Om Halo 2 till pc
ja haha inte köper man den här skiten inte.
inte för att halo 2 är skit men det är gamalt.
Japp precis som nya spel kräver nya konsoler.
Det stämmer förvisso, men en stor del av det ligger i att de nya konsolerna har bättre hårdvara. Detta är ju någonting som uppgraderas kontinuerligt hos populationen för PC.
Då tänker du kanske på att Vista skulle som MS sagt på något vis revolutionera spelmarknaden med DX10 och allt tjofräs och lull lull. Det är möjligt att så blir fallet i framtiden, men vid just denna tidpunkt finns det inga som helst belägg på att spel skulle vara 'bättre' i någon mening på Vista. Tvärtom.
Då tänker du kanske på att Vista skulle som MS sagt på något vis revolutionera spelmarknaden med DX10 och allt tjofräs och lull lull. Det är möjligt att så blir fallet i framtiden, men vid just denna tidpunkt finns det inga som helst belägg på att spel skulle vara 'bättre' i någon mening på Vista. Tvärtom.
Det DX10 kan göra, kan OpenGL göra - så någon revolution pga DX10 blir det nog inte.
http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.
opengl anväds dock inte mycket nu förtiden, är väll id som håller fast i det
"]opengl anväds dock inte mycket nu förtiden, är väll id som håller fast i det
Borde inte en motor som Unreal Engine 3 stödja OpenGL? Jag menar den fungerar ju till Playstation 3 och där använder de väl knappast directx...
"]ja haha inte köper man den här skiten inte.
inte för att halo 2 är skit men det är gamalt.
Det är ju även Castlevania men de köpte jag till 360n, och de är fortfarande förjävla kul
Det DX10 kan göra, kan OpenGL göra - så någon revolution pga DX10 blir det nog inte.
Visst kan OpenGL göra allt som DX10 kan, de kan även DX9 göra. Men syftet med DX10 är inte att skapa snyggare grafik utan grafik som slukar mindre hårdvara, vilket då automatiskt blir följden av snyggare grafik. Med andra ord så får du samma FPS med DX10 effekterna påslagna som om du kör med DX9, om inte lite bättre tom.
OpenGL gör sina sista andetag nu, för då DX10 blir den nya standarden (kanske om 2år eller så) så kommer ingen vilja använda sig av OpenGL, om inte OpenGL 3.0 kommer då, men de lär vi nog inte få se förens efter 2010.
OpenGLs fördel i mina ögon är stödet för andra operativsystem än Windows. Att vara helt låst vid ett företags produkt är mindre kul då det företaget kan göra vad de vill och vi måste ändå köpa deras operativsystemsmjukvara för att kunna spela spel.
Och jag har för mig att Unreal Engine 3 stödjer både DirectX och OpenGL för rendrering.
Jag hoppas verkligen att OpenGL inte försvinner. När det gör det så har Microsoft verkligen fått ett hårt grepp om spelvärldens kulor.
haha gammal skit......försöker dom locka oss med skräp som de flesta redan lirat?
never!
Flesta? Njae...flesta som lirar konsoll kanske...finns rätt många som INTE gör det.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Mjölka, mjölka, mjölka?
Aha..så det är "mjölkning" nu när dom gör saker till nya plattformar också? Sen är det mjölkning med expansioner, fortsättningar och liknande spel också :O:O:O:O
haha börjar kännas som ordet mjölkning börjar bli något tjatigt (är det på modet att skrika det numera? )
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Mjölka, mjölka, mjölka?
Aha..så det är "mjölkning" nu när dom gör saker till nya plattformar också? Sen är det mjölkning med expansioner, fortsättningar och liknande spel också :O:O:O:O
haha börjar kännas som ordet mjölkning börjar bli något tjatigt (är det på modet att skrika det numera? )
Det finns ju alltid någon som måste klaga på dom ondskefulla storföretagen som bara är ute efter pengar.
Minns ni den tiden då folk startade företag i syfte att inte tjäna pengar? [SARKASM]
Mjölka, mjölka, mjölka?
Aha..så det är "mjölkning" nu när dom gör saker till nya plattformar också? Sen är det mjölkning med expansioner, fortsättningar och liknande spel också :O:O:O:O
haha börjar kännas som ordet mjölkning börjar bli något tjatigt (är det på modet att skrika det numera? )
Det finns ju alltid någon som måste klaga på dom ondskefulla storföretagen som bara är ute efter pengar.
Minns ni den tiden då folk startade företag i syfte att inte tjäna pengar? [SARKASM]
Menar du att monetariska företag borde avskaffas Mahone?, låter bra, bara kolla hur världen ser ut : xbux får Halo 3 medans PC får Halold 2!.
Visst kan OpenGL göra allt som DX10 kan, de kan även DX9 göra. Men syftet med DX10 är inte att skapa snyggare grafik utan grafik som slukar mindre hårdvara, vilket då automatiskt blir följden av snyggare grafik. Med andra ord så får du samma FPS med DX10 effekterna påslagna som om du kör med DX9, om inte lite bättre tom.
OpenGL gör sina sista andetag nu, för då DX10 blir den nya standarden (kanske om 2år eller så) så kommer ingen vilja använda sig av OpenGL, om inte OpenGL 3.0 kommer då, men de lär vi nog inte få se förens efter 2010.
Du verkar inte ha så bra koll på vilka spel som använder OpenGL, det är betydligt fler än man kan tro. För övrigt är det en overhead med D3D9 som D3D10 förbättrar, samt lite restriktioner som är fixade. Men, faktum kvarstår att OpenGL inte har denna overhead; den gör allt den ska, och den gör det enkelt utan en massa "vi gör det åt dig"-bajs som D3D har fått från M$.
Du verkar inte ha så bra koll när det gäller OpenGL's framtid heller, den får direkt stöd från nVidia och ATI och är det enda API:et som har direkt tillgång till ny hårdvara dagen den släpps (via extensions som grafikkortstillverkarna släpper) - även om ATI laggar efter lite. Att säga att OpenGL tar sina sista andetag är fullständigt absurt, striden har bara börjat; och den lär ju pågå så länge DX10 bara finns till Vista.
http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.