Vinnarna i FZ:s C&C 3-tävling utsedda!

Medlem

Wee, en T-shirt och en musmatta

Hade dock häldre tagit några tiberiumkristaller...

Medlem
Skrivet av Marwin88:

Har du även bara "Dune"? jag har för mig att det finns 4 olika dune spel Dune, Dune II, Dune 2000,Empror the battle for DUNE. :S

Dune 2000 är uppfräshad version av Dune 2.

signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Jasså, Hade ingen aning om de men nu vet jag

signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Inaktiv

Nej men som sagt... dune 1 och 2 har jag med.. medans jag skrev svaren gick jag in o kolla på spelen.. westwood i text kommer fram vid introt.. alla dune spelen är gjorda av westwood för dom kom innan EA tog över dom. Jag förstår inte riktigt varför dom har skrivigt att dune inte gjordes av westwood för det är inte sant. jag blir kraftigt störd på detta fel och kräver ett bra och tydligt svar från FZ redaktionen eller han/hon som gjort frågorna i denna tävling.

Inaktiv
Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av Marwin88:

Har du även bara "Dune"? jag har för mig att det finns 4 olika dune spel Dune, Dune II, Dune 2000,Empror the battle for DUNE. :S

Dune 2000 är uppfräshad version av Dune 2.

Yes jag har dune.. det första var ett skummt roll spel

Flakmonkey

http://www.youtube.com/watch?v=6BZXRcwC1UU

Ser inget Westwood där... alla källor (Wikipedia, mobygames, etc) är tydliga med att det är Cryo som utvecklat det första Dune-spelet

Redaktör
Skrivet av GDIbullen:

westwood i text kommer fram vid introt.. [...] kräver ett bra och tydligt svar från FZ redaktionen eller han/hon som gjort frågorna i denna tävling.

Tjena GDIbullen, det var jag som skrev frågorna. Vet faktiskt inte varför det står Westwood i spelintrot. Kanske du har nån senare utgåva där de skaffat rätten till Dune-namnet, vet ej. Likväl, alla källor jag sett säger att Dune gjordes av Cryo Interactive Entertainment. Hoppas det svaret duger.

Mvh, Tompa

signatur
Inaktiv

Det må va rätt svar i tävlingen, men jag vägrar tro att jag har fel. Men annars var det bra frågor.

//Lee

PaZ
Medlem
Skrivet av GDIbullen:

Nej men som sagt... dune 1 och 2 har jag med.. medans jag skrev svaren gick jag in o kolla på spelen.. westwood i text kommer fram vid introt.. alla dune spelen är gjorda av westwood för dom kom innan EA tog över dom. Jag förstår inte riktigt varför dom har skrivigt att dune inte gjordes av westwood för det är inte sant. jag blir kraftigt störd på detta fel och kräver ett bra och tydligt svar från FZ redaktionen eller han/hon som gjort frågorna i denna tävling.

motiveringen att dune-spelen är gjorda av WW för att EA inte hade köpt WW på den tiden är ju blaha blaha.

Dune gjordes ju av Cryo och publicerades av Virgin. När Virgin sen köpte Westwood så fick de göra tvåan. att EA senare köpte och demonterade WW har ju inget med saken att göra. Du kan ju dessutom spela Frank Herbert's Dune, även det gjort av Cryo..

Inaktiv

Vad fick ni i era vinst-paket? Fick alla exakt likadant?

I mitt kuvert låg:
1 grå långärmad t-shirt med GDI-motiv och texten "Fight Terror"
1 musmatta, Q-pad LARGE med C&C3-motiv
1 halsband med plastig Logitech-logga som lyser i olika färger
2 vykort, ett med GDI-motiv, ett med NOD-motiv.
5 små nya "glidkuddar" till musens undersida

signatur

One, two, five! Three, sire! THREE!

PaZ
Medlem

Oj, fanns det GDI-motiv? Du var inte på eventet va?
Annars verkar det vara samma som jag fick, fast glidkuddarna fattade jag inte vad det var förrän jag läste din text. Logitechhalsbandet fattar jag fortarande inte riktigt vem som kommer ha

Inaktiv

Nix, jag var inte på eventet. Fick andrapriset, men lika glad för det är jag.
Halsbandet blir en given accesoar till LAN-dräkten.. t-shirt med bluescreen, mjukisbrallor och logitech-halsband.. aaah!

signatur

One, two, five! Three, sire! THREE!

Medlem

Jag har inte fått mitt vinnstpaket än!

jag har bara fått spelet. Fast jag kom på 1.a plats, fakriskt ganska besviken! men men...

Skrivet av San Drew:

Vad fick ni i era vinst-paket? Fick alla exakt likadant?

I mitt kuvert låg:
1 grå långärmad t-shirt med GDI-motiv och texten "Fight Terror"
1 musmatta, Q-pad LARGE med C&C3-motiv
1 halsband med plastig Logitech-logga som lyser i olika färger
2 vykort, ett med GDI-motiv, ett med NOD-motiv.
5 små nya "glidkuddar" till musens undersida

:\

123
Skriv svar