Operation Flashpoint 2 klart 2008

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

De är inte fått ett öre för det. Då det är vanligt att utgivaren, och inte utvecklaren, är ägaren till namnet.

Ja men då så, då äger väl den rättmätiga ägaren egendomen


signatur

---
Boo!

Medlem

Bara för att någon råkar äga något enligt lagen så betyder inte det att den personen nödvändigtvis är den rättmätiga ägaren. Du är ju tydligen spelutvecklare så du kommer väl förhoppningsvis upptäcka det där själv så småningom.

Skrivet av Darkseed:

Bara för att någon råkar äga något enligt lagen så betyder inte det att den personen nödvändigtvis är den rättmätiga ägaren. Du är ju tydligen spelutvecklare så du kommer väl förhoppningsvis upptäcka det där själv så småningom.

Nu har jag ju ingen svensk ordbok inom räckhåll, men betyder inte rättmätig (engelska: Lawful, Rightful) per definition att det är enligt lagen? http://en.wiktionary.org/wiki/lawful

Jag tror Theo har ganska bra koll på vat det innebär att sälja IP och att skapa saker åt uppdragsgivare.

Medlem

Så vitt jag vet så kan ordet "rättmätig" innebära både juridisk eller moralisk rättighet. En engelsk översättning skulle jag inte lita på för en sekund. Det jag pratar om är ju då just moralisk rättighet till namnet.

Säg att utvecklaren av Harvest Moon-serien (som tydligen är bland dina favoriter) skulle bryta sig loss från utgivaren för att utgivaren vill att de ska släppa en fördummad version riktad mot den amerikanska hiphop-generationen och utgivaren av ren tjurskallighet vägrar ge upp namnet till folket som faktiskt SKAPAT spelen. Utvecklarna äger en klar moralisk rättighet till det de har skapat, men det betyder inte att lagen håller med.

Ett annat exempel är alla stackars unga uppfinnare som får sina uppfinningar stulna av giriga företag när de naivt tror att de får behålla laglig rätt till sina egna uppfinningar när de tar hjälp av företaget för att få ut dem till konsumenten.

Lagen har inte alltid rätt och tror du verkligen det så tycker jag synd om dig.

Skrivet av Darkseed:

Så vitt jag vet så kan ordet "rättmätig" innebära både juridisk eller moralisk rättighet...

Vad bra, då är vi överens om att både Codemasters och Bohemia är rättmitäga ägare av IP't.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Vad bra, då är vi överens om att både Codemasters och Bohemia är rättmitäga ägare av IP't.

Vilken del av "Det jag pratar om är ju då just moralisk rättighet till namnet." är det du inte förstår? Om du bara kan plocka en mening ur sitt sammanhang och ignorerar resten som du inte har något svar på så framstår du bara som korkad och barnslig, och har du ingenting av värde att lägga till denna diskussionen så tänker jag ignorera dig från och med nu.

Skrivet av Darkseed:

Vilken del av "Det jag pratar om är ju då just moralisk rättighet till namnet." är det du inte förstår?

Jag sa inte emot dig. Det var du som hävdade (med hjälp av din egna definition) att codemasters är rättmätiga ägare till namnet. Bohemia likaså.

Iofs skulle det vara ganska soft om man kunde sälja något och fortfarande vara rättmätig ägare till det.

Var tydligen ingame screenshot enligt uppgift från en ny tysk interjuv:

-It seems the screenshot is indeed in game graphic. See also the graphic familiarity with Colin McRae Dirt.
-The development team is 150 men strong and the title is in development for 2 years.
-According to codemasters this wont be a ego-shooter a la BF2, rather a full blown simulation with embassy on novel AI features and team leadership.
-The battlefield should reach a size never seen before.
-The player should experience a in depth story and care about his teammates.
-On this years Games Convention in Leipzig OFP2 will have it's first grand presentation.

---------------------------
När är Leipzig konventet då?


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Skrivet av NordicStormtrooper:

Var tydligen ingame screenshot enligt uppgift från en ny tysk interjuv:

-It seems the screenshot is indeed in game graphic. See also the graphic familiarity with Colin McRae Dirt.
-The development team is 150 men strong and the title is in development for 2 years.
-According to codemasters this wont be a ego-shooter a la BF2, rather a full blown simulation with embassy on novel AI features and team leadership.
-The battlefield should reach a size never seen before.
-The player should experience a in depth story and care about his teammates.
-On this years Games Convention in Leipzig OFP2 will have it's first grand presentation.

---------------------------
När är Leipzig konventet då?

Tror det när jag ser det.

Det lät rätt fint om Stalker också tills man fick se resultatet!


signatur

hehe sant man kan lugnt säga att dom har mycket att leva upp till om dom går ut så här hårt. Vet inte heller hur mycket i översättningen från tyska som verkligen är det dom sa och vad "översättaren" tolkade in.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Inaktiv

Låter ju ofta jävligt bra innan ett spel har släppts, men i nio fall av tio slutar det med att dom horar till sig ordentligt, finns hur många spel som helst där beskrivningen låter hur fet som helst, men när man testar skiten så suger det apskaft. Säger inte att ofp2 kommer bli ett sådant spel, men det är ju ganska så troligt Men vem vet, även om det suger så kanske folk kan modda det så det blir bra, ifall motorn är något att ha. Om nu inte Codemasters EA horar sig förstås

Skrivet av Hikuso:

Låter ju ofta jävligt bra innan ett spel har släppts, men i nio fall av tio slutar det med att dom horar till sig ordentligt, finns hur många spel som helst där beskrivningen låter hur fet som helst, men när man testar skiten så suger det apskaft. Säger inte att ofp2 kommer bli ett sådant spel, men det är ju ganska så troligt Men vem vet, även om det suger så kanske folk kan modda det så det blir bra, ifall motorn är något att ha. Om nu inte Codemasters EA horar sig förstås

Exakt, men kan grafiken verkligen vara den på screenshotsen som folk säger ser det åtminstone "hyfsat" bra ut, men som sagt jag vill inte bli lurad igen som jag blev av Stalker som visade sig vara mediokert!

PS! SKÅL


signatur
Inaktiv

Ett annat bra exempel är ju Söldner om ngn testat det, lät hur fett som helst när dom beskrev det, såg rätt najs ut oxo om jag inte minns fel. Men är det ngn mer än jag som testat det så vet ni hur det blev...

Skrivet av Hikuso:

Ett annat bra exempel är ju Söldner om ngn testat det,

Jo...snälla...prata inte om det lol.
Fast nu är det codemasters med ett 150 manna team vi snackar om, något mer än en BF kopia borde dom ju komma fram med tycker man. Katastrof vore annat.

Men just nu är ju infot ganska knapert, Leipzig konventet är väl i augusti/september?


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Inaktiv

Haha, jag kan känna smärtan ända hit NordicStormtrooper.

Bit ihop bara, har du tur slipper du mardrömmarna...

123
Skriv svar