES! Det där var en glad nyhet, var lite orolig att de skulle skapa ett till MMORPG.

Medlem
Skrivet av hansen:

When is the game coming out?

At this point, it's too early to provide an initial estimate on the release date. As with all Blizzard games, we will take as much time as needed to ensure the game is as fun, balanced, and polished as possible.

Vilket är grymt bra.

Jag tror på det när jag ser det med egna ögon. Ni har väll inte glömt Warcraft Adventures: Lord of the Clans, Shattered Nations eller StarCraft: Ghost som aldrig släpptes?

Medlem

Exakt vad man trodde att det skulle bli!

Medlem
Skrivet av the wookiee:

One mind, two hearts?

One Overmind, two Cerebrate? :P:D;)

Medlem

Inte det minsta förvånad.

YES! <3

Medlem

bra jobbat blizzard. äntligen kan man säga det igen.

Medlem

Fyfan vad sweet =D
Det var ju väntat också, att göra ett nytt moorpg skulle vara som att skjuta sig själv i höften
Riktigt, riktigt najs grafikmotor också, jag längtar!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

ser faktiskt riktigt bra ut, såg först bilderna men de var inte någon höjdare men sedan när jag såg gameplay filmen blev jag riktigt imponerad. good work blizzard

Medlem
Skrivet av Greger:

Fyfan vad sweet =D
Det var ju väntat också, att göra ett nytt moorpg skulle vara som att skjuta sig själv i höften
Riktigt, riktigt najs grafikmotor också, jag längtar!

Verkar som det nya "MMO"-liret dom utvecklar tydligen blir Diablo III nu när Starcraft är avtäckt.

Medlem
Skrivet av Vargavinter:
Skrivet av hansen:

When is the game coming out?

At this point, it's too early to provide an initial estimate on the release date. As with all Blizzard games, we will take as much time as needed to ensure the game is as fun, balanced, and polished as possible.

Vilket är grymt bra.

Jag tror på det när jag ser det med egna ögon. Ni har väll inte glömt Warcraft Adventures: Lord of the Clans, Shattered Nations eller StarCraft: Ghost som aldrig släpptes?

Nej men vi kommer ihåg att spel som Warcraft, Warcraft 2, Warcraft 3, Starcraft, Diablo, Diablo 2 och sist men inte minst World of Warcraft har släppts. Så varför tvivla överhuvudtaget? Det är en jävla uppföljare, inget direkt nytt och "osäkert" projekt dom håller på med.

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av Vargavinter:
Skrivet av hansen:

When is the game coming out?

At this point, it's too early to provide an initial estimate on the release date. As with all Blizzard games, we will take as much time as needed to ensure the game is as fun, balanced, and polished as possible.

Vilket är grymt bra.

Jag tror på det när jag ser det med egna ögon. Ni har väll inte glömt Warcraft Adventures: Lord of the Clans, Shattered Nations eller StarCraft: Ghost som aldrig släpptes?

Nej men vi kommer ihåg att spel som Warcraft, Warcraft 2, Warcraft 3, Starcraft, Diablo, Diablo 2 och sist men inte minst World of Warcraft har släppts. Så varför tvivla överhuvudtaget? Det är en jävla uppföljare, inget direkt nytt och "osäkert" projekt dom håller på med.

Jag tror på det när jag ser det i butikerna. Det är rätt osäkert göra en uppföljare på ett spel som Starcraft då minsta felsteg kan få hela Korea att rasa samman. Många förväntningar att leva upp till. Så jo, det känns rätt osäkert.

Inaktiv

Jag måste säga att jag uppskattar att man väljer att släppa spel som är genomarbetade, det får ta den tid det tar. Det är åt jävla helvete får många spel som släpps i ofärdigt skick


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Oj såg faktist riktigt kul ut, även om jag inte är någon RTS fantast. Men jag har lirat mycket SC när det kom men det var ju ett tag sen.. Nu för tiden blir jag alldeles för stressad av att spela RTS spel

Undrar just när det släpps, hoppas bara dom inte kör med "when it´s done" allt för länge.

KnäckHäxan, Dom gör det av en anledning?

When is the game coming out?

At this point, it's too early to provide an initial estimate on the release date. As with all Blizzard games, we will take as much time as needed to ensure the game is as fun, balanced, and polished as possible.

Vilket är grymt bra.

Vad jag menar är att jag hoppas dom inte har mer än 1 år kvar av utvecklingen. Det är rätt drygt att sitta och vänta på spel som bara har "when its done" ala Duke nukem 4 ever. Hype i all ära, men jobbigt är det.

Skriv svar