Gudfadern-test på både PS3 och Wii

Robot
Medlem
Gudfadern-test på både PS3 och Wii

Trodde det skulle få sämre betyg, verkar roligare mot vanlig kontroll iaf!

Medlem

Wii fick bättre än PS3... det var ju förväntat...

Medlem

Går ju inte att jämföra dessa recensioner då dom är skrivna av två olika personer, vilket enligt mig är jävligt uselt

Inaktiv

Finner det lite lustigt att PS3 får 4.0 i grafik, men wii får 7.5

ps3 versionen ser bättre ut, men wii försöker ju iaf?

Medlem

Dock brukar ju inte IGN skriva särskillt bra recensioner. Ofta så är betygen brukar vara alldeles för höga och när de inte är för höga så är de för låga. Sen är det ofta också så att personerna som skriver recensionerna skriver alldeles för mycket efter sin egen smak och tänker inte på att se på spelet från andra personers perspektiv.

Medlem

jag väntar på FZ recension eller Gamespot då de två är bäst enligt mig:)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av DrOnd:

Finner det lite lustigt att PS3 får 4.0 i grafik, men wii får 7.5

ps3 versionen ser bättre ut, men wii försöker ju iaf?

Kanske du inte visste att man mäter mot den enskilda konsolens hårdvara?

Inaktiv
Skrivet av FoxeN:
Skrivet av DrOnd:

Finner det lite lustigt att PS3 får 4.0 i grafik, men wii får 7.5

ps3 versionen ser bättre ut, men wii försöker ju iaf?

Kanske du inte visste att man mäter mot den enskilda konsolens hårdvara?

Det verkar ju fullkomligt idiotiskt när det är ett multiplattformspel.
Eftersom det innebär att wii alltid kommer att erhålla bäst genomsnittligt betyg.

Medlem
Skrivet av FoxeN:
Skrivet av DrOnd:

Finner det lite lustigt att PS3 får 4.0 i grafik, men wii får 7.5

ps3 versionen ser bättre ut, men wii försöker ju iaf?

Kanske du inte visste att man mäter mot den enskilda konsolens hårdvara?

Man kan ju inte bara mäta konsollens hårdvara, man får ju inte glömma att spelet fortfarande är samma spel som släpptes för ett halvår sen och fortfarande bygger på samma motor. Grafiken lär vara samma som den till 360n, kanske något vassare, men varför ska betyget inte ens bli en 5a bara för att konsollen blivit försenad? Om jag skulle recensera Doom idag så skulle jag ju självklart basera mina beslut från hur gammal tekniken är som används och inte jämföra de med dagens teknik. Likadant gäller Wii också, exakt vad får den att förtjäna 7.5 i grafik när Xboxen som har exakt samma grafik bara fick 7? Och de va för ett halvår sen, hade de kommit till Wii då så lär de väl ha fått en 10a.

Medlem
Skrivet av DrOnd:

Det verkar ju fullkomligt idiotiskt när det är ett multiplattformspel.
Eftersom det innebär att wii alltid kommer att erhålla bäst genomsnittligt betyg.

Det är fortfarande inte ett enda spel, utan flera spel till olika plattformar med olika hårdvara som presenterar grafiken på olika sätt.

Alltså, inte fullkomligt idiotiskt.

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av DrOnd:

Det verkar ju fullkomligt idiotiskt när det är ett multiplattformspel.
Eftersom det innebär att wii alltid kommer att erhålla bäst genomsnittligt betyg.

Det är fortfarande inte ett enda spel, utan flera spel till olika plattformar med olika hårdvara som presenterar grafiken på olika sätt.

Alltså, inte fullkomligt idiotiskt.

Kan ju säga att det inte är stora skillnader mellan versionerna.. Förövrigt så är grafiken till 360 bedrövligt dålig när man jämför med Saints Row osv.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

jag väntar på FZ recension eller Gamespot då de två är bäst enligt mig:)

Håller med, även om sistnämnda har en massa fuffens för sig. De brukar ändra sina recensioner efter en tid så att de blir mer allmängiltigt acceptabla. Till exempel ändrade de sågningen av Icewind Dale 2 till "Great" och likaså sågningen av Operation Flashpoint - något som det såklart inte finns något bevis för, annat än uppmärksamma läsare.


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

1
Skriv svar