The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Tråddemonen
Testpilot
The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Då var det återigen dags för sleepers agents att återgå till en post-apokalyptisk storstad för att slåss mot elaka människor och pandemi.

Vad som har hänt

Efter att ett biologiskt vapen bryter ut på storrean Black Friday via en pengasedel så kollapsar samhället, civila dör, slåss, mördar, rånar samtidigt som de är dödligt sjuka. Efter att allt detta sker och samhället är bortom räddning så aktiveras något som kallas för ”Sleeper Agents”, Sleeper agents är gömda specialagenter bland oss i samhället. Om en krissituation sker så tillkallas dessa agenter som tillhör en enhet vid namn ”The Division” och de ska försöka återställa samhället, dessa agenter lyder inga regler eller lagar och gör allt i sin makt för att utföra sina uppdrag för att återta och bygga upp det splittrade samhället, bit för bit.

Efter att det biologiska vapnet är i full rörelse så visar det sig att vapnet är en skräddarsydd epidemi som får namnet ”Dollar flu” eller ”Green Poison”, epidemin är skapat via de bäst anpassade och farliga patogener som har starkast effekt och gör detta till ett så farligt vapen, att när det såväl bryts ut så kraschar världens alla samhällen och händelsen får namnet ”Dark Winter”. Eftersom att vi lever i ett så komplicerat samhälle så finns det inte en enda människa som vet hur världens samhällssystem fungerar. Därmed har systemet kollapsat i sitt sköra tillstånd som får allting att gå runt. Förutom Division så finns även JTF (Joint Task Force) som är en grupp med före detta poliser, brandmän och militärer som slåss och arbetar för de civila i denna kris.

Mitt i allt detta så aktiverar samhället den första vågen med Division agenter som får i uppgift att gå in i krisen och skapa kontroll i samhället. Agenterna i första vågen försvinner spårlöst och några utav de överlevande hyser hat mot regeringen. Spelaren som tillhör den andra vågen som skall gå in och avslut jobbet med att skapa kontroll och rädda samhället.

Efter att spelarens agent aktiveras så är det dags att registrera systemet som enheten arbetar inom som kallas för ISAC (Intelligence System Analytic Computer) som är en otroligt avancerad AI och som hjälper alla Division agenter med information och analyserar områden till agenternas fördel. Systemet är grundat efter SHD (Strategic Homeland Security) teknologi som också utvecklar agenternas Gadgets som ger fördel i strider mot fiender.

Efter att Agenterna påbörjar sitt uppdrag inom Brooklyn och skall transporteras via helikopter till Chelsea så blir helikoptern nerskjuten, och agentens kollega vid namn Faye Lau som jobbar som SHD analytiker blir allvarligt skadad och jobbar sedan som support för agenten via SHD kommunikationssystem.

Efter att Agenten lyckats att klara sig trots helikopterkraschen så kommer agenten till slut till Chelsea och är tvungen att bekämpa kriminella som attackerar de civilas hemmabas Pennsylvania plaza, efter att fienderna besegras så används basen som huvudbas för forskning, återställa ström, vatten, säkerhet från kriminella ligor på gatorna och att återställa ett komplett samhälle.

För att påbörja forskning så behövs det människor med kunskap och agenten får i uppgift att rädda en virolog vid namn Jessica Kandell, den tekniska delen så är agenten tvungen att rädda ingenjören Paul Rhodes för att kunna återställa nödvändigheter som Vatten och ström, för att återställa New York’s säkerhet så är agenten till sist tvungen att rädda Roy Benitez som är en före detta polis och nu ledaren för JTF. Att säkra honom till sist innebär en höjd moral bland både JTF’s insatsstyrka och de civila.

Efter att ha säkrat vad som innebär en start för samhällets återskapande så finns det en del intel som berättar vad som sker i New York medan allt bara har blivit värre sen patient zero smittats utav det biologiska vapnet. Videon under ger en bättre blick hur illa samhället föll, när den såväl började falla.

Efter att Division har avslutat sitt arbete så slutar det med att ett samhälle har börjat på nytt samtidigt som Dr. Jessica Kandell lyckas skapa ett vaccin mot epidemin. Det visar sig även under handlingen att epidemin är skapad utav en Dr. Amherst som satte händelsen i rörelse, anledningen var att han ville förgöra de ”Svaga” genom att släppa en epidemi som bara de ”Starka” skulle överleva och ge evolutionen en knuff åt ”rätt håll”. Undertiden som handlingen utspelas så tar en agent vid namn ”Keener” från första division vågen kontakt med Dr. Amherst och ber honom att skapa ett ännu dödligare pandemi, Dr. Amherst utvecklar en ny och värre förödelse mot mänkligheten, efter att Dr. Amherst lyckats skapa en ny epidemi så dödar Keener Dr. Amherst och försvinner sedan med skapelsen. Anledningen till varför Keener gör detta är att regeringen hade struntat i första vågen utav agenter och Keener en utav de få överlevare som har sett sina kamrater dö i strid samtidigt som hemskheter sker, Keener hyser nu hat mot regeringen och går från att rädda samhället och dess civila till att vilja förstöra den allt mer i sin vrede.

Story

The Division 2 utspelar sig 7 månader efter första spelet och kommer nu att utspela sig i Washington DC och inte New York denna gång. Människor har börjat återuppbygga ett fungerande samhälle i ruinerna från det förflutna, de har börjat odla på nytt och göra samlingsplatser på säkra zoner där de kan påbörja nya liv. Trots allt detta så återstår problem, en rörelse vid namn ”Hyenas” stjäl och mördar andra civila, de livnärar sig på andras hårda arbete och hotar till sig nödvändigheter på andras bekostnad. Trots att människor inte kan samarbeta så finns även en sjuka kvar i skuggan utav det biologiska vapnet, när ett vaccin skulle framställas så skapade det bieffekter som gjorde att pandemin och dess patogener muterades och blev en ny sorts epidemi. Det är ditt jobb som Sleeper agent för The Division att nu återta Washington DC med vita huset som huvudbas, du har blivit kallad till platsen för att utgöra det jobb som du gör bäst, att rädda det som finns kvar.

Din agent

När du påbörjar spelet så kommer du att få skapa en karaktär, men din karaktär kommer att bestå utav mer än bara en rörlig gubbe. Bilden under visar olika områden som kommer att vara aktuella för dig och din agent.

Skills

Inom Division så kan spelarna använda sig utav olika ”Skills”, dessa skills är ett gäng färdigheter genom SHD där spelare kan ta hjälpa utav olika typer utav avancerade Gadgets som ger spelaren en fördel inom eldstrider. Dessa gadgets kan också kombineras mellan olika spelare och ge dig och dina kompanjoner olika områden för att kunna samarbeta i strider.
För att kunna låsa upp skills så kommer spelaren att tilldelas skill points under spelets gång som låter dig låsa upp olika skills samt deras mods som specialanpassar dem. Några skills kommer att vara låsta tills spelaren avklarar vissa uppdrag. För att köpa och byta skills så ska spelaren ta sig till huvudbasen ”Det vita huset” och prata med en vendor där.

Vi ska ta en titt på alla dessa skills som finns i 2an

Pulse
Pulse är en skill som finns med i 1a spelet och är en skill som ger dig som spelare ett övertag genom att scanna av din närhet och sedan se fiender i real-tid. Det är otroligt bra att veta hur många och var fienderna befinner sig även om de gömmer sig eller rör sig bakom väggar och objekt.

Turrets
Turrets är portabla maskingevär som skjuter mot dina motståndare automatiskt, en spelare kan snabbt lägga eller kasta ut en turret för att ge extra eld mot motståndare inom stridszoner och ger en stor fördel när det kommer till crowd control.

Seeker Mine
En rullande granat eller mina som snabbt drar sig till fiender efter att den har aktiverats, när den har markerat sitt mål så rullar den in i fienderna och självutlöser sig. En otroligt bra skill om man har fiender som inte är nåbara för spelaren. Är man extra duktig på strategiska attacker så kan seeker mine skada eller döda fler fiender i en och samma explosion.

Drone
Drones som är drönare kan användas till många saker, varje drönare har ett speciellt område som skiljer sig mellan att kunna ge extra support som att lokalisera fiender, skydda, hela, bomba och beskjuta motståndare. När den aktiveras så flyger den intill spelaren och kan även skickas över till lagkamrater som kan behöva drönarens support.

Chem launcher
En Chem launcher är en utlösare med olika projektiler som får den att kunna göra allt från att skjuta ut giftgas, hela en själv och lagkamrater, eldraketer och en massa annat. Beroende på vad för typ utav projektiler så kan skillen vara bra för att kunna skräddarsy din karaktär utefter vad som behövs samt vad du och dina lagkamrater kan behöva inför ett uppdrag.

Hive
Hive är en granat likt en bikupa, den kan modifieras på olika sätt men fungerar som en kastbar bikupa som skickar ut små drönare (bin) som söker sig till fiender eller som kan hjälpa dig och dina lagkamrater med att hela och ge extra stöd.

Shield
En utlösande sköld som kan vara bra för spelare som måste röra sig mellan knepiga situationer och samtidigt bli beskjuten. Skölden vecklas ut när den aktiveras och spelaren håller sedan i den och kan röra sig medan spelaren skyddar sig bakom den.

Firefly
Fire fly är gadgets som liknar små dartpilar, när man använder gadgeten så siktar spelaren med firefly och markerar fiender. När Gadgeten sedan aktiveras så blir firefly som målsökande dartpilar som kan skada fiender eller förvirra dem när de träffas.

Perks

Perks är passiva färdigheter för spelaren att utvecklas inom vissa kategorier, perks ger fördelar som att kunna bära mer utav vissa saker och även underlätta vissa saker. För att kunna få perks så skall spelaren först ha nått krav som kan vara en viss level och sedan måste spelaren ha något som kallas för SHD tech. SHD tech tilldelas efter uppdrag och kan även finnas på vissa platser i spelvärlden. För att köpa perks så ska spelaren ta sig till huvudbasen ”Det vita huset” där en vendor säljer perks och skills.

Gameplay

Finns 7 timmar med material från gameplay när jag streamade spelet vid closed beta, för de som vill peppa sig lite inför release. Vill påpeka att det var ingen commentary endast gameplay.

Video 1

Video 2

Video 3

FZ klan

Inom spelet så kommer det att finnas klaner där spelare kan samlas och lätt finna spelare att spela tillsammans med. Jag har nu gjort en klan för spelare på PS4 vid namnet "FragZone" med taggen "FZS", för att gå med i klanen så måste spelaren först klara 2st main missions efter att ha nått "The Theater Settlement". Efter att 2st main missions är avklarade så ta dig tillbaka till The Theater och snacka med en NPC vid namn "Grace Larson" och finn henne sedan i huvudbasen. När spelaren pratar med henne så kan man gå med i klaner eller skapa egna. För att hitta rätt klan så sök efter den och checka av med bilden under! Ni kommer inte att behöva lägga till mig över PSN eller få invites, klanen är öppen, så hittar man den så kan man gå med i den! See you in-game agents!

För er som spelar på Xbox sä skall det finnas en klan med samma namn skapad utav @Lord Haran om ni har frågor så rikta dem till honom!

För de som spelar på PC så hänvisar jag er här! där våre käre medlem @Maddox ska ordna en klan på PC, i tråden kan ni även ta kontakt med andra PC spelare utanför FZs discord server.

Det kommer mer innehåll kommande veckan!

Moderator | Testpilot

Nu är det snart dags!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tråddemonen
Testpilot

@uberpwnage2.0: Jepp lite mer en ett dygn tills jag får sätta klorna i det riktiga spelet!

Medlem

Får ändå ge en eloge till @Zimpan här alltså. Vilket jobb! Snyggt!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Frasstheass:

Får ändå ge en eloge till @Zimpan här alltså. Vilket jobb! Snyggt!

Är så van med dessa trådar nu att jag inte förväntar mig något annat.

Med det sagt, bra jobbat @zimpan:


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vill bara tillägga att jag kommer börja bjuda in folk till PC klanen den 15 mars för det är då jag får tillgång till spelet.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Tråddemonen
Testpilot

@Frasstheass Tackar!

@uberpwnage2.0 Haha, får nog sänka ribban ett tag tills folk blir besvikna på mig innan jag skriver nästa tråd. Tackar!

Medlem

Tack Zimpan för bra tråd.

Är det enbart jag som tycker det är kasst att de inkluderar uppdrag som verkar väldigt viktiga för storyn i guld/platinumpaketen?

"- Over the course of Year 1, Pass holders will have exclusive access to 8 Classified Assignments, which will provide more story behind the events leading to your arrival in D.C."

Att ta minst 400:- extra för innehåll som jag kan tycka borde finnas med i varje version av spelet man köper är magstarkt. Det är en sak att släppa innehåll som kan liknas med en expansion men detta är innehåll som handlar om storyn till spelet vi köper. Inte för innehåll som kommer längre fram.
Varför håller företag på med sån här skit? Väl medveten om att de vill tjäna mer pengar...

Snyggt upplagt!

Gött! Man är pepp nu. Får tillgång den 12:e så blir att lägga sig extra tidigt imorgonkväll och sen stiga upp och lira på tisdag. Passar jäkligt bra att man är ledig då också

Bizarre17 på PSN.

Ambassadör
Xbox

Jag skulle inte läsa den här tråden då jag försöker motstå att spela något annat än backlogspel... Men det sket ju sig. The Division 2 verkar grymt! Fin tråd, @Zimpan.


signatur

Jump in.

Gnällkuk
Skrivet av yoggi:

Tack Zimpan för bra tråd.

Är det enbart jag som tycker det är kasst att de inkluderar uppdrag som verkar väldigt viktiga för storyn i guld/platinumpaketen?

"- Over the course of Year 1, Pass holders will have exclusive access to 8 Classified Assignments, which will provide more story behind the events leading to your arrival in D.C."

Att ta minst 400:- extra för innehåll som jag kan tycka borde finnas med i varje version av spelet man köper är magstarkt. Det är en sak att släppa innehåll som kan liknas med en expansion men detta är innehåll som handlar om storyn till spelet vi köper. Inte för innehåll som kommer längre fram.
Varför håller företag på med sån här skit? Väl medveten om att de vill tjäna mer pengar...

Ja, det är riktigt tråkigt att det är så. Däremot så brukar de ofta ha en förmåga att gravt översälja dessa tillägg när de säger att de har mer uppdrag som förgrenar eller förklarar mer om story, en klen tröst kanske. Jag köper att man har innehåll som blir exklusivt till motsvarande season pass, men som du säger så tror jag man hade vunnit så mycket mer genom att istället pytsa ut dessa classified assignments till alla.

Nu har jag ändå rätt stor tilltro till Massive efter den starka upphämtningen de gjorde med första spelet och tror ändå det kommer att komma ganska mycket innehåll till alla, även de som inte valt att köpa season pass. Känns tyvärr inte heller som om utvecklingen visar något annat, man fick ju en svag förhoppning när nya BF skulle komma utan season pass - men det var ju bara för att det inte fanns något innehåll alls till att börja med...

@zimpan - kanonjobb med info är denna tråd exklusivt tänkt för PS4 eller får vi PC-spelare också plats?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Tråddemonen
Testpilot

@yoggi Tack själv!

@blackbeatsblue Tackar!

@Mortaigne Haha, du pressas på med spelet vare sig du vill eller inte! Nog ska du bli en agent! Tack du!

@trickeh2k Tackar! Denna tråd är för alla, det är om man söker spelare till PC och vill gå med i klanen som man skall vända sig till den andra tråden. Diskutera på du med resten utav spelarna!

Gnällkuk

@Zimpan: gött! Blir ju enklare om man har en fokuserad tråd, det är ju ändå samma spel oavsett plattform


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Tråddemonen
Testpilot

@trickeh2k: Helt upp till er medlemmar att avgöra var ni vill göra inlägg, jag gör bara en massa research för min egen skull inför ett spel och delar sedan med mig utav den infon. Hoppas spelet blir bra nu!

Medlem
Skrivet av yoggi:

Är det enbart jag som tycker det är kasst att de inkluderar uppdrag som verkar väldigt viktiga för storyn i guld/platinumpaketen?

"- Over the course of Year 1, Pass holders will have exclusive access to 8 Classified Assignments, which will provide more story behind the events leading to your arrival in D.C."

Vi vet inte vad det är än, jag tror det är mycket mer basic än ett normalt mission/uppdrag. De kallar det "assignment". Kanske ta sig till ett ställe och leta rätt på en ljudfil. Vi får se.

Medlem

På PC har jag fått upp club rewards i klienten, och det finns en Specialized MPX SMG gratis (verkar som man inte behövt göra något för att få den). En kompakt SMG i stil med MP5.

För de som även äger AC: Odyssey och GR: Wildlands finns det armmärken också.

Tråddemonen
Testpilot

@Fulci: Går även via Ubisoft club appen till mobil.

Skägg.
10 Chambers

Kommer börja lira imorgon!


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Skulle denna eminenta profil inom svensk speljournalistik vara intresserad av en plats i Sveriges bästa (inte än skapade) The Division 2 klan?

Fniss* Jag är bra på att ordbajsa ibland...


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Skägg.
10 Chambers

@Maddox: Absolut! Kommer behöva folk att lira med, peka mig i rätt riktning bara.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:
Är man intresserad av att gå med i PC klanen så kan man skicka ett PM med sitt Uplay namn till mig så kommer jag bjuda in folk den 15 mars då jag får tillgång till basutgåvan.

Vill man spela med folk på PS4 så är det @Zimpan man får prata med.

Vi har tyvärr ingen som har visat intresse av att styra upp något på Xbox sidan.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Argh! När jag ser beta videos, så kommer jag lite sent på att jag skulle ha spelat in alpha test delen. Men tror man fick ändå inte. Var ganska roligt att se de låga textures på byggnaderna XD.

@Zimpan jag söker PS4 klan. Min PS4 tag är Araminusdragon.

Tror jag är tyvärr bortrest ett par dagar när spelet släps. Typiskt.

Tråddemonen
Testpilot

@Rh3nium: Haha, ska se hur klaner funkar nu vid release, om jag glömmer tills du är tillbaka så påminn mig igen så ska vi fixa in dig i FZ klanen.

Jag kommer gå "full preorder ape-sheeit crazy", och hoppas spelet blir en fullträff, annars får jag äta upp min egen keps.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Release kommer antagligen inte vara bugg eller smärtfritt, men det verkar mycket bättre från start än vad jag förstått första spelet var (jag började sent med Division).

Tråddemonen
Testpilot

@Walter S.A. Iego: Du skulle ju kunna äta lego annars

Tråddemonen
Testpilot

@Fulci: Lirade första spelet 1 dag innan release, stötte knappt på någon glitch genom hela kampanjen.

Medlem

Så har startat kampanjen och jäklar vad snyggt spelet är. Gillar att de går för den realistiska stilen. När jag kom till DC var det mörkt, och stormregn, såg knappt fienden att skjuta på. Fick responsskjuta dem.

Tråddemonen
Testpilot

Det märks att spelet är gjort utav svenskar

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Det märks att spelet är gjort utav svenskar

https://i.imgur.com/8BWNFOE.jpg

HEJ!

Grymt.

Skriv svar